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市場調査レポート
商品コード
1802419

航空宇宙製造業者はAIを活用する準備ができているか?

Are Aerospace Manufacturers Ready to Take Advantage of AI?


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 13 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=149.02円
航空宇宙製造業者はAIを活用する準備ができているか?
出版日: 2025年08月28日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

当レポートでは、航空宇宙製造業者によるAI活用の動向を調査し、航空宇宙・防衛製造業者がAIを使用している領域、導入事例、AI導入に関する戦略的提言などをまとめています。

実用的なメリット:

  • 航空宇宙・防衛(A&D)製造業者がAIを使用している領域についての詳細な概要を得られます。
  • 導入事例と製造拠点にAIを導入するために利用されている技術を特定できます。
  • これまでAIがなかなか導入されなかった理由を理解できます。
  • A&D製造業者がAIを導入する際にコンプライアンス維持のために行ってきた手順を得られます。

重要な質問への回答:

  • AIがサポートできる利用事例とは?
  • AIの導入で際立つ航空宇宙製造業者は?
  • 技術サプライヤーが航空宇宙産業の顧客を支援するために取り組むべきベストプラクティスは何か?

調査ハイライト:

  • AI導入に関する戦略的提言
  • 世界のデータセンター数の詳細予測
  • 主要企業が自社施設でAIをどのように活用したかを概説する使用事例

目次

第1章 主な調査結果

第2章 主要予測

第3章 主要企業とエコシステム

第4章 航空宇宙・防衛産業の製造業者は野心を失っていない

第5章 安全策:HITL (Human-in-the-Loop) とHOTL (Human-on-the-Loop)

第6章 データファブリックの必要性

第7章 航空宇宙・防衛製造業者はどのようにイノベーションを実現するか

第8章 結論

目次
Product Code: AN-6495

Actionable Benefits:

  • Provides a detailed overview of areas where Aerospace and Defense (A&D) manufacturers are using Artificial Intelligence (AI).
  • Identify use cases and technologies that are being used to introduce AI in their facilities.
  • Understand why AI has not been readily introduced until now.
  • Outline steps that A&D manufacturers have made to remain compliant when deploying AI.

Critical Questions Answered:

  • What are the use cases that AI can support?
  • Which aerospace manufacturers stand out in terms of implementing AI?
  • What are some of the best practices that technology suppliers should get behind to help their aerospace customers?

Research Highlights:

  • Strategic recommendations about introducing AI in this context.
  • A detailed forecast of the number of data centers around the world.
  • Use cases outlining how leading firms have utilized AI in their facilities.

Who Should Read This?

  • Strategists responsible for improving how their organizations engage with aerospace manufacturers.
  • System integrators that need to identify use cases that may be applicable at their aerospace client sites.
  • Marketing leaders looking to target aerospace manufacturers.
  • Digital leaders at aerospace manufacturers looking to obtain insights covering how they compare with peers.

TABLE OF CONTENTS

1 KEY FINDINGS

2 KEY FORECASTS

3 KEY COMPANIES AND ECOSYSTEMS

4 AEROSPACE AND DEFENSE MANUFACTURERS DO NOT LACK AMBITION

5 THE GUARDRAILS HUMAN-IN-THE-LOOP HITL AND HUMAN-ON-THE-LOOP HOTL

6 THE NEED FOR A DATA FABRIC

7 HOW DO AEROSPACE AND DEFENSE MANUFACTURERS DELIVER INNOVATION

8 CONCLUSION