市場調査レポート
商品コード
1193109
ペパーミントオイル市場:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別:世界の機会分析・産業予測、2021-2031年Peppermint Oil Market By by Product Type, By by Application, By by Distributional Channel : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 |
ペパーミントオイル市場:製品タイプ別、用途別、流通チャネル別:世界の機会分析・産業予測、2021-2031年 |
出版日: 2022年10月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 262 Pages
納期: 2~3営業日
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ペパーミントオイルの世界市場は、2021年には3億3170万米ドルとなり、2031年には6億5820万米ドルに達し、2022年から2031年にかけてCAGR6.6%で成長すると予測されています。
ペパーミント(Mentha piperita L.)は、世界中で栽培されているシソ科の植物です。ペパーミントオイルは、駆風剤および胃刺激剤として治療効果があります。ペパーミントオイルは、咳止めシロップ、お菓子、オーラルケア、チューインガム、飲料などの製剤や医薬品の香料として最も広く使用され、最も評価されている有機オイルの1つです。ペパーミントオイルは、抗真菌、抗菌、抗寄生虫、抗酸化、抗ウィルス作用があることが分かっています。
ペパーミントの葉と花は、ペパーミントのエッセンシャルオイルの原料として使用されます。ペパーミントオイルは、食品や飲料に広く使用されているほか、石鹸や化粧品などの香りとしても使用されています。歴史的な時代から医療用としても使用されてきました。古代ギリシャ、エジプト、ローマ時代の記録には、胃の不調に使用したことが記されています。過敏性腸症候群(IBS)、風邪、頭痛、副鼻腔炎、その他の疾患は、ペパーミントオイルの最も一般的な用途です。関節の不快感、かゆみ、頭痛、筋肉痛などの問題には、ペパーミントオイルを局所的に塗布することが推奨されています。ペパーミントオイルは、風邪や咳を治し、不快感や緊張を和らげ、精神的なパフォーマンスを高めるためにアロマセラピーで使用されています。
2020年の無作為化臨床試験によると、ペパーミントオイルの蒸気をネブライザーで吸入すると、心臓手術から回復している人の嘔吐と吐き気の重症度、頻度、持続時間が減少することがわかりました。さらに、メリーランド大学医療センター(UMMC)は、消化不良、鼓腸、過敏性腸症候群の治療法として有効であると述べています。
ペパーミントオイルは、胃炎、頭痛、喘息、その他の呼吸器系疾患の治療にアロマテラピーで広く使用されています。製造業者は高濃度や希釈など様々な割合でペパーミントオイルを提供しており、ブラックミッチャム、トッドミッチャムなど数種類の品種があります。主にチューインガムや歯磨き粉の香味料として使用されています。スパやリラクゼーション施設の増加が、この分野の成長を促進しています。ペパーミントオイルの効果に関する認知度の向上が、消費者の間での採用を後押ししています。Young Living Essential OilsとAvi Naturalsの2社がペパーミントエッセンシャルオイル生産会社です。
ペパーミントオイルは経口摂取(口から)しても、局所的に塗布しても安全であるように見えます。多くの臨床試験でペパーミントオイルは安全に使用されていますが、場合によっては激しい刺激を引き起こし、アレルギー反応を誘発し、長期的には肝毒性を証明することになります。胸焼け、吐き気、腹痛、口の渇きなどはすべて、ペパーミントオイルを経口摂取した場合に起こりうる副作用です。ペパーミントオイルは時折、アレルギー反応を引き起こすことがあります。ペパーミントオイルのカプセルは、胸焼けの可能性を減らすために、腸溶性コーティングが施されていることが多いです。
米国では、少なくとも1回の大うつ病を経験したことのある成人が約2100万人おり、エッセンシャルオイルのアロマテラピーの需要を高めています。さらに、人々が人工的な薬物から有機的な治療法へと嗜好を変え、環境への影響を最小限に抑えながら自分たちの健康を確保しようとしていることも、ペパーミントオイル市場の売上成長を促す主な要因となっています。2019年の米国疾病管理予防センターのデータによると、米国では580万人がアルツハイマー病と関連する認知症を患っており、そのうち560万人が65歳以上、約20万人が若年で発症しており、その結果、スパやリラックスセンターでのペパーミントオイルの嗜好が世界的に増加しています。
市場の成長を後押しする主な要因は、化粧品、食品、その他の製品カテゴリーを問わず、天然素材やオーガニック製品への消費者の嗜好が高まっていることです。そのため、天然添加物を含む製品を開発するメーカーが増加しています。このように、様々なエンドユーザー産業におけるペパーミントオイルの使用量の増加と、急速な工業化、可処分所得の増加、新興国における生活水準の向上といった要因が相まって、市場の成長を補っています。
市場の成長を制限する要因としては、ペパーミントオイルの高価格、合成代替品の入手可能性、原材料の入手制限などが挙げられます。政府の支援と有利な規制は、市場成長のための有利な機会を提供すると期待されています。さらに、スパやリラクゼーション、化粧品などにおける天然アロマフレグランスやフレーバーの需要の着実な増加が、予測期間中のペパーミントオイルの需要を促進すると予想されます。
ペパーミントオイル市場は、製品タイプ(天然ペパーミントオイル、従来型ペパーミントオイル)、用途(飲食品、医療、清掃・住宅、スパ・リラクゼーション、その他)、流通チャネル(直販、MLM、小売、その他)、地域(北米(米国)、欧州(ドイツ)、カナダ、メキシコ)で分類しています。製品タイプ別では、さらに天然ペパーミントオイルと従来のペパーミントオイルに分類されます。天然ペパーミントオイルは2021年に最大の収益シェアを占め、予測期間中にその地位を固めることが予想されます。また、飲食品業界では、無害であることから、天然ペパーミントオイルが主に使用されています。用途別では、飲食品、医療、清掃・家庭での利用、スパ・リラクゼーション、その他に分類されます。清掃・家庭分野は、最も成長率の高い分野と推定されます。
The global peppermint oil market was valued at $331.7 million in 2021, and is projected to reach $658.2 million by 2031, growing at a CAGR of 6.6% from 2022 to 2031.Peppermint (Mentha piperita L.) is a Lamiaceae family plant that is grown all over the globe. Peppermint oil has therapeutic properties as a carminative and gastric stimulator. Peppermint oil is among the most extensively used and most valued organic oil in the flavoring of formulations and medications for cough syrups, sweets, oral care, chewing gum, and beverages. Peppermint oil has been found to have antifungal, antibacterial, antiparasitic, antioxidant, and antiviral properties.
The peppermint plant's leaves and flowers are used to make peppermint essential oil. In addition to its widespread use in food and drink, peppermint oil is used as a scent in soaps and cosmetics. It has been used for medical purposes since the historical period. Records from the time of ancient Greece, Egypt, and Rome describe its usage for stomach issues. Irritable bowel syndrome (IBS), the common cold, headaches, sinus infections, and other disorders are the most prevalent uses for peppermint oil. While dealing with issues such as joint discomfort, itching, headaches, and muscular aches, it is advised to apply peppermint oil topically. Peppermint oil is used in aromatherapy to heal colds and coughs, lessen discomfort and tension, and enhance mental performance.
According to 2020 randomized clinical trials, it was found that inhaling peppermint oil vapors through a nebulizer reduces the severity, frequency, and duration of vomiting and nausea in people who are recovering from heart surgery. Moreover, the University of Maryland Medical Center (UMMC) mentioned that it can be an effective treatment for indigestion, flatulence, and irritable bowel syndrome.
Peppermint oil is widely used in aromatherapy for treating stomach infection, headache, asthma, and other respiratory problems. Manufacturers provide peppermint oil in various proportions such as highly concentrated or diluted, and are available in several varieties such as Black Mitcham, Todd Mitcham, and others. It is mainly used as a flavoring agent in chewing gums and toothpaste. Increase in the number of spa and relaxation centers has fueled the growth of this segment. Rise in awareness regarding the benefits of peppermint oil boosts its adoption among consumers. Young Living Essential Oils and Avi Naturals are the two-peppermint essential oil producing companies.
Peppermint oil appears to be safe when taken orally (by mouth) or applied topically. Many clinical trials have used peppermint oil safely, but in some cases cause severe irritation, provoke an allergic reaction and, over time, prove hepatotoxic. Heartburn, nausea, abdominal pain, and dry mouth are all possible side effects of taking peppermint oil orally. Peppermint oil can occasionally cause allergic reactions. Peppermint oil capsules are frequently enteric coated to reduce the likelihood of heartburn.
The U.S. has approximately 21 million adults who have experienced at least one major depressive episode, which has increased demand for essential oils aromatherapy. Furthermore, people's shifting preferences from man-made drugs to organic therapeutic methods to ensure their own well-being while leaving a minimal environmental footprint is another major factor driving peppermint oil market revenue growth. According to data from the Centers for Disease Control and Prevention from 2019, 5.8 million people in the U.S. have Alzheimer's disease and related dementias, with 5.6 million of them being 65 years of age or older and around 200,000 having the disease at a younger age, which results in increasing preferences of peppermint oil for spa and relaxation centers globally.
The major factor that boosts the market growth is the increase in consumer preference for natural and organic products, be it cosmetics, food, or similar other product categories. This in turn, has led the manufacturers operating in such industries to develop products that contain natural additives. Thus, rise in usage of peppermint oil among various end-user industries coupled with factors such as rapid industrialization, increase in disposable income, and improved standards of living in emerging economies, supplement the market growth.
The factors that restrict the market growth are high price of peppermint oil, availability of synthetic substitutes, and limited availability of raw materials. Government support and favorable regulations are expected to offer lucrative opportunities for market growth. Moreover, steady rise in demand for natural aromatic fragrances and flavors in spa and relaxation applications along with cosmetics is anticipated to promote the demand for peppermint oil during the forecast period.
The onepeppermint oil market is segmented based on product type (natural peppermint oil and conventional peppermint oil), application (food and beverages, medical, cleaning and home, spa and relaxation, and others) distribution channel (direct distribution, MLM distribution, retail distribution, and others), and region the North America (U.S., Canada, Mexico), Europe ( Germany, UK, France, Italy, Spain and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Indonesia, Malaysia, South Korea, Singapore, Australia, and Asia-Pacific), LAMEA (Brazil, Chile, UAE, Saudi Arabia, and Rest of LAMEA) .The product type segment is further classified into natural peppermint oil and conventional peppermint oil. The natural peppermint oil is accounted for the maximum revenue share in 2021 and is anticipated to consolidate its position during the forecast period. In addition, the food & beverage industry majorly uses natural peppermint oil because of its non-harmful nature. By application, the peppermint oils market is classified into food & beverages, medical, cleaning & home, spa & relaxation, and others. cleaning and home segment is estimated be the fastest growing application segment.
Other applications, such as home cleaning products and textile products where peppermint oil serves as sweet-smelling mixes, and healthy substitutes for synthetic products are anticipated to witness sustainable development in future. By region, the market is categorized into North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The prominent players analyzed in this report include Aksu Vital Natural Products and Cosmetics, Aromaaz International, DoTERRA, Greenleaf Extractions Pvt. Ltd., Lebermuth, Inc., Melaleuca Inc., Mountain Rose Herbs, NOW Foods, Plant Therapy Essential Oils, and Young Living Essential Oils.
Key Benefits For Stakeholders
By by Product Type
By by Application
By by Distributional Channel
By Region