市場調査レポート
商品コード
1135091
寝袋の世界市場規模調査、タイプ別、素材別、価格帯別、販売チャネル別、地域別予測2022-2028年Global Sleeping Bag Market Size study, by Type by Material, by Price Point, By Sales Channel and Regional Forecasts 2022-2028 |
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寝袋の世界市場規模調査、タイプ別、素材別、価格帯別、販売チャネル別、地域別予測2022-2028年 |
出版日: 2022年09月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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寝袋の世界市場は、2021年に約14億3000万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には5.9%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
寝袋は、ジッパーなどの機構で筒状にすることができる薄手の断熱毛布です。キャンプやトレッキング、山歩き、登山など屋外で眠る際に、持ち運び可能な軽量の寝具として機能します。中綿には合成繊維やダウンを使用し、保温性・保冷性を高めることを主な目的としています。この市場の主な促進要因は、冒険旅行やキャンプなどに出かける人が増えていることです。これは、自然を愛し、冒険的な活動を好むミレニアル世代によく見られることで、ストレスバスター、心身の健康増進などの健康効果に対する認識が高まり、寝袋の需要が増加しています。キャンプ活動に参加する人の数は、2018年の4167万人から2020年には4794万人に増加し、そのうち約4割がミレニアル世代となっています。寝袋の製造に使用される革新的な技術により、寝袋はより信頼性が高く、快適で、費用対効果が高く、あらゆる気候条件に適しており、寝袋の需要を良い方向へ導いています。また、eコマースの導入により、寝袋メーカーは様々なオンラインeポータルで製品を販売し、製品の売上を増加させ、市場の成長に貢献することができるようになりました。しかし、キャンプ用テント、レクリエーション用車両、グランピングなど、寝袋の代替品は、2022-2028年の予測期間を通して市場の成長を妨げています。
世界の寝袋市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、豊富なプロのロッククライマーや登山家の存在により、2021年の収益面でスペースを支配しました。アジア太平洋地域は、主にインドで行われている観光に対する政府の支援や、冒険的な旅行やキャンプに出かける若者の増加などの要因から、予測期間中に大きく成長することが期待されています。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
タイプ別
マミー寝袋
長方形寝袋
その他
素材別
ダウンヒル
シンセティックフィル
サブタイプ
ポーラーガード
サーモライト
その他
価格帯別
低価格帯
中級
ラグジュアリー
販売チャネル別
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
専門店
eコマース
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年から2028年まで
市場調査「世界の寝袋市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Sleeping Bag Market is valued at approximately USD 1.43 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.9% over the forecast period 2022-2028. A sleeping bag is a thin, insulated blanket that can be zipped into a tube shape using a zipper or other similar mechanism. When someone is sleeping outside, such as when camping, trekking, hill walking, or climbing, it functions as portable, lightweight bedding. With its synthetic or down insulation, it serves the primary purpose of providing thermal insulation and warmth. The main driver for this market is the increasing number of people going on adventure activities, camping, and so on. This is usually seen in millennials who are nature lovers and love to go on adventurous activities because of the rising awareness of the health benefits such as stress buster, improved mental and physical health, and so on., thus increasing the demand for sleeping bags. The number of people participating in camping activities grew from 41.67 million people in 2018 to 47.94 million in 2020, from which around 40% of people are millennials. With innovative technologies used in the making sleeping bags are more reliable, comfortable, cost-effective and suitable for every climatic condition making the demand for sleeping bags in a positive direction. Also, the introduction of e-commerce has allowed sleeping bag manufacturers to sell their products on various online e-portals to increase the sales of their products and provide their contribution to the growth of this market. However, the alternatives for sleeping bags such as camping tents, recreational vehicles, glamping, and so on, hinder the market growth throughout the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Sleeping Bag Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the space in terms of revenue in 2021, owing to the presence of abundant professional rock climbers and mountaineers. The Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as government support for tourism which is mainly taking place in India, and the growing number of young people going on adventurous trips and camping.
Major market players included in this report are:
The North Face
Jack Wolfskin
AMG Group Vaude
Johnson Outdoors Inc.
Oase Outdoors
Exxel Outdoors
Big Agnes
Jarden Corporation
VF Corporation
Snugpak
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values for the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with a detailed analysis of the competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type:
Mummy Sleeping Bag
Rectangular Sleeping Bag
Others
By Material:
Down Hill
Synthetic Fill
Sub Type
Polar guard
Thermolite
Others
By Price Point:
Low
Mid
Luxury
By Sales Channel:
Supermarkets and hypermarkets
Specialty stores
E commerce
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Sleeping Bag Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors