デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1626004

V2X (Vehicle-to-Everything) とコーポラティブモビリティ

Vehicle-to-Everything (V2X) and Cooperative Mobility


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 16 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
V2X (Vehicle-to-Everything) とコーポラティブモビリティ
出版日: 2024年12月02日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 16 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、V2X (Vehicle-to-Everything) とコーポラティブモビリティの動向を調査し、中国、米国、欧州、日本などの主要市場における動向、V2Xの事業機会の増減、攻めの戦略と守りの戦略に関する提言などをまとめています。

実用的なメリット:

  • 中国、米国、欧州、日本を含む主要市場における2024年の主なコーポラティブモビリティ動向を得られます
  • V2X (Vehicle-to-Everything) 技術の市場機会の増減の概要・攻めの戦略と守りの戦略に関する提言
  • 2輪車へのV2Xの採用動向の初期評価と、交通弱者 (VRU) 検知のタイムラインを得られます

重要な質問への回答:

  • 米国運輸省による展開計画が北米のRSU (ロードサイドユニット) 展開に与える影響は?
  • 中国のC-NCAP試験プログラムにより、セルラーV2X (C-V2X) 搭載車はいつ離陸するか?
  • EuroNCAP 2026は2029年に向けて欧州でのV2Xの普及を促進するか?

調査ハイライト:

  • V2X市場動向の地域内訳
  • V2Xの事業機会の増減の概要
  • 攻めの戦略と守りの戦略に関する提言

目次

米国

欧州

中国

日本

V2Xとコーポラティブモビリティ

機会の増加と減少

V2Xの攻めの戦略と守りの戦略

目次
Product Code: PT-2788

Actionable Benefits:

  • Breakdown of the major cooperative mobility trends in 2024 in key markets, including China, the United States, Europe, and Japan.
  • Summary of the increasing and decreasing market opportunities for Vehicle-to-Everything (V2X) technologies, including recommended offensive and defensive strategies.
  • Initial assessment of 2-wheel V2X adoption trends and timelines for Vulnerable Road User (VRU) detection.

Critical Questions Answered:

  • What will be the impact of the U.S. Department of Transportation’s (DOT) deployment plan on the rollout of Roadside Units (RSUs) in North America?
  • When will China’s C-NCAP testing program cause Cellular-V2X (C-V2X)-equipped vehicles to take off?
  • Will EuroNCAP 2026 increase V2X adoption in Europe ahead of 2029?

Research Highlights:

  • Regional breakdown of V2X market trends.
  • Summary of increasing and decreasing V2X opportunities.
  • Offensive and defensive strategic recommendations.

Who Should Read This?

  • Strategic decision makers at car Original Equipment Manufacturers (OEMs).
  • Product managers at automotive and Intelligent Transport System (ITS) semiconductor vendors.
  • Strategic decision makers at technology vendors targeting the connected vehicles, ITS, and smart cities markets.
  • Executives at standardization organizations.

TABLE OF CONTENTS

United States

Europe

China

Japan

V2X and Cooperative Mobility

Increasing and Decreasing Opportunities

Offensive and Defensive Strategies for V2X