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市場調査レポート
商品コード
1396974
ファストカジュアルレストラン市場:フードタイプ別、営業形態別、業態別:世界の機会分析と産業予測、2023年~2032年Fast Casual Restaurant Market By Food Type, By Mode of Operation, By Nature : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032 |
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ファストカジュアルレストラン市場:フードタイプ別、営業形態別、業態別:世界の機会分析と産業予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月31日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 289 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のファストカジュアルレストラン市場は、2022年には1,245億米ドルと評価され、2023年から2032年までのCAGRは10.4%を記録し、2032年には3,378億米ドルに達すると予測されています。
ファストカジュアルレストランのコンセプトは90年代後半に誕生したが、2009年に大きな支持を得た。ファストカジュアルレストランは、ファーストフード・レストランのように調理するのではなく、生鮮食品を調理します。高品質な食材、地元産の新鮮な食材、オーガニックな食材を使用することなどが、ファストカジュアルレストランの特徴です。さらに、ファストカジュアルレストランの価格は、ファーストフード店の価格と比較すると高いが、高級レストランの価格と比較するとかなり低いです。
ファストカジュアルレストラン業界の成長は、フードデリバリー・サービスに対する需要の大幅な増加と、世界のインターネット・インフラの普及に起因するユーザーベースの拡大によって推進されています。アジア太平洋地域は、経済発展が著しい地域のひとつであり、同地域のすべての産業が活況を呈しています。アジア太平洋地域の消費者の約3分の1が、玄関先まで食品を届ける宅配サービスを利用しています。その結果、Uber Eats、DoorDash、Grubhub、Deliveroo、Zomato、Swiggyといったオンライン・デリバリー・サービスの急速な拡大がここ数年で見られ、ファストカジュアルレストラン市場の成長に多大な貢献をしています。フードデリバリーの利便性は、技術の進歩によってますます強化され、世界の規模にまで拡大しています。オンライン・アグリゲーターは、事前注文、注文のカスタマイズ、迅速な配達など様々なオプションで顧客に利便性を提供しており、これらすべてがファストカジュアルレストランの拡大を後押しする極めて重要な役割を果たしています。このような便利なドア・ツー・ドアのデリバリー・サービスの動向は、予測期間中、ファストカジュアルレストランの成長を促進すると予想されます。
しかし、経済の不確実性や失業率の上昇、インフレ圧力は、ファストカジュアルレストランの成長にとって課題となっています。ファストカジュアルレストランは、厳選された雰囲気の中で新鮮で健康志向のメニューを提供するが、このプレミアム価格がコスト意識の高い消費者の足を引っ張る可能性があります。サブウェイやマクドナルドのような、よりリーズナブルなクイックサービスの選択肢と比較すると、この価格設定の相違は、ファストカジュアルレストランの顧客層を狭め、より幅広い客層にリーチする能力を妨げる可能性があります。さらに、人件費と熟練スタッフの確保は重要な要素であり、人件費の高騰により影響を受ける。これは、ファストカジュアルレストラン事業の収益性に直接的な影響を与え、自動化と業務効率の改善を促します。
フードサービス業界で起こっているダイナミックな変化は、ファストカジュアルレストランで強化され、効率的な操作のための技術の進歩の重要性を強調しています。スケジューリングソフトウェア、デジタル在庫追跡システム、自動調達ツール、デジタルテーブル予約管理ソリューションの統合は、外食産業における収益創出、在庫管理、顧客満足度、全体的な業務効率の大幅な改善をもたらす可能性が高いです。この動向は、ファストカジュアルレストランセグメントに従事する利害関係者に大きな機会を提供する能力を持っており、したがって、合理化されたキュー管理、調達プロセス、および他の重要な運用側面を容易にします。このように、技術の進歩を取り入れることで、ファストカジュアルレストランには、顧客層を拡大し、今後数年間でより急速な成長を遂げる可能性を秘めた市場でより大きな影響力を持つ多くの機会があります。さらに、ロボット支援調理技術の採用は、ファストカジュアルレストランの厨房に入り込んでいます。例えば、Chipotle、White Castle、Wing Zoneなどのファストカジュアルレストランは、ロボット設備に多額の投資を行っており、ピザの準備からフライヤー操作まで様々な作業を自動化しています。その結果、先進技術は、利便性の向上、人件費の削減、調理作業の迅速化により、市場成長の可能性を高めています。
さらに、地元産のオーガニック食材の調達、食品廃棄物の削減、環境に優しいパッケージの採用といった持続可能性への取り組みは、環境意識の高い顧客を惹きつけ、レストランの運営コストを長期的に削減します。例えば、スウィートグリーンは持続可能性を優先しており、コンポストサービスにより廃棄物の60%を埋立地から転換しています。同社は、生ゴミの75%を堆肥化し、フォーク、フタ、ボウル、バッグ、カップ、ストローなど、顧客と接するすべてのアイテムを堆肥化可能なものとして認証しています。この総合的なアプローチは、環境に優しい実践への強いコミットメントを示しています。このことは、今後のファストカジュアルレストラン市場シェアの拡大とともに、市場の持続可能な成長の機会を生み出しています。
ファストカジュアルレストラン市場は、食品タイプ、営業形態、性質、地域に区分されます。フードタイプ別では、市場はハンバーガー/サンドイッチ、ピザ/パスタ、アジア/ラテンアメリカ料理、チキン、その他に分別されます。営業形態別では、ダインインとテイクアウェイに分けられます。業態別では、フランチャイズと独立型に分かれます。地域別では、北米(米国、カナダ、メキシコ)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州)、アジア太平洋(中国、インド、日本、ASEAN、その他アジア太平洋)、ラテンアメリカ(中南米、中東・アフリカ)で分析されます。
The global fast casual restaurant market was valued at $124.5 billion in 2022, and is projected to reach $337.8 billion by 2032, registering a CAGR of 10.4% from 2023 to 2032.
The concept of fast casual restaurants came into existence in the late 90's, however it gained much traction in 2009. Fast casual restaurants deal with the preparation of fresh food rather than assembling them as in the case of fast-food restaurant. High quality ingredients, locally sourced, fresh, and organic nature of food prepared are some of the many characteristics of the fast casual restaurants. Furthermore, fast casual restaurant prices are higher in comparison to those of fast-food establishments but considerably lower than those of fine dining restaurants.
The growth of the fast casual restaurant industry is propelled by the significant increase in demand for food delivery services and the expanding user base, stemming from the widespread development of internet infrastructure worldwide. Asia-Pacific is considered as one of the regions which has experienced significant growth in terms of economic development at a faster rate and all the industry in the region are booming. About one-third consumers in the Asia-Pacific use delivery to door services for getting their food delivered at doorsteps. As a result, rapid expansion of online delivery services that includes Uber Eats, DoorDash, Grubhub, Deliveroo, Zomato, and Swiggy has been witnessed in the past few years, which has tremendously helped in the growth of fast casual restaurant market. The convenience of food delivery has been increasingly enhanced by technological advancements, which has extended to a global scale. Online aggregators provide convenience to customers with various options such as pre-ordering, order customization, and rapid delivery, all of which have played a pivotal role to boost the expansion of fast casual restaurants. This trend of convenient door-to-door delivery services is expected to propel the growth of fast casual restaurants during the forecasted period.
However, economic uncertainties and the prospect of rising unemployment and inflationary pressures present challenges for the growth of fast casual restaurants. These restaurants provide a fresh and health-conscious menu in a carefully curated ambiance, but this premium pricing may deter cost-conscious consumers. In comparison to more budget-friendly quick-service choices like Subway or McDonald's, this pricing discrepancy could narrow the customer base for fast casual restaurants and hinder their ability to reach a wider audience. Moreover, labor costs and availability of skilled staff are critical factors, which is affected due to rising labor costs. It has a direct impact on the profitability of the fast casual restaurant businesses, and prompt automation and operational efficiency improvements.
The dynamic changes occurring in the food service industry highlights the importance of technological advancements for enhanced and efficient operations in fast casual restaurants. The integration of scheduling software, digital inventory tracking systems, automated procurement tools, and digital table reservation management solutions has high potential to bring significant improvements in revenue generation, inventory control, customer satisfaction, and overall operational efficiency within the food service sector. This trend has the ability to offer huge opportunities for stakeholders engaged in the fast casual restaurant segment, which thus facilitates streamlined queue management, procurement processes, and other critical operational aspects. Thus, with incorporation of technological advancement, there are many opportunities for fast casual restaurants to widen their customer base and have a greater hold on the market with a scope of faster growth in the coming years. In addition, the adoption of robot-assisted cooking technology has found its way into the kitchens of fast casual restaurants. For instance, fast casual restaurants such as Chipotle, White Castle, and Wing Zone have made substantial investments in robotic equipment, automating various tasks which ranges from pizza preparation to fryer operations. As a result, advanced technology holds high potential for market growth by increased enhancement in terms of convenience, reduction in labor costs, and expediting food preparation, which ultimately lead to faster food delivery to customers.
Furthermore, sustainability initiatives, such as sourcing local and organic ingredients, reduction of food waste, and adoption of eco-friendly packaging, attract environmentally conscious customers and reduce operational costs of the restaurant over time. For instance, Sweetgreen prioritizes sustainability, as they divert 60% of waste from landfills with compost services. The company composts 75% of food scraps and certify all customer-facing items, such as forks, lids, bowls, bags, cups, and straws, as compostable. This holistic approach indicates their strong commitment to eco-friendly practices. This creates an opportunity for the sustainable growth of the market along with an increase in fast casual restaurant market share in the future.
The fast casual restaurant market is segmented into food type, mode of operation, nature, and region. By food type, the market is segregated into burger/sandwich, pizza/pasta, Asian/Latin American food, chicken, and others. As per mode of operation, it is divided into dine-in and takeaway. According to nature, the market is bifurcated into franchised and standalone. Region wise, it is analyzed across North America (U.S., Canada, and Mexico), Europe (UK, Germany, France, Italy, Spain, and rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, Asean, and rest of Asia-Pacific), and LAMEA (Latin America, Middle East, and Africa).
The key players operating in the fast casual restaurant market include Chipotle Mexican Grill, Wingstop Restaurants, Inc., EXKI SA, Panda Restaurant group, Inc., Five Guys Enterprises, LLC., Famous Brands Limited, Restaurant Brands International Inc., Zaxby's Franchising LLC., Erbert & Gerbert's Sandwich Shop, and Tortilla Mexican Grill PLC. Key Benefits For Stakeholders This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the fast casual restaurant market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing fast casual restaurant market opportunities. The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities. Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network. In-depth analysis of the fast casual restaurant market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities. Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market. Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players. The report includes the analysis of the regional as well as global fast casual restaurant market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.
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