市場調査レポート
商品コード
1277029
ライフサイエンスにおけるAIの認知度Perceptions of Artificial Intelligence in the Life Sciences |
ライフサイエンスにおけるAIの認知度 |
出版日: 2023年05月18日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
|
当レポートでは、ライフサイエンスにおけるAIの認知度について調査し、ライフサイエンス市場の概要とともに、AIの概要、ライフサイエンスにおけるワークフロー、導入に対する促進要因と抑制要因などを提供しています。
ライフサイエンスのAIの未来はどうなるのか?科学者のワークライフにとってAIはどの程度重要になるのか?ライフサイエンス・インテリジェンスはどのような目的で利用されるのだろうか?科学者がAIについて考えるとき、何を思い浮かべるか?AIベースのシステムに対する彼らの信頼度はどの程度か?彼らはどのようなブランドを信頼しているのだろうか?
BioInformatics(Science and Medicine Group傘下)の本レポートでは、ライフサイエンス分野のAIユーザー、将来のユーザー、懐疑論者にインタビューを行い、これらの質問に答え、ライフサイエンス分野のAIに対する意見の全体像を把握することができます本レポートでは、アカデミックなライフサイエンティストと、製薬会社やバイオファーマの関係者を対象に調査を実施しました本レポートは、ライフサイエンスにおけるAIに対する最新の意見を反映したものです
ライフサイエンスAIの現ユーザーである方々へ - 何が好きなのか?非ユーザー、あるいは懐疑的な人たちへ - あなたの製品やAIを使った機能拡張の利用を妨げているものは何でしょうか?これは、ライフサイエンス機器メーカーやライフサイエンス分野の技術を開発する企業にとって不可欠な情報ですAIユーザーを広く対象とした資料や調査を行っているが、ライフサイエンスに特化した調査を行っていない場合、本レポートは不可欠なツールとなります
本レポートのベースとなった調査は、市場調査への参加意欲が高い科学者コミュニティであるScience Advisory Board(SAB)のメンバーを中心に、n=411人の回答者に実施されました
What is the future of life science AI? How important will AI be to the work life of scientists? What purpose will life science intelligence serve? What comes to mind when scientists think about AI? What is their level of trust in AI-based systems? What brands do they trust?
This report, from BioInformatics (part of Science and Medicine Group) interviewed life science AI users, future users, and skeptics to answer these questions, and provide a whole sense of the opinion of AI in life sciences. Academic life scientists and those in the pharma and biopharma fields were surveyed for this report. The report reflects the most current opinion on AI in life sciences.
For those who are current users of life science AI - what do they like about it? For those who are non-users or even skeptics - what's keeping them from using your product or AI-based enhancement? This is essential information for life science instrument companies and those developing technologies in the life science space. If you have resources or surveys broadly of AI users but have not conducted a life-science specific survey, this report is an essential tool.
The survey this report was based on was fielded to n=411 respondents, primarily members of the Science Advisory Board (SAB) - a segment of the scientific community with a demonstrated willingness to participate in market research activities.