市場調査レポート
商品コード
1131982
モバイルフードサービスの世界市場規模調査、製品別(食品、飲食品)、用途別(フードトラック、リムーバブルコンテナ)、地域別予測2022-2028Global Mobile Food Services Market Size study, by Product (Food, Beverages), by Application (Food Truck, Removable Container) and Regional Forecasts 2022-2028 |
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モバイルフードサービスの世界市場規模調査、製品別(食品、飲食品)、用途別(フードトラック、リムーバブルコンテナ)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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モバイルフードサービスとは、様々なタイプの車両で調理された食品を販売することです。
これらの車両は、トラック、トレーラー、フードカート、その他の車両に及びます。したがって、オンラインフードデリバリーの需要増加やコンビニエンスフードに対する需要の高まりは、市場成長の要因となっています。例えば、Statistaによると、オンラインフードデリバリーのユーザーは、2022年の9億224万人から2027年の年末までに26億1320万人になると予想されています。しかし、COVID-19の大流行によるオンライン食品の売上減少や、既存・新規市場プレイヤーとの競争激化が、2022年から2028年の予測期間における市場成長を阻害しています。また、技術の進歩や急速な都市化により、予測期間中の市場成長は増加すると思われます。
世界のモバイルフードサービス市場の地域分析には、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界の地域が含まれ、分析および推定が行われます。アジア太平洋地域は、飲食品産業への投資の増加により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、北米はまた、予測期間2022年から2028年にかけて最高の成長率を示すと予想されます。フードツーリズムの増加は、北米地域のモバイルフードサービス市場に有利な成長の見通しを生み出します。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品別
食品
飲料
アプリケーション別
フードトラック
リムーバブルコンテナ
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年,2019年,2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のモバイルフードサービス市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Mobile Food Services Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX over the forecast period 2022-2028. Mobile Food Services is the process of selling prepared food by varied types of vehicles. These vehicles range from trucks, trailers, food carts and other vehicles. Thus, increasing demand for online food delivery and rising demand for convenience food are factors contributing to the market growth. For instance: according to Statista, the online food delivery users are expected to go to 2,613.2 million people, by the year end 2027 from 902.24 million, in the year 2022. However, declining sales of online food due to COVID-19 pandemic and rising competition from the existing and new market players impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028. Also, technological advancements and rapid urbanization are likely to increase the growth of the market in the forecasting period.
The regional analysis of global Mobile Food Services market includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America and Rest of the World for analysis and estimation. Asia Pacific is the leading region across the world in terms of market share owing to rising investments in the food & beverages industry. Whereas, North America is also anticipated to exhibit the highest growth rate over the forecast period 2022-2028. Increasing food tourism would create lucrative growth prospects for the Mobile Food Services market across North American region.
Major market players included in this report are:
Subway IP LLC
Kogi BBQ
Phat Cart
Cupcakes for Courage
Yumbii
Wafels and Dinges
Restaurant Brands International Inc.
Ms Cheezious
DessertTruck Works
The Waffle Bus
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Food
Beverages
By Application:
Food Truck
Removable Container
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019,2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Mobile Food Services Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors