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市場調査レポート
商品コード
1131976
スマートリモコンの世界市場規模調査、アプリケーション別(スマートTV、その他)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別予測2022-2028Global Smart Remote Market Size study, By Application (Smart TV and Other), By Distribution Channel (Offline and Online) and Regional Forecasts 2022-2028 |
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スマートリモコンの世界市場規模調査、アプリケーション別(スマートTV、その他)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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スマートリモコンの世界市場は、2021年に約23億8000万米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には8.2%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
スマートリモコンは、リモコンだけでなく、ディスプレイを備えたガジェットです。1つの機器から複数の電気機器を操作することができます。リモコン付き電子ガジェットの拡大や、1つのリモコンを複数の機器に活用できる利便性が、スマートリモコンの市場を牽引しています。Statistaによると、世界のモノのインターネット(IoT)接続デバイスの数は、2019年の86億米ドルから2020年には97億米ドルに増加しました。利便性に対する顧客の嗜好の高まりは、ユーザーエクスペリエンスを高めるガジェットの革新と改善、およびグラフィカルユーザーインターフェイス(GUI)などの技術のブレークスルーにつながりました。その結果、これらの変数がリモコン技術の開発に影響を及ぼしています。しかし、セキュリティやプライバシーに関する問題や、従来のリモコンと比較してスマートリモコンのコストが高いことが、2022~2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。
スマートリモコンの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。アジア太平洋地域は、中国、日本、インドなどの国々からスマート家電の需要が増加しているため、将来的にも優位性を維持する可能性が高いと考えられます。さらに、この地域では可処分所得の増加と中流階級の人口増加がスマートホーム機器の継続的なニーズを促進しており、スマートリモコンの需要を大幅に高めると考えられます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り入れることを意図しています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競争環境とアプリケーションの提供に関する詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
アプリケーション別
スマートテレビ
その他
流通チャネル別:
オフライン
オンライン
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界のスマートリモコン市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Smart Remote Market is valued at approximately USD 2.38 Billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 8.2% over the forecast period 2022-2028. A Smart Remote Control is a gadget with a display as well as a remote control. It can operate several electrical devices from a single device. The expanding number of remote-controlled electronic gadgets, as well as the convenience of utilizing a single remote control for several devices, are driving the market for smart remote control. According to the Statista, the number of Internet of Things (IoT) connected devices worldwide grew from USD 8.6 Billion in 2019 to USD 9.7 Billion in 2020. The growing customer preference for convenience has resulted in innovations and improvements in gadgets that enhance the user experience, as well as breakthroughs in technology like graphical user interfaces (GUI). As a result, these variables have influenced developments in remote control technology. However, issues related to security and privacy and higher cost of smart remote control as compared to conventional remote control impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Smart Remote market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific region is likely to maintain its dominance in the future years, owing to increased demand for smart home appliances from countries such as China, Japan, and India. Furthermore, increased disposable income and growing middle-class population in this area are driving the continuing need for smart home equipment, which will significantly raise demand for smart remotes.
Major market players included in this report are:
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sony Corporation
LG Electronics Inc.
Toshiba Corporation
Haier Electronics Group Co., Ltd.
Philips
Logitech International S.A.
Bose Corporation
Universal Electronics
Crestron Electronics, Inc.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Application offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Application:
Smart TV
Others
By Distribution Channel:
Offline
Online
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Smart Remote Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors