表紙:航空衛星通信の世界市場 (第12版)
市場調査レポート
商品コード
1433027

航空衛星通信の世界市場 (第12版)

Aeronautical Satcom Markets, 12th Edition

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 19 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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航空衛星通信の世界市場 (第12版)
出版日: 2024年02月23日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 19 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

「機内接続に対する需要は非常に大きく、より多くの供給が必要とされるほどです。新しい衛星アーキテクチャは、これに対処するのに役立つと思われます」

当レポートでは、世界の航空衛星通信市場の現状について分析し、市場規模 (稼働中の衛星台数や市場収益額など) や成長率の予測 (2033年まで)、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

また、航空会社や衛星通信事業者に対し、様々なビジネスモデルにおけるエンドユーザー向けソリューションを最適化するための提言も行っています。

当レポートで回答する主な質問

  • 市場規模 (稼働中の衛星台数、市場収益額) の接続技術別 (Lバンド、Kuバンド、Kaバンド) の内訳は?
  • ビジネスモデルはどのように進化しているか?
  • 非静止軌道衛星 (NGSO) 企業はこの市場で成功するか?
  • 静止軌道衛星 (GEO) 企業は心配すべきか?
  • 業界の統合は進むのか?

当レポートの対象者

  • 衛星オペレーター
  • アンテナメーカー・ベンダー
  • 航空企業
  • 投資家・金融関係者
  • インターネットサービスプロバイダ (ISP)

分析対象地域

  • 北米 (NAM)
  • ラテンアメリカ (LAM)
  • 欧州
  • 中東・アフリカ (MEA)
  • アジア
  • 大西洋地域 (AOR)
  • インド洋地域 (IOR)
目次

"The demand for in-flight connectivity is such that more supply is required. New satellite architecture will help to address this."

This report analyses the current market and provides forecasts for in-service units and revenue in the aeronautical satellite communications market to 2033. It assesses the size of the market, growth rates and the major players.

The report also provides recommendations for airlines and satellite operators to optimise solutions for end users across a range of business models.

Key questions answered in this report:

  • How does the market break down in terms of revenue and in-service units by connectivity technology (L-band, Ku-band and Ka-band)?
  • How are business models evolving?
  • Will non-geostationary orbit (NGSO) satellite players thrive in this market?
  • Should geostationary orbit (GEO) satellite players be worried?
  • Will the industry continue to consolidate?

Who should read this report:

  • Satellite operators
  • Antenna manufacturers and vendors
  • Airline operators
  • Investors and finance relations
  • Internet service providers

Geographical coverage:

  • North America (NAM)
  • Latin America (LAM)
  • Europe
  • Middle East and Africa (MEA)
  • Asia
  • Atlantic ocean region (AOR)
  • Indian ocean region (IOR)