株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

米国の高齢者向け設備市場

US Aging In Place 2015

発行 BRG Building Solutions 商品コード 342234
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.77円で換算しております。
Back to Top
米国の高齢者向け設備市場 US Aging In Place 2015
出版日: 2015年08月31日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

高齢者向け設備の業界は「ユニバーサル・リビング産業」とも呼ばれ、米国で現在急速な成長を遂げています。ベビーブーム世代が定年期を迎え、自宅で過ごす時間が長くなるとともに、バリアフリー浴槽・シャワーに対するニーズが高まり、その結果、専門業者だけでなく新築・改築業者の全体でこうした製品を取り扱うようになってきています。バリアフリー浴槽は元々は専門業者が開発・販売に従事し、20年以上の歴史がありますが、最近では大手建築業者もアジアからの安価な輸入品を製品ポートフォリオに加えて対応しています。また、バリアフリーシャワーは元より参入障壁が低く、高級シャワー用品の延長線上に位置づけられています。また、浴槽用手すりなどの安全器具も、浴室の付属品として近年人気が高まっており、こちらも参入障壁が低いため、様々な製品が供給されています。

当レポートでは、米国における高齢者向け浴室設備の市場について分析し、全体的な市場構造や、主な市場促進要因とその影響度、主要カテゴリー別 (バリアフリー浴槽、バリアフリーシャワー用モジュール/トレイ、安全器具) の市場規模の実績値・予測値 (過去9年間・今後6年間分)、製品価格の動向、製品別・技術方式別の詳細動向、主要企業・ブランドの市場シェア、流通構造などについて調査・推計しております。

背景事情:米国の高齢者向け設備市場

  • 概要
  • 主要図表
  • マクロ経済動向とその予測
  • 住宅の新規着工件数

米国国内の流通構造

  • 市場の流通構造:概要

第1章 米国のバリアフリー浴槽市場

  • 市場概要:バリアフリー浴槽
  • 過去の市場動向と今後の予測:バリアフリー浴槽
  • 製品価格・市場規模:バリアフリー浴槽
    • 最終用途別の市場区分:バリアフリー浴槽
    • システムの種類別の市場区分:バリアフリー浴槽
  • 市場シェア:バリアフリー浴槽
    • 流通の流れ:バリアフリー浴槽
  • その他の製品

第2章 米国のバリアフリーシャワー市場

  • 市場概要:バリアフリーシャワー
  • 過去の市場動向と今後の予測:バリアフリーシャワー
  • 製品価格・市場規模:バリアフリーシャワー
  • 最終用途別の市場区分:バリアフリーシャワー
    • 市場シェア:バリアフリーシャワー用モジュール
    • 市場シェア:バリアフリーシャワー用トレイ
    • 流通の流れ:バリアフリーシャワー

第3章 米国のバスルーム用安全器具市場

  • 市場概要:バスルーム用安全器具
  • 過去の市場動向と今後の予測:バスルーム用安全器具
    • 製品価格・市場規模:バスルーム用安全器具
    • 製品価格・市場規模の詳細動向:バスルーム用安全器具
  • 最終用途別の市場区分:バスルーム用安全器具
  • 市場シェア:バスルーム用安全器具
    • 流通の流れ:バスルーム用安全器具
  • 販売チャネルの分析:バスルーム用安全器具

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Report Overview

This report provides an in-depth analysis of the USA aging in place market including the monitoring of recent trend patterns and demand drivers, plus substantiated volume forecasts for the next 5 years.

Market Overview

The Aging In Place industry or now more commonly described as Universal Living industry is a rapidly growing market in the US. As the baby boomer generation hits retirement, the lure of staying in their own homes has increased the need to accessible bathing and showering and as a result the market has moved from specialist care products to widely available items for both new construction and renovation purposes.

Accessible baths remain a more specialized item, with the key players having been in the market for over 20 years, but more main stream bath manufacturers are adding an accessible bath to their portfolios, and cheaper Asian imports are on the rise.

Shower modules and trays have been an easy market for players to enter requiring a low or no threshold and the designs have been incorporated in both luxury and open price point products.

Grab bars, which are included in the bath safety section of this report, are gaining in popularity and are now widely offered by faucet companies as part of their bathroom accessories line. These products are increasingly decorative and often installed into showers which are not zero threshold or next to a general soaker bath.

Product Coverage

This report focuses on the following product categories:

  • Aging in Place Products :
    • Accessible Baths
    • Accessible Shower Module
    • Accessible Shower Trays
    • Bathroom Safety

Key Data Points

  • Historical volume trends (2002-2014) and forecasts (2015-2020)
  • Analysis of key market drivers and an understanding of the main influences affecting the future market outlook
  • Market values and average prices (2013 and 2014) at manufacturer selling price (MSP) level
  • End use sector segmentation (e.g. new housing, RMI, non housing)
  • Technical segmentation and product category breakdowns
  • Volume market shares per brand/company
  • Distribution analysis including routes to market flow diagrams

Table of Contents

Background : USA - Aging In Place

A.0. Title Page

  • A.1. US - Background : Overview
  • A.2. Key Figures
  • A.3. Macroeconomic Trends and Forecasts
  • A.4. New Dwelling Construction

Distribution : USA - Aging In Place

B.0. Title Page

  • B.1. US - Structural Overview

The US Accessible Baths Market - Report

1.0. Title Page

  • 1.1. US - Market Overview : Accessible Baths
  • 1.2. Historical Trends and Forecasts : Accessible Baths
  • 1.3. Prices and Market Values : Accessible Baths
    • 1.4.1. End Use Segmentation : Accessible Baths
    • 1.4.2. Segmentation By System Type : Access Baths
  • 1.5. Market Shares : Accessible Baths
    • 1.6.1/2. Distribution Flow : Accessible Baths
  • 1.7. US - Aging in Place : Other Products

The US Accessible Shower Market - Report

2.0. Title Page

  • 2.1. US - Market Overview : Accessible Showers
  • 2.2. Historical Trends & Forecasts : Accessible Showers
  • 2.3. Prices and Market Values : Accessible Showers
  • 2.4. End Use Segmentation : Accessible Showers
    • 2.5.1. Market Shares : Accessible Shower Modules
    • 2.5.2. Market Shares : Accessible Shower Trays
    • 2.6.1/2. Distribution Flow : Accessible Showers

The US Bathroom Safety Market - Report

3.0. Title Page

  • 3.1. US - Market Overview : Bathroom Safety
  • 3.2. Historical Trends and Forecasts : Bathroom Safety
    • 3.3.1. Prices and Market Values : Bathroom Safety
    • 3.3.2. Detailed Prices & Market Values : Bathroom Safety
  • 3.4. End Use Segmentation : Bathroom Safety
  • 3.5. Market Shares : Bathroom Safety
    • 3.6.1/2. Distribution Flow : Bathroom Safety
  • 3.7. Sales Channel Analysis : Bathroom Safety
Back to Top