表紙:全球測位衛星システム(GNSS)のマスマーケット:最新情報
市場調査レポート
商品コード
1211072

全球測位衛星システム(GNSS)のマスマーケット:最新情報

GNSS Mass Market Update

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 24 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
全球測位衛星システム(GNSS)のマスマーケット:最新情報
出版日: 2023年01月13日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 24 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、全球測位衛星システム(GNSS) のマスマーケットについて調査し、下記の内容を掲載しています。

実用的なメリット

  • 全球測位衛星システム(GNSS)チップセットの最大のビジネスチャンスを、業界別、コンスタレーション別、周波数別に特定
  • 周波数、コンステレーション、地域差など、GNSSソリューションの変化と進歩について理解
  • 屋外および広域ロケーション環境における変化と新しい競合を特定

当レポートで回答している重要項目

  • GNSSの市場機会を特定
  • GNSSの成長を促進している使用事例
  • GNSSを使用したデバイスの特定と発展
  • GNSS市場で事業を展開する企業、バリューチェーン、イノベーション
  • 新技術がGNSS情勢へ与える影響
  • GNSSの周波数とコンスタレーションサポートの変化

調査ハイライト

  • マスマーケットアプリケーションに重点を置いたGNSS市場に影響を与える主要な動向の幅広い議論と分析
  • 低軌道(LEO)、クラウドベース、低電力広域ネットワーク(LPWAN)、セルラー測位など、利用可能な位置情報ソリューションの幅広いエコシステムの分析
  • 市場向けGNSSデバイスセグメント全体の出荷に関するGNSS予測および分析
  • マスマーケットGNSSの主要な動向に対応するための推奨事項

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 テクノロジーとインフラストラクチャ

  • GNSSエコシステム、コンステレーション、および拡張
  • GNSS周波数帯域
  • 競合情勢
  • 屋外ロケーションのための追加技術

第3章 マスマーケットGNSSアプリケーション

  • スマートフォンおよびその他のハンドセット
  • ウェアラブルとスポーツトラッカー
  • パーソナルトラッカー
  • その他の消費者セグメント
  • 資産追跡 / IOT
  • GNSS出荷予測(デバイスタイプ別)

第4章 主要な市場動向

  • 最適化とアシストGNSSを修正する時間
  • 大容量、低消費電力
  • マルチ周波数とマルチコンステレーション
  • GNSSチップセット予測:周波数別・コンステレーション別
  • ハイブリッドロケーションとネットワークロケーション

第5章 主要なGNSS市場企業

  • AIROHA/MEDIATEK
  • ALLSTAR
  • MAXIM INTEGRATED (ANALOG DEVICES)
  • BDSTAR
  • BROADCOM
  • HERE
  • HISILICON
  • NEXTNAV / NESTWAVE
  • ONENAV
  • QUALCOMM
  • QUALINX
  • QUECTEL
  • SAMSUNG
  • STMICROELECTRONICS
  • SONY SEMICONDUCTOR
  • TELIT
  • U-BLOX
  • UNISOC

第6章 推奨事項

目次
Product Code: AN-5561

Actionable Benefits:

  • Identify and better target the largest opportunities for Global Navigation Satellite System (GNSS) chipsets by vertical, constellation, and frequency.
  • Understand the changes and advancements to GNSS solutions, such as frequencies, constellations, and regional differences.
  • Identify the changes and new competitors within the outdoor and wide-area location landscape.

Critical Questions Answered:

  • What market opportunities are available for GNSS?
  • What use cases are driving GNSS growth?
  • What devices are using GNSS and how are they developing?
  • What companies are operating in the GNSS market? What parts of the value chain do they address and how are they innovating?
  • How are new technologies affecting the GNSS landscape?
  • How is the GNSS frequency and constellation support changing?

Research Highlights:

  • Extended discussion and analysis of the major trends impacting the GNSS market, with a particular emphasis on mass-market applications.
  • Analysis of the wider ecosystem of available location solutions, such as Low Earth Orbit (LEO), cloud-based, Low Power Wide Area Network (LPWAN), and cellular positioning.
  • GNSS forecasts and analysis for shipments across mass-market GNSS device segments.
  • Recommendations on addressing the key trends in mass-market GNSS.

Who Should Read This?

  • GNSS chipset and module vendors (marketing, product managers, sales).
  • Device Original Equipment Manufacturers (OEMs).
  • Location services providers.
  • Cellular positioning and wide-area Internet of Things (IoT) location solutions providers.
  • Mobile Network Operators (MNOs) and location infrastructure service providers.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. TECHNOLOGY AND INFRASTRUCTURE

  • 2.1. GNSS ECOSYSTEM, CONSTELLATIONS, AND AUGMENTATIONS
  • 2.2. GNSS FREQUENCY BANDS
  • 2.3. COMPETITIVE LANDSCAPE
  • 2.4. ADDITIONAL TECHNOLOGIES FOR OUTDOOR LOCATION

3. MASS-MARKET GNSS APPLICATIONS

  • 3.1. SMARTPHONES AND OTHER HANDSETS
  • 3.2. WEARABLES AND SPORTS TRACKERS
  • 3.3. PERSONAL TRACKERS
  • 3.4. OTHER CONSUMER SEGMENTS
  • 3.5. ASSET TRACKING/IOT
  • 3.6. GNSS SHIPMENT FORECASTS BY DEVICE TYPE

4. KEY MARKET TRENDS

  • 4.1. TIME TO FIX OPTIMIZATION AND ASSISTED GNSS
  • 4.2. HIGH VOLUME, LOW POWER
  • 4.3. MULTI-FREQUENCY AND MULTI-CONSTELLATION
  • 4.4. GNSS CHIPSET FORECASTS BY FREQUENCY AND CONSTELLATION
  • 4.5. HYBRID LOCATION AND NETWORK LOCATION

5. MAJOR GNSS MARKET PLAYERS

  • 5.1. AIROHA/MEDIATEK
  • 5.2. ALLYSTAR
  • 5.3. MAXIM INTEGRATED (ANALOG DEVICES)
  • 5.4. BDSTAR
  • 5.5. BROADCOM
  • 5.6. HERE
  • 5.7. HISILICON
  • 5.8. NEXTNAV/NESTWAVE
  • 5.9. ONENAV
  • 5.10. QUALCOMM
  • 5.11. QUALINX
  • 5.12. QUECTEL
  • 5.13. SAMSUNG
  • 5.14. STMICROELECTRONICS
  • 5.15. SONY SEMICONDUCTOR
  • 5.16. TELIT
  • 5.17. U-BLOX
  • 5.18. UNISOC

6. RECOMMENDATIONS