表紙:住宅・企業向け無線LANのビジネスおよびサービスモデル分析
市場調査レポート
商品コード
1211073

住宅・企業向け無線LANのビジネスおよびサービスモデル分析

Residential and Enterprise Wireless LAN Business and Service Model Analysis

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 25 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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住宅・企業向け無線LANのビジネスおよびサービスモデル分析
出版日: 2023年01月31日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 25 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、住宅・企業向け無線LANのビジネスモデルおよびサービスモデルについて調査分析し、下記の内容を掲載しています。

実用的なメリット

  • アナリストの推奨事項をもとにした包括的なガイダンスによる新しいビジネス戦略とサービスモデルの策定
  • 潜在的なモデルや洞察に満ちた競合他社の分析により、as-a-Serviceデリバリーの最適な構成方法を決定
  • 新しいWi-Fi Testing-as-a-Service(TaaS)モデルを深く理解し、それに応じた企業戦略を立案
  • 標準出力6ギガヘルツ(GHz)動作のための自動周波数制御(AFC)パートナー候補を特定し、この分野の最新動向を把握
  • ベストプラクティスや競合他社の動向を踏まえ、チャネルパートナーへのインセンティブプログラムを再設計
  • インターネットサービスプロバイダ(ISP)の戦略の変化を理解し、対応する方法
  • 主要ベンダーの包括的なプロファイルにより、潜在的な付加価値サービス技術パートナーを特定
  • オープンローミングの成果と他の市場での収益化戦略を明確化
  • 複数の詳細なケーススタディを参照し、現実のシナリオでのビジネスおよびサービスモデルの成功法を理解

当レポートで回答している重要項目

  • 無線ローカルエリアネットワーク(WLAN)のビジネスおよびサービスモデルは、急速に変化する市場力学にどのように適応しているのか?
  • as-a-Serviceの台頭により、デリバリーモデルはどのように変化し、どのような機会が提供されるのか?
  • Wi-FiパフォーマンスのTaaSが提供する新しいビジネスチャンスはあるか?
  • ISP戦略が急速に変化している理由、またWi-Fi CPE(宅内機器)ベンダーはどのように対応すべきなのか?
  • エンタープライズ・パートナー・プログラムを構築するためのベストプラクティスにはどのようなものがあるか?
  • 最も可能性のある付加価値サービスは何か、また付加価値提案をどのように高めることができるのか?
  • 標準電源6GHzの運用はいつから許可されるのか、またベンダーはその到来にどう備えるべきか?
  • オープンローミングは、パスポイントが失敗した場合に成功するか、また、この技術の商業化を成功させるにはどうすればよいか?

調査ハイライト

  • Wi-Fiインフラのビジネスおよびサービスモデルが、変化する市場力学にどのように適応していくべきかに関する戦略的な提言
  • NaaSデリバリーモデルの利点、欠点、機会、および課題に関する包括的な概要
  • Wi-FiパフォーマンスTaaSの開発に関する詳細な概要と、ベンダーがTaaSからどのような利益を得ることができるかに関する独自の提言
  • エンタープライズパートナープログラムの最適な構成方法に関する方向性
  • 今日の市場における主要な付加価値サービスの内訳と、それらを組み込んで付加価値を高める方法
  • 連邦通信委員会(FCC)の条件付き承認や他の国の規制当局別措置など、AFCの進展に関する最新情報
  • 現在業界に影響を及ぼしているISPの力学の変化に関する分析
  • オープンローミングの最新動向と機会の概要
  • 論文で取り上げた各トピックの実例を示すケーススタディ

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 AS-A-SERVICEサブスクリプションモデル

  • サービスとしてのネットワーク(NAAS)
  • サービスとしてのテスト

第3章 戦略的パートナーシップ

  • システムインテグレーターとのパートナーシップ
  • VALE-ADDEDソフトウェアサービスとの統合
  • 自動化された周波数制御オペレーター

第4章 インターネットサービスプロバイダーの力学

  • 市場力学
  • 英国市場のケーススタディ
  • ISPに販売するWI-FI CPEベンダーへの推奨事項

第5章 消費者小売市場

  • 販売チャネルの力学

第6章 オープンローミング

  • 連邦財団
  • 主な機会

第7章 推奨事項

目次
Product Code: AN-5570

Actionable Benefits:

  • Formulate new business strategies and service models with comprehensive guidance from analyst recommendations.
  • Determine how best to structure as-a-Service delivery with an in-depth look at potential models and insightful competitor analysis.
  • Gain a deep understanding of the new Wi-Fi Testing-as-a-Service (TaaS) model, and devise a company strategy accordingly.
  • Pinpoint potential Automated Frequency Control (AFC) partners for standard power 6 Gigahertz (GHz) operation with an update on the latest developments in the field.
  • Redesign channel partner incentive programs with guidance on best practices and competitor insights.
  • Comprehend the shifts in Internet Service Provider (ISP) strategies, and how to respond.
  • Identify potential value-added service technology partners with comprehensive profiles of key vendors.
  • Clarify OpenRoaming's low-hanging fruit, and monetization strategies for other markets.
  • Refer to multiple in-depth case studies to understand how business and service models can succeed in real-world scenarios.

Critical Questions Answered:

  • In which ways are Wireless Local Area Network (WLAN) business and service models adapting to rapidly shifting market dynamics?
  • How is the rise of as-a-Service altering delivery models, and what opportunities do they offer?
  • Are there any new business opportunities that Wi-Fi performance TaaS offers?
  • Why are ISP strategies undergoing a period of rapid transformation, and how should Wi-Fi Customer Premises Equipment (CPE) vendors respond?
  • What are some of the best practices for structuring enterprise partner programs?
  • Which value-added services have the most potential, and how can they raise value propositions?
  • When will standard power 6 GHz operation be permitted, and how should vendors prepare for its arrival?
  • Will OpenRoaming succeed where Passpoint failed, and how can the technology be successfully commercialized?

Research Highlights:

  • Strategic recommendations on how Wi-Fi infrastructure business and service models can best adapt to shifting market dynamics.
  • Comprehensive overview of the advantages, disadvantages, opportunities, and challenges of NaaS delivery models.
  • In-depth overview of the development of Wi-Fi performance TaaS and original recommendations for how vendors can benefit from it.
  • Direction on how to best structure enterprise partner programs.
  • Breakdown of the key value-added services in the market today, and how to best raise value propositions by incorporating them.
  • An update on AFC developments, including Federal Communications Commission (FCC) conditional approvals and actions by other national regulators.
  • Analysis on the significance of shifting ISP dynamics currently impacting the industry.
  • Overview of the latest developments in OpenRoaming and where the best opportunities lie.
  • Case studies providing real-world examples of each topic covered in the paper.

Who Should Read This?

  • Executives and strategists at Wi-Fi equipment vendors who are involved in company strategy.
  • Business development and marketing professionals seeking to establish go-to-market product strategies.
  • Managers or engineers within system integrators who need to understand how to respond to the latest industry developments.
  • Decision makers within ISPs who need guidance on procurement.
  • Business consultants looking to brief themselves on the latest updates in the industry.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. AS-A-SERVICE SUBSCRIPTION MODELS

  • 2.1. NETWORK-AS-A-SERVICE (NAAS)
  • 2.2. TESTING-AS-A-SERVICE

3. STRATEGIC PARTNERSHIPS

  • 3.1. PARTNERSHIPS WITH SYSTEM INTEGRATORS
  • 3.2. INTEGRATIONS WITH VALE-ADDED SOFTWARE SERVICES
  • 3.3. AUTOMATED FREQUENCY CONTROL OPERATORS

4. INTERNET SERVICE PROVIDER DYNAMICS

  • 4.1. MARKET DYNAMICS
  • 4.2. U.K. MARKET CASE STUDY
  • 4.3. RECOMMENDATIONS FOR WI-FI CPE VENDORS SELLING TO ISPS

5. CONSUMER RETAIL MARKET

  • 5.1. SALES CHANNEL DYNAMICS

6. OPENROAMING

  • 6.1. FEDERATION FOUNDATIONS
  • 6.2. KEY OPPORTUNITIES

7. RECOMMENDATIONS