表紙:シェアードマイクロモビリティ事業者の効率性と収益性の向上
市場調査レポート
商品コード
1112984

シェアードマイクロモビリティ事業者の効率性と収益性の向上

Improving Efficiency and Profitability of Shared Micro-Mobility Operators

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 38 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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シェアードマイクロモビリティ事業者の効率性と収益性の向上
出版日: 2022年07月18日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは世界のシェアードマイクロモビリティ市場を調査し、ビジネスモデル、課題、ソリューションの分析、セグメント別の分析など、体系的な情報を提供しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 重要ポイント
  • 定義

第2章 ビジネスモデル

  • 従来のビジネスモデル
  • 広告およびゲーミフィケーション主導の収益モデル
  • 自動動的価格設定
  • 多様化
  • アウトソーシング

第3章 課題

  • 成長戦略
  • 安全性
  • 自治体の要件と規制
  • 高いコスト
  • マクロ政治経済環境

第4章 ソリューション

  • データ分析
  • 安全性
  • 顧客管理
  • 交換可能なバッテリー
  • コネクテッドサービス

第5章 車両の設計と組み込み機能

  • 地域差

第6章 予測

  • シェアードマイクロモビリティインストールベース
  • シェアード自転車インストールベース
  • シェアードEスクーターインストールベース
  • シェアード原付インストールベース
  • シェアードモビリティの収益
  • 車両支出
  • ラストマイル配達:二輪車
目次
Product Code: AN-5544

Actionable Benefits:

  • Transform or reformulate business models and operations based on a comprehensive assessment of strategies to achieve profitability.
  • Identify tools to improve micro-mobility vehicle safety.
  • Plan operations, products, and services launch based on the forecast market opportunity.

Critical Questions Answered:

  • What are the most effective shared micro-mobility business models?
  • What are the main obstacles to efficiency and profitability, and how can shared micro-mobility become profitable?
  • What are the most critical aspects of vehicle design for shared micro-mobility?
  • How will the current macro-economic and geopolitical situation affect the shared micro-mobility market?

Research Highlights:

  • A thorough assessment of the main obstacles hindering shared micro-mobility profitability.
  • Comprehensive overview of the solutions to make micro-mobility operations more efficient and profitable.
  • Examination of authorities' concerns with shared micro-mobility and recommendations to win permits and competitive tenders.
  • Market sizing and forecasting of shared and last-mile micro-mobility fleet sizes (bicycles, e-bicycles, e-scooters, and mopeds), trip and delivery revenue, and vehicle spending.

Who Should Read This?

  • Decision makers at shared micro-mobility companies looking to achieve profitability.
  • Product managers at telematics and fleet management companies and vehicle Original Equipment Manufacturers (OEMs) who are developing or wish to develop products tailored for shared micro-mobility.
  • Planners at silicon suppliers and Battery-as-a-Service (BaaS) players accessing the shared micro-mobility opportunity.

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Key Takeaways
  • 1.2. Definitions

2. BUSINESS MODELS

  • 2.1. Traditional Business Model
  • 2.2. Advertising- and Gamification-Led Revenue Models
  • 2.3. Automatic Dynamic Pricing
  • 2.4. Diversification
  • 2.5. Outsourcing

3. CHALLENGES

  • 3.1. Growth-Based Strategy
  • 3.2. Safety
  • 3.3. City Requirements and Regulation
  • 3.4. Higher Costs
  • 3.5. Macro Political and Economic Environment

4. SOLUTIONS

  • 4.1. Data Analytics
  • 4.2. Safety
  • 4.3. Customer Management
  • 4.4. Swappable Batteries
  • 4.5. Connected Services

5. VEHICLE DESIGN AND EMBEDDED FEATURES

  • 5.1. Regional Differences

6. FORECASTS

  • 6.1. Shared Micro-Mobility Installed Base
  • 6.2. Shared Bicycles Installed Base
  • 6.3. Shared e-Scooters Installed Base
  • 6.4. Shared Mopeds Installed Base
  • 6.5. Shared Mobility Revenue
  • 6.6. Vehicle Spending
  • 6.7. Last-Mile Delivery: Two-Wheelers