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市場調査レポート
商品コード
1515881

産業用ネットワーキングにおけるWLAN:ベンダー情勢とネットワークサービス

WLAN in Industrial Networking: Vendor Landscape and Network Services


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 14 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
産業用ネットワーキングにおけるWLAN:ベンダー情勢とネットワークサービス
出版日: 2024年06月06日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

当レポートでは、産業用WLANの市場を調査し、主要ベンダーの製品開発とブランドポジショニング戦略、802.11規格の進化と競合の見通し、ベンダー情勢、主要ソリューション、市場課題と提言などをまとめています。

実用的なメリット:

  • 主要な産業用WLAN機器ベンダーの市場シェアや実施戦略の分析により、競合を常に把握できます
  • エコシステムの主要ベンダーの機能と最近の製品リリースのプロファイリングにより、活用すべき市場のギャップを特定できます
  • 現在の市場情勢を把握し、将来の開発の優先順位を明らかにすることで、OTネットワーク管理システムをクラス最高のものにできます
  • 業界の中核的な課題を克服するためのアナリストの推奨事項を参考に、企業戦略を見直すことができます

主な質問への回答:

  • 主要な産業用WLAN機器ベンダーの製品開発とブランドポジショニング戦略は?
  • 802.11規格の継続的な進歩とTAM(Total Addressable Market)の段階的な拡大に伴い、市場競争は激化するか?
  • OTの最新要件をサポートするため、ネットワーク管理システムはどのような方法で進化しているか、また、この技術革新の最前線にいるベンダーはどこなか?
  • OPEXを削減し、経験豊富なエンジニアを確保できない状況を克服し、魅力的なエンドツーエンドのソリューションを構築するにはどうすればよいか?

調査ハイライト:

  • 主要な産業用WLAN機器ベンダーの製品開発とブランドポジショニング戦略のプロファイリング
  • 現在の市場力学の分析と、近い将来に市場がどのように発展するかについての予測
  • 最近の主な製品リリースの詳細とその意義
  • ネットワーク管理システムにおける最近の技術革新と、それらがどのように業界に影響を与えるかについての分析
  • 業界が現在直面している主要課題に対処するための分析・提言

目次

主な結果

主な予測

主要企業とエコシステム

Cisco

Siemens

IO by HFCL

TP-Link

Allied Telesis

ベンダーソリューション

ネットワーク管理および追加サービス

目次
Product Code: AN-5682

Actionable Benefits:

  • Keep tabs on the competition with vendor market shares and analysis of the strategies implemented by the major industrial Wireless Local Area Network (WLAN) equipment vendors.
  • Identify gaps in the market to be exploited with profiling of the capabilities and recent product releases of the ecosystem’s key vendors.
  • Ensure your Operational Technology (OT) network management system is best-in-class with insight into the current market landscape and highlighting of priorities for future development.
  • Revise company strategy with the support of analyst recommendations for overcoming the industry’s core challenges.

Critical Questions Answered:

  • What are the product development and brand positioning strategies of the major industrial WLAN equipment vendors?
  • Will market competition increase alongside the continued advancement of the 802.11 standards and the gradual expansion of the Total Addressable Market (TAM)?
  • In which ways are network management systems evolving to support the latest requirements of OT, and which vendors are at the forefront of this innovation?
  • How can an organization reduce Operational Expenditure (OPEX), overcome an inability to source experienced engineers, and create a compelling end-to-end solution?

Research Highlights:

  • Profiling of the product development and brand positioning strategies for all the major industrial WLAN equipment vendors.
  • Analysis of current market dynamics and foresight on how the market is expected to develop in the near term.
  • Table containing details of major recent product releases and their significance.
  • Contextualization of recent innovations in network management systems and how they impact the industry.
  • Analysis recommendations for addressing the key challenges the industry is currently facing.

Who Should Read This?

  • C-suite at industrial 802.11 equipment vendors who are responsible for ensuring the company retains its competitive edge.
  • Product development, business development, and marketing professionals at industrial 802.11 equipment vendors who need to understand the capabilities of their competitors.
  • Managers or engineers within system integrators who need to keep on top of shifts in vendor-competitive dynamics.
  • Decision makers within industrial organizations aiming to identify potential technology partners or innovations what they can implement in their facilities.

TABLE OF CONTENTS

Main Findings

Key Forecasts

Key Companies and Ecosystems

Cisco

Siemens

IO by HFCL

TP-Link

Allied Telesis

Vendor Solutions

Network Management and Additional Services