表紙:衛星インフラ:リサーチサブスクリプション
年間契約型情報サービス
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1491797

衛星インフラ:リサーチサブスクリプション

Satellite Infrastructure Research Subscription


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年間契約型情報サービス
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英文
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衛星インフラ:リサーチサブスクリプション
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Analysys Mason
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GIIご利用のメリット
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概要

概要

衛星産業は急成長しつつあり、地上インフラと宇宙インフラのギャップを縮めて、低軌道 (LEO) や静止軌道 (GEO)、そして地球外へと新たな機会を開いています。大量展開が主体のコンステレーションから、より大規模なミッションまで、宇宙業界の情勢は大きく変化しつつあります。

当サービスでは、衛星の製造・打ち上げ市場の前途に明確な戦略を与えるために、市場の情勢や主な動向・課題・機会について分析します。また、衛星インフラの価格動向や競合情勢、市場需要に関する戦略的助言を提供します。

テーマ:

  • 衛星の受注・打ち上げ件数:GEO/LEOの受注数、柔軟性、価格設定、コンステレーションの状況、コスト計算、開発、展開、打ち上げ方法の進化。
  • 新しい宇宙インフラの構築:月面・地球外、軌道サービス、宇宙状況認識。
  • マルチドメイン提供モデル:IaaS (Infrastructure-as-a-Service) から、全軌道が対象のソフトウェア定義衛星まで。

当サービスで回答された質問:

  • 衛星製造・打ち上げの市場機会は、これからどう変化するのか?
  • インフラ整備の原動力となる衛星アプリケーションは何か?
  • コンステレーションは、業界全体および各用途にどのように影響するのか?
  • どのような技術革新が、衛星の製造・打ち上げに変化をもたらすのか?
  • どの新規サービスが、上流・下流工程の企業に機会をもたらすのか?
  • どの企業が最も成功しやすいか、またその理由は何か?
  • 成功のためにインフラ企業が取るべき戦略とは?

Analysys Masonの12ヶ月間のリサーチ サブスクリプションには、弊社の専門家やデジタルコンテンツへのアクセスが含まれます:

目次

Overview

The satellite industry is growing rapidly, narrowing the gap between terrestrial and space infrastructure, opening new opportunities in low-Earth orbit (LEO), geostationary orbit (GEO) and beyond Earth. Volume-driven constellations to larger-scale missions are changing the space industry landscape.

Our 'Satellite Infrastructure' programme analyses the landscape, key trends, challenges and opportunities to give clear strategy for the road ahead for satellite manufacturing and launch. This programme provides strategic advisory on price dynamics, competition and market demand for satellite infrastructure.

Themes:

  • Satellite orders and launch. GEO/LEO orders, flexibility, and pricing, constellation status, costing, development, deployment and launch evolution.
  • Building the new space infrastructure. Lunar and beyond Earth, in-orbit servicing, space situational awareness.
  • Multi-domain delivery models. From infrastructure-as-a-service to software-defined satellites across all orbits.

Questions answered:

  • What are the changes in the satellite manufacturing and launch markets opportunity?
  • Which satellite applications will drive infrastructure development?
  • What is the impact of constellations across the industry and for each application?
  • Which innovations are driving changes in building and launching satellites?
  • Which new services will create opportunities for upstream and downstream players
  • Which players are best positioned to succeed and why?
  • Which strategies should infrastructure players follow to ensure success?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content: