市場調査レポート
商品コード
1182065
バッグインボックスの世界市場規模調査&予測:容量別、素材別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Bag-in-Box Market Size study & Forecast, by Capacity by Material, by End Use and Regional Analysis, 2022-2029 |
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バッグインボックスの世界市場規模調査&予測:容量別、素材別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2022年11月16日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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バッグインボックス(BIB)は、液体の輸送や保管に使用されるコンテナの一種です。
通常、金属蒸着フィルムや異なる種類のプラスチックで多層に作られた段ボールフレーム内に、固体ブラダーが収容されています。市場成長の主な要因は、アルコール飲料の消費量の増加、環境的に安全で持続可能な包装ソリューションのニーズの高まり、包装された食品・飲料の需要の高まりです。
Statistaによると、2024年までにインドのアルコール消費量は2020年の48億6,000万リットルから約62億1,000万リットルに増加すると予想されています。また、「2021 Global Buying Green Report」によると、回答者の半数以上(54%)が商品を選ぶ際に持続可能なパッケージを考慮しており、この傾向を牽引しているのは若い消費者(44歳以下)であることが分かっています。お客様全体の70%と比較して、その年齢層の83%は、持続可能な包装が施された製品に対してより多くのお金を支払う意思があると回答しています。その結果、アルコール消費量の増加や持続可能なパッケージング・ソリューションに対する需要の高まりが、市場の需要を押し上げると予想されます。また、パッケージングされた食品の普及は、予測期間中にバッグインボックス市場に有利な機会を生み出すと思われます。しかし、安価な代替品の高い可用性は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を阻害します。
バッグインボックスの世界市場調査のために考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域です。北米は市場シェアの面で世界を支配する地域であり、これは同地域でアルコール飲料の消費が増加していることに起因する食品および飲料の需要が増加しているためです。欧州は、持続可能なパッケージングソリューションに対する需要の高まりや、様々な最終用途産業における需要の増加などの要因により、予測期間中に最高の成長率を示すと予想され、欧州地域全体で世界のバッグインボックス市場に有利な成長の見通しを生み出します。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
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List of figures
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Global Bag-in-Box Market is valued approximately at USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.7% over the forecast period 2022-2029. A bag-in-box, or BiB, is a type of container used for the transportation and storage of liquids. It includes a solid bladder that is housed inside a corrugated fiberboard frame that is usually made from multiple layers of metallized film or different type of plastic.. The key factor driving the market growth is rising consumption of alcoholic beverages, rising need for environmentally safer and sustainable packaging solution and growing demand for packaged foods & beverages.
According to Statista, by 2024, it is anticipated that India's alcohol consumption will increase to about 6.21 billion liters from 4.86 billion liters in 2020. Also, according to the 2021 Global Buying Green Report, more than half of respondents (54%) consider sustainable packaging when choosing a product, and younger consumers (aged 44 and under) are the one who are driving this trend. Compared to 70% of customers overall, 83% of people in that age group say they are willing to pay more for products that have been packaged sustainably. As a result, rising alcohol consumption and growing demand for sustainable packaging solution is anticipated to crate demand for the market. Also, penetration of packaged food products will create lucrative opportunity for the bag-in-box market during forecast period. However, the high availability of cheaper substitutes stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Bag-in-Box Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the rising demand in food and beverages in growing consumption of alcoholic beverages in the region. Europe is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as rising demand for sustainable packaging solution and growing demand in various end use industries would create lucrative growth prospects for the global Bag-in-Box market across the Europe region.
Major market players included in this report are:
Smurfit Kappa Group
Liqui-Box Corporation (DS Smith Plc.)
Amcor plc
Scholle IPN
CDF Corporation
TPS Rental Systems Ltd
Optopack Ltd.
NWB Finland Oy
Aran Group
TriMas Company (Rapak)
Recent Developments in the Market:
Global Bag-in-Box Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Capacity, Material, End Use, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Capacity:
Upto 20 Liters
21 to 150 Liters
151 to 750 Liters
751 & Above Liters
By Material:
Paper and Paperboard
Plastic
By End Use:
Food
Beverages
Chemicals
Petroleum
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World