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市場調査レポート
商品コード
1383244
防衛用航空プラットフォームエンジンの世界市場 (2023年~2033年)Global Defense Air Platforms Engines Market 2023-2033 |
防衛用航空プラットフォームエンジンの世界市場 (2023年~2033年) |
出版日: 2023年11月20日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: 3営業日
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1945年のドイツの降伏以降、戦時中の重要な発見と進歩が明らかになりました。General Electricともうひとつの米国のエンジンメーカー、Pratt & Whitneyは、ドイツの教えを取り入れることで、Whittleなどの英国の設計者たちを支援しました。ME 262のような初期のジェットエンジンはガソリンを大量に消費しました。その結果、燃料をほとんど使わずに大きな推力を発生できるエンジンを作ることが最初の課題となりました。
Pratt & Whitneyは1948年、2つのエンジンを1つにまとめることでこの問題を解決しました。このエンジンには、独立して回転する2つのコンプレッサーがあり、内側のコンプレッサーが高圧縮を行い、最適な性能を発揮しました。
2000年代初頭、戦闘機エンジン技術の進歩は停滞しました。エンジニアたちは、戦闘機のターボファン設計から推力や航続距離のわずかな向上を引き出すことさえ難しいことに気づいたのです。エンジンに第3の気流を追加し、それを調整できるようにする適応的技術は、新しいエンジンの開発を加速させる方法を提供しました。
水素推進、オープンファン・アーキテクチャー、ハイブリッド電気エンジンなどの先進技術も、今後の航空機エンジン技術の鍵となると思われます。代替技術の開発は、アーバンエアモビリティ (UAM) やその他の民間航空機のような民間用途に限定されるものではありません。軍用機分野でも更なる電化を求める強力な要望が続いています。
電気推進は、これまで予想されていた以上に、航空機の設計にプラスの影響を与える可能性があります。ICEを電気モーターに直接置き換えることで、簡素化、信頼性、騒音の低減、メンテナンスコストの低減といった利点が得られるでしょうが、機体内の電気推進システムのユニークな統合能力を活用することで、さらに大きな利点が実現できます。効率を大きく損なうことなく規模を縮小できるEMの能力と、航空機内での電力分配が比較的容易であることは、明確な利点です。
当レポートでは、世界の防衛用航空プラットフォームエンジン市場について分析し、全体的な市場規模の動向見通しや、地域別・国別の詳細動向、主要技術の概略、市場機会などを調査しております。
Following Germany's surrender in 1945, significant wartime discoveries and advancements were revealed. General Electric and another American engine manufacturer, Pratt & Whitney, helped Whittle and other British designers by incorporating German teachings. Early jet engines, such as the ME 262, drank a lot of gasoline. As a result, the first challenge was to build an engine that could generate a lot of thrust while using very little fuel.
Pratt & Whitney solved this problem in 1948 by combining two engines into one. The engine had two compressors that rotated independently, with the inner one providing high compression for optimal performance.
In the early 2000s, advancements in fighter engine technology stalled. Engineers discovered that extracting even minor gains in thrust or range from fighter turbofan designs was difficult. Adaptive technology, which adds a third stream of airflow to the engine and allows it to be adjusted, provided a method for speeding up the development of new engines.
Advanced technologies such as hydrogen propulsion, open fan architecture, and hybrid electric engines will also be among the key upcoming aircraft engine technologies. Alternative technology development is not limited to civilian applications such as Urban Air Mobility or other commercial aircraft; military aircraft have always had a strong desire for greater electrification.
Electric propulsion may have a greater positive impact on airplane design than previously anticipated. While directly replacing ICEs with electric motors may provide advantages such as simplicity, reliability, reduced noise, and lower maintenance costs, significantly greater advantages can be realized by leveraging the unique integration capabilities of electric-propulsion systems within the airframe. The ability of the EMs to be scaled down without significant loss of efficiency, as well as the relative ease of distribution of electric power within the aircraft, is a distinct advantage.