市場調査レポート
商品コード
1119108
B2B2C保険の世界市場規模調査、保険種類・流通チャネル別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028Global B2B2C Insurance Market Size study, By Insurance Type and Distribution Channel, By End Use Industry and Regional Forecasts 2022-2028 |
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B2B2C保険の世界市場規模調査、保険種類・流通チャネル別、エンドユース産業別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年08月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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B2B2C(企業対企業、企業対消費者)保険とは、生命保険や損害保険の商品・サービスを、代理店や独立系ファイナンシャル・アドバイザー、ブローカーといった従来の保険仲介者以外の保険以外の仲介者を通じて販売することと定義されます。
保険以外の媒介者には、銀行や金融機関、自動車販売会社、通信会社、サービスプロバイダーなどが含まれます。また、デジタルプラットフォームを通じて保険商品を顧客に直接販売することも含まれます。世界の保険普及率の上昇、デジタル保険業者の増加、大手企業の戦略的取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、India Brand Equity Forum(IBEF)によると、2020年7月のインドにおける損害保険会社(一般、スタンドアロン、特殊公共部門を含む)の保険料は22億7,000万米ドルと推定され、この額は2021年7月にはさらに27億1,000万米ドルに増加しています。さらに、市場の主要なプレーヤーは、保険販売チャネルを拡大するために戦略的パートナーシップに向けて取り組んでいます。例えば、2021年11月、インドのバジャイ・アリアンツ生命保険は、インド郵便支払銀行(IPPB)および郵便局(DoP)と三者間パートナーシップを締結し、2つの保険商品を発売して全国の広大な農村部の顧客を開拓します。同社は、IPPBの650の支店と1,36,000以上の銀行アクセスポイントからなる幅広いネットワークを通じて、お客様に定期保険と年金商品を提供する予定です。さらに、2022年6月、スターヘルス&アライドインシュアランスは、IDFCファースト銀行と企業代理店契約を締結しました。この提携により、スターヘルス社は同行のデジタルプラットフォームを通じて、同行の顧客に医療保険商品を提供することになります。また、新興国での保険に対する意識の高まりや自動車部門の台頭は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、保険業界におけるパンデミックの悪影響は、2022年から2028年の予測期間において市場の成長を阻害する要因となります。
B2B2C保険の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の世界の地域です。北米は、保険の普及率の高まりと大手保険会社の存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて大きな成長率を示すと予想されています。同地域では、政府の積極的な取り組みや世界の保険業者の浸透が進んでいることなどが、北米地域におけるB2B2C保険の世界市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
保険タイプ別
生命保険
損害保険
販売チャネル別:
オンライン
オフライン
エンドユーザー別
銀行・金融機関
自動車関連
公共事業
小売業
旅行
不動産
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
市場調査「世界のB2B2C保険市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザーの方々
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global B2B2C Insurance Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The B2B2C or (business-to-business-to-consumer) Insurance can be defined as selling of life insurance and non-life insurance products and services through non-insurance mediators other than conventional insurance intermediaries such as agents, independent financial advisories, and brokers. Non- insurance mediators include banking and financial institutions, auto distributors, telecom firms, service providers. It also includes direct selling of insurance products to customers through digital platforms. The growing insurance penetration worldwide and increasing number of digital insurance provider as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to India Brand Equity Forum (IBEF)- in July 2020, in India the non-life insurers' premium, which include general, standalone, and specialised public-sector was estimated at USD 2.27 billion, and this amount further increased to USD 2.71 billion in July 2021. Furthermore, leading market players are working towards strategic partnerships to expand their insurance distribution channels. For instance, in November 2021, India based Bajaj Allianz Life Insurance entered in a tripartite partnership with the India Post Payments Bank (IPPB) and the Department of Posts (DoP), through launch of two insurance products to tap the vast rural customers across the country. The company would offer term and annuity products to customers through IPPB's extensive network of 650 branches and over 1,36,000 banking access points. Moreover, in June 2022, Star Health and Allied Insurance signed a corporate agency agreement with IDFC First Bank. Under this partnership Star Health would offer its health insurance products to the bank's customers through its digital platform. Also, growing awareness towards insurance in emerging markets as well as rising automotive sector are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, negative impact of pandemic on insurance sector impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global B2B2C Insurance Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing penetration of insurance and presence of leading insurance provider in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as favorable government initiatives and increasing penetration of global insurance providers in the region, would create lucrative growth prospects for the global B2B2C Insurance Market across the North American region.
Major market players included in this report are:
Allianz
ASSICURAZIONI GENERALI S.P.A.
AXA
Berkshire Hathaway Inc.
China Life Insurance (Group) Company.
Japan Post Holdings Co., Ltd.
Munich Re Group
Prudential
UnitedHealth Group.
BNP Paribas S.A.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Insurance Type
Life Insurance
Non-Life Insurance
By Distribution Channel
Online
Offline
By End Use Industry
Banking and Financial Institutes
Automotive
Utilities
Retail
Travel
Real Estate
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global B2B2C Insurance Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors