市場調査レポート
商品コード
1131979
洗口液の世界市場規模調査、製品別、適応症別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028年Global Oral Rinse Market Size study, by Product, By Indication, By Distribution Channel and Regional Forecasts 2022-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
洗口液の世界市場規模調査、製品別、適応症別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028年 |
出版日: 2022年09月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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洗口液は、口腔内の健康を維持するための重要な方法です。
洗口液は主に、歯ブラシでは届きにくいお口の中の汚れを落とすために使用されます。また、う蝕や歯垢の形成の予防にも役立ちます。過酸化水素は、歯を白くするマウスウォッシュでよく使用されています。マウスウォッシュ製品には、ユーカリオイル、ペパーミントオイル、タイムオイルなどのエッセンシャルオイルが含まれており、息をさわやかにします。口腔衛生意識の高まり、パーソナルケア製品を購入できる一人当たりの所得の増加、歯科疾患の症例の増加が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。都市化の進展と食習慣の変化のため、低・中所得国では口腔疾患の有病率が着実に上昇しています。WHOのファクトシート2022によると、口腔疾患は世界で約35億人が罹患しています。WHOによると、20億人が永久歯のう蝕を持ち、5億2,000万人の子供が乳歯のう蝕を持っています。タバコ、アルコール、甘い食べ物や飲み物はすべて、口腔内の健康問題やその他の非感染性疾患の増加の原因となっています。最も一般的な健康問題のひとつに歯周病があります。30歳以上の成人のほぼ半数が歯周病の兆候を持ち、成人の9%が重度の歯周病であると言われています。しかし、製品のコストが高いことが市場成長の妨げになると予想されます。一方、アフタ性潰瘍の高い有病率は、予測期間中に市場に大きな成長機会をもたらすと予想されます。
世界の洗口液市場の調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域を含みます。北米は世界の市場を独占しています。この拡大は、オーラルケア製品の採用率と認知度の高さに起因しています。市場の大きなシェアを獲得するために、地域の市場参加者は常に革新的なオーラルケア製品を導入しています。さらに、同地域には多数の市場参加者が存在するため、予測期間中の市場成長を後押しすると考えられます。アジア太平洋地域は、CAGRが最も速いと予想されています。この地域は、歯科医療サービスの進歩により、中国、日本、インドなどの国々で多くの人口が存在することが支えとなっています。これらの国々では一人当たりの所得が増加しているため、人々は個人の衛生や口腔ケア製品に投資することができます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下のとおりです。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品別
防腐剤入り洗口液
化粧品用マウスウォッシュ
天然洗口液
フッ素入りマウスウォッシュ
適応症別
歯周炎
口内炎
歯肉炎
ドライマウス
販売チャネル別
小売店
薬局
オンラインストア
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界の洗口液市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Oral Rinse Market is valued at approximately XXX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2022-2028. Oral rinse or Mouthwash is an important method for maintaining oral health. Mouthwash is primarily used to reach inaccessible mouth areas that are difficult to clean with a toothbrush. It also aids in the prevention of caries and plaque formation. Hydrogen peroxide is frequently found in teeth-whitening mouthwash. Mouthwash products contain essential oils such as eucalyptus oil, peppermint oil, and thyme oil to refresh the breath.Rising oral hygiene awareness, rising per-capita income of people to afford personal care products, and an increase in cases of dental disorders are expected to drive market growth over the forecast period. Because of rising urbanisation and changing eating habits, the prevalence of oral diseases is steadily increasing in low and middle-income countries. According to the WHO fact sheet 2022, oral diseases have affected approximately 3.5 billion people worldwide. Common dental diseases that affect people throughout their lives include dental caries, oral cancer, and periodontal disease.According to the WHO, 2 billion people have permanent tooth caries, and 520 million children have primary tooth caries. Tobacco, alcohol, and sugary foods and beverages have all contributed to the rise of oral health problems and other noncommunicable diseases. One of the most common health issues is gum disease. Almost half of all adults aged 30 and up have signs of gum disease, and 9% of adults have severe gum disease. However, high cost of the product is expected to hamper the market growth. Whereas, the high prevalence of aphthous ulcers is expected to provide a significant growth opportunity for the market during the forecast period.
The key regions considered for the global Oral Rinse market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World.North America dominates the global market. This expansion is due to the high rate of adoption and awareness of oral care products. To capture a large share of the market, regional market players are constantly introducing innovative oral care products. Furthermore, the presence of a large number of market participants in the region will boost market growth during the forecast period. Asia Pacific is expected to have the fastest CAGR. Because of advancements in dental care services, the region is supported by a large population base in countries such as China, Japan, and India. Rising per capita income in these countries, allows people to invest in personal hygiene and oral care products.
Major market players included in this report are:
Colgate-Palmolive Company
Johnson & Johnson
GlaxoSmithKline
Unilever
Proctor & Gamble
Biotene
Himalaya Wellness Company
Amway
Dabur
Lion
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Antiseptic Mouthwash
Cosmetic Mouthwash
Natural Mouthwash
Fluoride Mouthwash
By Indication:
Periodontitis
Mouth Ulcers
Gingivitis
Dry Mouth
By Distribution Channel:
Retail Stores
Pharmacies
Online Stores
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Oral Rinse Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors