市場調査レポート
商品コード
1131887
クラウドTVの世界市場規模調査、デプロイメント別、サービスタイプ別(SaaS、Platform-as-a-Service、Infrastructure-as-a-Service)、エンドユーザー別、地域別予測2022-2028年版Global Cloud TV Market Size study, By Deployment, By Service Type (Software-as-a-Service, Platform-as-a-Service, and Infrastructure-as-a-Service, and By End User, and Regional Forecasts 2022-2028 |
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クラウドTVの世界市場規模調査、デプロイメント別、サービスタイプ別(SaaS、Platform-as-a-Service、Infrastructure-as-a-Service)、エンドユーザー別、地域別予測2022-2028年版 |
出版日: 2022年09月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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クラウドTVとは、スマートテレビ、スマートフォン、タブレット、ノートパソコンなどの様々なデバイスで、どこでもコンテンツを視聴できる柔軟なテレビオプションを提供するソフトウェアプラットフォームのことです。
顧客は、デジタル資産を通じて、どこでも民間事業者のテレビサービスにアクセスすることができます。ビデオオンデマンドサービスの世界の拡大、定額制ストリーミングサービスの採用拡大、主要企業の戦略的取り組みなどが、世界市場の需要を加速させる要因となっています。例えば、Statistaによると、2022年現在、世界のビデオオンデマンドの売上は948億8000万米ドルと推定され、この数字は2022年から2027年にかけて約10.72%のCAGRで成長し、2027年には1579億米ドルの価値に達すると予測されています。さらに、主要な市場企業は、クラウドTV プラットフォームを展開するために、主要なコンテンツプロバイダーと協力しています。例えば、2021年12月、ニューヨークを拠点とするKalturaは、マレーシアを拠点とするエンターテイメント企業Astroと協業し、Sookaという新しいストリーミングサービスにKaltura TV Platformを導入すると発表しました。また、世界の5G技術の出現とクラウドベースのサービスの採用の増加は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、新興国市場における高速インターネットサービスの利用不可能性や、クラウドTVソリューションに関連する高い導入コストが、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。
クラウドTVの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、クラウドベースのプラットフォームの採用が進んでいることと、5Gサービスの成長が進んでいることから、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022年から22028年にかけて大きな成長率を示すと予想されています。同地域におけるインターネットサービスやスマートフォン端末の普及が盛んであることなどが、アジア太平洋地域全体のクラウドTV市場に有利な成長の見通しを生み出すと思われます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
デプロイメント別
パブリッククラウド
プライベートクラウド
ハイブリッドクラウド
サービスタイプ別
SaaS(Software-as-a-Service)
プラットフォーム・アズ・ア・サービス(PaaS)
インフラストラクチャー・アズ・ア・サービス(IaaS)
エンドユーザー別
メディア&エンターテインメント
IT・通信
コンシューマー・テレビ
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
市場調査「世界のクラウドTV市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Cloud TV Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
Cloud TV refers to software platform that offers flexible television options to watch content anywhere and on different devices including Smart TVs, Smartphones, Tablets, and Laptops etc. Customer can access television services from private operators anywhere through their digital assets. The growing expansion of Video-on-Demand services Worldwide and increasing adoption of subscription based streaming services as well as strategic initiatives from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - as of 2022, the revenue in worldwide Video-on-Demand segment is estimated at USD 94.88 billion, and this number is projected to grow at CAGR of around 10.72% between 2022 & 2027 to reach to a value of USD 157.90 billion by 2027. Furthermore, leading market players are collaborating with leading content providers to deploy Cloud TV Platform. For instance, in December 2021, New York based Kaltura announced collaboration with Malaysia based entertainment company Astro to deploy Kaltura TV Platform for its new streaming services named Sooka. Also, growing emergence of 5G technologies worldwide and increasing adoption of cloud-based services are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, Unavailability of high-speed internet services in developing regions as well as high deployment cost associated with Cloud TV solutions impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Cloud TV Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing adoption of cloud-based platform and increasing growth of 5G services in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving penetration of internet services and smartphone devices in the region, would create lucrative growth prospects for the Cloud TV Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
Mware Solutions
Altice USA Brightcove Inc.
Charter Communications
Liberty Global plc
Ooyala Inc.
Phonix Satellite Television Holdings Ltd
PCCW Limited
TalkTalk TV Entertainment Limited
Xfinity
Ziggo B.V.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Deployment
Public Cloud
Private Cloud
Hybrid Cloud
By Service Type
Software-as-a-Service (SaaS)
Platform-as-a-Service (PaaS)
Infrastructure-as-a-Service (IaaS)
By End User
Media & Entertainment
IT & Telecom
Consumer Television
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Cloud TV Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors