市場調査レポート
商品コード
1271322
バーチャルクラスルーム市場- 成長、将来展望、競合分析、2023年~2031年Virtual Classroom Market - Growth, Future Prospects and Competitive Analysis, 2023 - 2031 |
バーチャルクラスルーム市場- 成長、将来展望、競合分析、2023年~2031年 |
出版日: 2023年04月17日
発行: Acute Market Reports
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
バーチャルクラスルーム市場は、2023年から2031年の予測期間中にCAGR12%で拡大すると予測されています。この成長は、企業環境におけるスマート教育の受け入れが進んでいることに起因しています。企業のトレーニングや教育分野において、拡張現実やバーチャルリアリティ技術の利用が増加していることが、バーチャルクラスルーム業界の主要な促進要因となっています。バーチャルクラスルーム用インフラの継続的な技術進歩やモバイルアプリケーションの利用の高まりは、予測期間を通じてバーチャルクラスルーム市場の成長を後押しします。Eラーニングを推進する政府の動向、パーソナライズされた学習体験に対する需要の高まり、教育分野におけるBYOD(Bring Your Own Device)のトレンドの台頭、遠隔会議システムの採用の高まり、生活水準の向上などがバーチャルクラスルーム市場の成長を促進する要因です。例えば、インド政府が2020年5月に開始した「PM eVIDYAプログラム」は、生徒や教師がeラーニングをより利用しやすくし、インドにおけるデジタル教育を推進することを目的としています。このプログラムの恩恵を受ける学校生徒は25クローと推定され、今後数年間は市場の成長を加速させるでしょう。企業研修や開発における拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、モノのインターネット(IoT)の受け入れ拡大インターネット普及率の上昇、バーチャルクラスルームsの革新、急速な都市化などは、市場の成長を促進する追加要因の一部です。
例えば、インターネットユーザー数は2000年の4億1,300万人から2016年には34億人以上に急増し、これが今後数年間の市場成長を促進すると考えられます。大手企業による研究開発への投資の増加、戦略的パートナーシップ、企業間のコラボレーション、モバイル学習アプリケーションの増加、コネクテッドデバイスの普及などがバーチャルクラスルーム市場の拡大に寄与しています。また、バーチャルクラスルームは費用対効果が高く、生徒と教師が直接つながり、迅速なフィードバックを提供し、モチベーションを向上させ、積極的に取り組むことができるため、大きなビジネスチャンスが期待されています。しかし、バーチャルクラスルーム市場の拡大は、不十分なインフラと業界標準の欠如によって妨げられています。
没入型技術をスタッフトレーニングに取り入れることで、ビジネス分野は一変しました。例えば、バーチャルリアリティは、従業員が仮想環境内で教師のオンラインアバターとリアルタイムで対話することを可能にします。拡張現実は、適応性を高め、適切な情報へのアクセスを向上させるでしょう。様々な機械の3D画像を生成し、作業員や産業関係者が機器の動作能力を正確に判断することができます。バーチャルな現実世界に身を置き、何度も繰り返しトレーニングすることができます。オンライン環境での練習は、会話や会議、講義よりもはるかに定着率が向上します。特に医療研修では、新人の実習生が怪我をすることなく心臓の3Dモデルに取り組めるというメリットがあります。このことは、バーチャルクラスルームの市場拡大を今後数年間加速させるでしょう。組織は、従業員の心を刺激し、全体のエンゲージメント率を高めるために、企業のLMSシステムにゲーミフィケーションと報酬の側面を取り入れています。学習は個人のニーズに合わせて行われます。さらに、AR/VRは教育分野でも大きな可能性を秘めており、教室内でバーチャルツアーを実施することができます。学習は没入的で体験的なものになります。自習を促し、学習障害のある学生にとって貴重なリソースとなります。視覚や感覚を活用することで、遠隔学習は魅力的でエキサイティングなものになります。
携帯電話の普及やパンデミックの広がりにより、教育機関もデジタル学習ソリューションの導入を余儀なくされています。緊急時には、教師や生徒がすぐにオンラインコンテンツにアクセスできるため、バーチャルクラスルームプラットフォームは特に有用です。教育は中断することなく継続されます。デジタル学習環境は、より適応性が高く、アクセスしやすいです。地理的に離れた地域でも、子どもたちが質の高い教育を受けられるようになります。さらに、学校はさまざまな学習分析ツールを使って、各生徒の学習状況をモニターし、学習モジュールに時間を費やしたか、ライブセッションに出席したか、課題を提出したかなどを判断することができます。即座にアクセスできるため、複数のオンライン質問セッションが可能です。その結果、教授と生徒の1対1のエンゲージメントが高まります。その結果、バーチャルクラスルームの市場は今後数年間で拡大すると考えられます。ウェブカメラを使った高品質のオーディオ・ビデオ・ソリューションのストリーミングは、鮮明な画像とシンプルで興味深い視聴体験を提供します。ビデオセッションを録画して、後でディスカッションやレビューをすることも可能です。特定のトピックをより深く理解させるために、補足ビデオを瞬時に配信することも可能です。通信と情報技術のインフラが大きく発展し、教室の技術が強化されています。学校は、複数のユーザーが同時にログインしてシームレスな体験を可能にする高度なITソリューションに投資しています。
人工知能は、教育システムの運用を変えるでしょう。それは、学習体験を没入的で魅力的なものにします。AIテクノロジーは、生徒一人ひとりの学習速度に自動的に適応することができます。過去の教育実践を調査し、学業成績を提示します。生徒の弱点を踏まえて適切な授業を提供できます。学生は自分の旅に出ることができ、パーソナライゼーションが促進され、魅力的で参加型の体験ができます。学習成果が大きく向上します。これらの要因が、今後数年間のバーチャルクラスルームの市場拡大の推進力となります。AIを搭載したツールや機械学習システムは、学生の質問に対して24時間リアルタイムでサポートすることができます。瞬時に結果を出し、24時間365日アクセス可能です。不要な管理作業を減らすことで協調的な環境を促進するので、教師は子供たちが直面する学習ギャップに対処するための貴重な時間を確保することができます。さらに、AIチューターやチャットボットは、授業外や自宅で生徒と対話し、1対1の学習環境を提供することで、生徒の弱点改善をサポートすることができます。
バーチャルラーニングシステムは十分に認知されていないです。適切なインフラサポートを確立するためには、多額の初期投資が必要です。進化し続ける技術に対応するため、継続的なアップグレードとメンテナンスが必要です。これは、バーチャルクラスルームs市場の将来的な成長見通しを阻害することになります。技術的な複雑さを理解している教師や生徒が少ないため、接続性や利用率が悪くなる可能性が高くなります。オンライン学習は、体を動かすことや対面での出会いの興奮をなくし、誰もがコンピューターの画面に釘付けになり、加入したものは何でも見てしまうからです。
教育現場におけるスマートデバイスの採用は、モビリティと柔軟な学習に対するニーズの高まりの結果であり、学生や職員がすべての教材や管理業務にアクセスできるようにするためです。BYOD(Bring Your Own Device)は、学校関係者や学生によるモバイル機器の利用を促進する強力なツールです。教育分野におけるBYOD(Bring-Your-Own-Device)の動向は、生徒のエンゲージメント、職員の生産性、協力関係を高めることになるでしょう。教育機関は、教科書、電卓、ワープロを1つのデバイスにまとめることで経費を節約するため、タブレットやモバイルデバイスを導入しています。
予測期間中、クラウドソフトウェアセグメントが展開モード別市場をリードすると予想されます。このセグメントの成長を促進する要因として、クラウドベースのソフトウェアがセキュリティを強化すること、便利に利用できること、教材のカスタマイズや自動アップグレードが可能であること、拡張性が高いこと、ストレージ容量が少なくて済むことなどが挙げられます。企業や教育機関では、オンプレミスのソリューションと比較して低コストであることから、トレーニングや能力開発にクラウドベースのソリューションが採用されるケースが増えており、これがこのセグメントの成長を促進しています。
大学や教育機関では、学生を惹きつけ、世界な事業展開を強化し、キャンパスの混雑を緩和するために、技術革新を活用しています。教育現場における拡張現実と仮想現実の選択と導入は戦略的な決定となりつつあり、IT支出はこれらの手続きに割り当てられるため、教育事業の重要な部分を占めるようになっています。教育における拡張現実と仮想現実が与える時間と場所の柔軟性は、高等教育に利益をもたらすことができます。高等教育において、拡張現実と仮想現実は、最高品質の教育と知的で楽しい学習体験を促進します。
教育分野では、北米が教育用拡張現実とバーチャルリアリティの最大の市場シェアを維持しています。米国とカナダは、北米地域全体の拡大に大きく寄与しています。数多くの名門教育機関が存在し、それらの教育機関で質の高い教育が行われているため、北米の教育ビジネスは継続的に拡大を目指しています。技術の進歩により、教育現場や企業においてスマート教育や技術的に強化された教室の導入が進み、個人や企業の学習ニーズを中心とした学習環境の構築に寄与しています。この地域の主な市場促進要因は、デジタル学習の利用、教育用ハードウェアとソフトウェアのベンダー間の連携です。
標準化・統一化された技術の欠如、産業資源やインフラの不足が、市場拡大を阻害する主な要因になると予想されます。ソニー、サムスン電子、HTC、グーグル、マイクロソフト、パナソニック、日立、バルコ、LGエレクトロニクス、Veative Labs、シスコ、ブラックボード、デル、IBM、Saba Software、オラクル、エド、その他の注目すべきプレイヤー。これらの競合他社は、市場の需要に応えるため、様々な拡張現実・仮想現実教育ソリューションを提供しています。パートナーシップ、コラボレーション、契約、新製品のリリースや製品の進歩は、これらのプレーヤーが利用する主な成長戦術です。
The virtual classroom market is predicted to expand at a CAGR of 12% during the forecast period of 2023 to 2031. This growth is attributable to the increasing acceptance of smart education in corporate settings. The increasing usage of augmented and virtual reality technologies in the corporate training and education sector is a key driver of the virtual classroom industry. Continual technical advancements in infrastructure for virtual classrooms and the rising use of mobile applications will boost the growth of the virtual classroom market throughout the forecast period. Government initiatives promoting E-Learning, the rising demand for personalized learning experiences, the emerging trend of Bring Your Own Device (BYOD) in the education sector, the rising adoption of teleconferencing systems, and the rising living standards are factors driving the growth of the virtual classroom market. For instance, the PM eVIDYA program, launched by the Government of India in May 2020, aims to make e-learning more accessible to students and teachers and to promote digital education in India. It is estimated that 25 crore school students will benefit from this program, which will accelerate market growth in the coming years. Increasing acceptance of Augmented reality (AR), Virtual reality (VR), and the Internet of Things (IoT) in corporate training & development rising internet penetration rates, innovations in virtual classrooms, and rapid urbanization are some of the additional factors contributing to the growth of the market.
For example, the number of internet users surged from 413 million in 2000 to over 3.4 billion in 2016, which will drive market growth in the next years. Increasing investments by major companies in research and development, strategic partnerships, and collaborations between enterprises, a rise in the number of mobile learning applications, and the increasing popularity of connected devices all contribute to the expansion of the Virtual Classroom Market. Moreover, virtual classrooms are cost-effective, allow for direct student-teacher connection, provide quick feedback, improve motivation and active engagement, and are anticipated to create enormous business prospects. However, the expansion of the Virtual Classroom Market is hampered by insufficient infrastructure and the absence of industry standards.
The incorporation of immersive technologies into staff training has transformed the business sector. For instance, virtual reality will enable employees to interact in real-time with the online avatars of teachers within a virtual setting. Augmented reality will offer increased adaptability and improved access to pertinent information. It is possible to generate 3D representations of various machinery so that workers and industrial personnel may precisely determine the operational capability of the equipment. Employees can immerse themselves in a virtual real-world setting where they can repeat the training numerous times. Practice in an online environment improves retention significantly more than talks, meetings, and lectures. In medical training, it is particularly advantageous that new interns can work on 3D models of hearts without risking injury. This will accelerate the expansion of the market for virtual classrooms in the future years. Organizations are incorporating gamification and reward aspects into corporate LMS systems to stimulate the minds of employees and boost their overall engagement rate. The learning is tailored to the individual's needs. Moreover, AR/VR has enormous potential in the field of education, as virtual tours can be conducted within the classroom itself. The learning becomes immersive and experiential. It encourages self-study and is a valuable resource for students with learning impairments. The utilization of visual and sensory capabilities makes remote learning engaging and exciting.
Educational institutions have been compelled to implement digital learning solutions due to the prevalence of cell phones and the spread of the pandemic. During emergencies, virtual classroom platforms are particularly useful since teachers and students may immediately access online content. Education is ongoing without interruption. A digital learning environment is more adaptable and accessible. Even in geographically distant regions, it can enable kids to obtain access to a high-quality education. In addition, schools can use a variety of learning analytic tools to monitor the progress of each student and determine if they spend time on learning modules, attend live sessions, or submit assignments. Multiple online doubt sessions are possible with instant access. This results in increased one-on-one engagement between professors and pupils. Consequently, the market for virtual classrooms will rise in the future years. The streaming of high-quality audio-video solutions with webcams provides crisp images and a simple and interesting watching experience. Video sessions can be recorded for later discussions or reviews. To provide students with a deeper understanding of specific topics, it is possible to instantaneously distribute supplementary videos. Extensive growth in telecommunications and information technology infrastructure bolsters classroom technology. Schools are investing in sophisticated IT solutions that permit several users to log in concurrently for a seamless experience.
Artificial intelligence will alter the educational system's operation. It makes the learning experience immersive and engaging. AI technologies can adapt automatically to the learning rates of each student. It examines prior educational practices and presents academic accomplishments. They can provide appropriate lessons based on the weaknesses of students. Students can go on their own journeys, which fosters personalization and makes the experience fascinating and participatory. The learning outcomes are greatly enhanced. These factors will propel the expansion of the market for virtual classrooms in the approaching years. AI-powered tools and machine learning systems can provide real-time support for students' questions around the clock. It gives instantaneous results and is accessible 24/7. It encourages a collaborative environment by reducing unnecessary administrative tasks, so freeing up valuable time for teachers to address the learning gaps kids face. In addition, AI tutors and chatbots can interact with students outside of classes or in the comfort of their own homes, giving a one-on-one learning environment that can assist students to improve their weaknesses.
Virtual learning systems are not sufficiently recognized. For establishing the proper infrastructure support, a substantial initial investment is required. Continuous upgrades and maintenance are required to keep pace with the continuously evolving technology. This will hinder the future growth prospects of the market for virtual classrooms. Few teachers and students understand the technical complexities that increase the likelihood of poor connectivity and utilization. Online learning eliminates the excitement of physical activity and face-to-face encounters, as everyone is glued to their computer screens to watch whatever they have subscribed to.
The adoption of smart devices in education is a result of the rising need for mobility and flexible learning, which enables students and staff to access all instructional materials and administrative tasks. Bring Your Own Device (BYOD) is a strong tool that facilitates the usage of mobile devices by school personnel and students. The trend of bring-your-own-device (BYOD) in the education sector would increase student engagement, staff productivity, and cooperation. Educational institutions are embracing tablets and mobile devices to save money by combining textbooks, calculators, and word processors on a single device.
The Cloud Software segment is anticipated to lead the market based on Deployment Mode during the forecast period. Some of the factors driving the segment's growth are the fact that cloud-based software boosts security, is conveniently available, allows for the customization and automated upgradation of material, is highly scalable, and requires less storage space. In the corporate and educational sectors, cloud-based solutions are increasingly employed for training and development due to their lower cost compared to on-premises solutions, which is driving the segment's growth.
Universities and educational institutions are utilizing technological innovations to engage students, enhance their global footprint, and reduce campus congestion. The selection and deployment of augmented and virtual reality in education are becoming strategic decisions and a significant portion of the education business, as IT expenditures are being allocated to these procedures. The flexibility of time and location given by augmented and virtual reality in education can benefit higher education. In higher education, augmented and virtual reality facilitates the highest quality education and intellectually enjoyable learning experiences.
In the education sector, North America maintains the biggest market share for augmented and virtual reality in education. The United States and Canada are key contributors to the expansion of the North American region as a whole. Due to the presence of numerous prestigious educational institutions and high-quality education given by them, the education business in North America is continually seeking expansion. Technological advances have increased the adoption of smart education and technologically enhanced classrooms in educational and corporate settings, which contribute to the creation of a learning environment centered on the learning needs of an individual or business. Principal market growth drivers in this region are the use of digital learning and the collaboration between educational hardware and software vendors.
Europe, on the other hand, is predicted to grow at a phenomenal rate over the forecast period. Increasing acceptance of advanced technologies such as Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML), the rising popularity of mobile learning applications, and higher consumer living standards are among the drivers driving the segment's expansion.
On the other hand, Asia-Pacific is anticipated to grow at the fastest CAGR over the next few years due to government initiatives to provide education in remote and underdeveloped areas, rapid digitalization, an increase in the number of internet users in India, China, and Singapore, rising per capita incomes, and high population growth rates.
The lack of standardized and uniform technologies, as well as a deficiency in industrial resources and infrastructure, are anticipated to be the primary factors impeding the market's expansion. Sony, Samsung Electronics, HTC, Google, Microsoft, Panasonic, Hitachi, Barco, LG Electronics, Veative Labs, Cisco, Blackboard, Dell, IBM, Saba Software, Oracle, Ed, and Other notable players. These competitors offer a variety of augmented and virtual reality education solutions to meet market demands. Partnerships, collaborations, and agreements, as well as new product releases and product advancements, are the primary growth tactics utilized by these players.
This study report represents analysis of each segment from 2021 to 2031 considering 2022 as the base year. Compounded Annual Growth Rate (CAGR) for each of the respective segments estimated for the forecast period of 2022 to 2031.
The current report comprises of quantitative market estimations for each micro market for every geographical region and qualitative market analysis such as micro and macro environment analysis, market trends, competitive intelligence, segment analysis, porters five force model, top winning strategies, top investment markets, emerging trends and technological analysis, case studies, strategic conclusions and recommendations and other key market insights.
The complete research study was conducted in three phases, namely: secondary research, primary research, and expert panel review. key data point that enables the estimation of Virtual Classroom market are as follows:
Micro and macro environment factors that are currently influencing the Virtual Classroom market and their expected impact during the forecast period.
Market forecast was performed through proprietary software that analyzes various qualitative and quantitative factors. Growth rate and CAGR were estimated through intensive secondary and primary research. Data triangulation across various data points provides accuracy across various analyzed market segments in the report. Application of both top down and bottom-up approach for validation of market estimation assures logical, methodical and mathematical consistency of the quantitative data.