市場調査レポート
商品コード
1266652
ホログラフィックテレビの世界市場規模調査&予測、製品別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Holographic TV Market Size study & Forecast, by Product, by End-user, and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ホログラフィックテレビの世界市場規模調査&予測、製品別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月24日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ホログラフィックディスプレイとは、光の回折を利用して立体的な映像を視聴者に見せる3Dディスプレイの一種です。
高さ3mを超える完全なHD画像で、空中に浮いているように見えるのは、ホログラフィックディスプレイの一種であるホログラフィックテレビが作り出すものです。ホログラフィックテレビは、その映像を作り出すために65ワットの電力を必要とします。デジタルホログラフィック卓上技術を活用した世界史上初のホログラムを生成するために、強力な多色レーザーが多数使用されました。このイノベーションは、今後販売されるより高度で優れたホログラフィックテレビへの道を切り開いた。ホログラフィックテレビの市場が拡大しているのは、医療用画像の需要の高まりやレーザー技術の採用が進んでいることなどの要因がある
エンターテインメントや医療業界において、異常な3D構造を表現するホログラフィックディスプレイの採用が進んでいることが、市場の成長を後押ししています。Statistaによると、2021年の電子カルテ市場は、世界全体で約290億米ドルの売上を計上しました。2027年には、約470億米ドルに達すると予測されています。また、2017年のOLED HDR TVの出荷台数は世界で50万台であり、2021年には650万台まで増加することが判明している(同資料より)。ディスプレイ産業での採用が進み、ホログラフィック技術の進歩が市場に有利な機会を生み出しています。しかし、初期費用や製品コストが高いため、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
ホログラフィックテレビの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、エンターテインメント産業におけるホログラフィックディスプレイの採用拡大、医療分野での需要拡大、デジタルサイネージの利点に関する意識の高まりにより、売上高で市場を独占しています。また、北米は、エンドユーザー産業からの需要の増加、進歩の高まり、予測期間における市場プレイヤーの成長活動などの要因によって、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
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Global Holographic TV Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. A holographic display is a type of 3D display that uses light diffraction to show the viewer a three-dimensional image. A completely HD image over 3 metres tall and appearing to float in the air is produced by a holographic TV, a type of holographic display. Holographic televisions take 65 watts of power to produce its images. A number of powerful and multicolored lasers were used to generate the first hologram in the history of the world utilizing digital holographic tabletop technology. This innovation paved the way for more advanced and superior holographic TV to be sold in the future. The Holographic TV market is expanding because of factors such as the rising demand for medical imaging and the growing adoption of laser technology
The growing adoption of holographic displays for representing abnormal 3D structures in the entertainment and medical industries is fostering the market growth. According to Statista, in 2021, the electronic medical record market globally generated revenue of around USD 29 billion. By 2027, it is projected to attain a value of around USD 47 billion. Along with these, from the same source it has been found that in year 2017, the OLED HDR TV shipments reached at 0.5 million units worldwide which increased to 6.5 million in year 2021. Whereas rising adoption across the display industry and technological advancement across holographic technology create lucrative opportunities for the market. However, high initial cost and product cost hampers the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Holographic TV Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing adoption of holographic displays across the entertainment industry, growing demand from the medical segment, and rising awareness regarding the benefits of digital signage. Also, North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as increasing demand from end-user industries, rising advancement, and growth activities by market players in the forecast period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.