市場調査レポート
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1438332

レクリエーショナル・ビークル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Recreational Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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レクリエーショナル・ビークル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

レクリエーショナル・ビークル市場規模は2024年に332億3,000万米ドルと推定され、2029年までに491億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.15%のCAGRで成長します。

レクリエーショナル・ビークル- 市場

COVID-19感染症危機は世界中の観光産業に多大な影響を与えました。これにより、2020年上半期の数か月間、市場でのレクリエーショナル・ビークルの販売が停滞しました。しかし、市場の回復が遅いことと、ホテルよりもキャラバンに滞在することを好む消費者が、予測期間中に市場の成長を刺激する可能性があります。新興経済国におけるレンタルサービスの急速な普及も、短期的には市場に注目を集めると予想されます。

アクティブなレクリエーショナル・ビークルの増加がRVの需要に貢献しています。 RVの商用利用が増加しています。ピアツーピアレンタルサービスの成長により、レンタルサービスを求めるミレニアル世代の間で人気が高まることが予想されます。さらに、仕事生活からの休暇としてのロードトリップの需要の増加が市場の成長を促進する可能性があります。ロックダウン以降、世界中、特に北米と欧州でレクリエーショナル・ビークルの使用が大幅に増加しました。

北米が市場を独占する可能性が高いです。さらに、地域のレクリエーション公園やキャンプ場の数の急速な増加によって、予測期間中に拡大する可能性があります。米国内の13,000か所以上の私有キャンプ場と1,600か所以上の公共キャンプ場で、個人がレクリエーショナル・ビークルでキャンプ活動を体験できます。

レクリエーション活動の人気の高まりにより、世界のレクリエーショナル・ビークル市場は、特に北米と欧州で急速な成長が見込まれています。アジア太平洋地域は、予測期間中に大幅な成長が見込まれると予想されます。これらの乗り物は信頼性が高く、個人的な移動手段となるため、COVID-19感染症のパンデミックにより、最も安全な移動手段と考えられています。

レクリエーショナル・ビークル市場動向

レクリエーショナル・ビークル部門が市場をリードすると予想される

市場のモーターホームセグメントは、予測期間中に最高のCAGRで推移すると予想されます。国内のキャンプ場の数の増加は、レクリエーショナル・ビークルを使ったレクリエーション旅行への嗜好が高まっていることを示しています。また、米国やドイツなどでは、休暇旅行だけでなく、共連れ旅行やペット同伴旅行、ビジネス、アウトドアスポーツなどのレジャーの移動手段としても広く利用されています。

パンデミックにもかかわらず、過去5年間でレクリエーショナル・ビークルの新規登録数はキャラバンを上回って大幅に増加しました。たとえば、ドイツでは2019年に約55,000台の新しいレクリエーショナル・ビークルが登録され、2020年には78,000台以上に増加しました。2021年もレクリエーショナル・ビークルの数の増加は続き、国内で82,000台以上が登録されました。それどころか、2020年と2021年にはキャラバンの新規登録が13%減少しました。

レクリエーショナル・ビークルの中でもタイプ Cは、タイプ Aやタイプ Bに比べて燃費が優れています。これらはミニレクリエーショナル・ビークルと呼ばれることが多く、大型レクリエーショナル・ビークルの設備を縮小したバージョンで低価格で提供します。これらのレクリエーショナル・ビークルの価格は約40,000米ドルから200,000米ドルまであります。さらに、メーカーは居住スペースを増やすために複数のスライドアウトを追加し、より大型のシャーシバージョンを備えた多種多様なフロアプランを設計しています。

タイプ A電動車両は引き続き収益で優位を占め、2021年には世界のレクリエーショナル・ビークル市場シェアの約50%に貢献すると予想されます。オンラインレンタルWebサイトとアプリケーションの成長により、レンタルプロセスがさらに容易になり、テクノロジーに精通したユーザーの需要が高まっています。ミレニアル世代の人口。

2021年の商業売上高も北米が大半を占めており、予測期間中も北米が主流となる可能性があります。米国は世界最大の商用 RV市場であり、主にレンタル代理店がこの市場を独占しています。

北米は大幅な成長を遂げる

北米のレクリエーショナル・ビークル市場は世界最大です。 RVはアメリカ人の間で非常に人気があり、11%以上の世帯がRVを所有しています。米国では100万以上の世帯がフルタイムでRVに住んでいます。これにより、20~60%低いコストで旅行できるため、ミレニアル世代の間でRVの人気が高まっています。 レクリエーショナル・ビークル市場は米国経済に全体で1,140億米ドル貢献しており、60万人以上が雇用されています。

今後数年間、米国は北米のレクリエーショナル・ビークル市場の収益成長を牽引するでしょう。カナダのレクリエーショナル・ビークル市場も今後数年間で大幅な成長を示す可能性があります。予測期間の終了まで、北米のレクリエーショナル・ビークル市場で10%以上のシェアを保持すると予想されています。

一方、米国は2024年末までこの地域市場の80%以上を占めると見込まれていますCAGRの観点から見ると、北米のレクリエーショナル・ビークル市場ではカナダの方が米国よりも利益が高くなります。しかし、個人の可処分所得水準の上昇と税制緩和により、米国はより魅力的な市場となっています。

たとえば、米国では、2020年と比較して2021年にレクリエーショナル・ビークルの出荷が急増しました。2021年には、レクリエーショナル・ビークルの出荷台数が60万台を超え、2020年の数字より30%近く増加しました。

自然の景観とともに、釣り、急流下り、ハイキングなどの複数の施設を備えたキャンプ場の急増は、強力な市場機会をもたらします。高級RVリゾートには、ゴルフコース、テニスコート、ヘルススパ、グルメレストランなどの専門的なスポーツ施設があり、市場の収益にプラスの影響を与えます。

レクリエーショナル・ビークル業界の概要

世界市場で事業を展開している主要企業には、Thor Industries、Forest River Inc.、Winnebago Industries、Trigano SA、Hymer GmbH &Co. KGなどがあります。

レクリエーショナル・ビークル市場は、製品の機能を通じて直接競合する製品を販売する複数のメーカーの存在により、激しい競争が行われています。世界で事業を展開している企業は、市場シェアを拡大するために、パートナーシップやコラボレーションと組み合わせた合併・買収戦略を採用しています。例えば、

  • 2022年1月、フォードとアーウィン・ハイマー・グループ(EHG)は、フォード・トランジットおよびフォード・トランジット・カスタムに基づいて、顧客にすぐに使用できるレクリエーション用車両とレクリエーショナル・ビークルを提供するための枠組み合意を発表しました。
  • 2021年12月、アポロ・ツーリズム・アンド・レジャーとツーリズム・ホールディングス・リミテッドは両社の合併を発表しました。この合併により、アポロ・ツーリズム・アンド・レジャーの株主は合併後のグループの25%を所有することになります。これにより、RVのサービス、販売、レンタル、製造を含むアポロの世界のRVネットワークが拡大します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 牽引式レクリエーショナル・ビークル
      • トラベルトレーラー
      • フィフスホイールトレーラー
      • 折りたたみキャンプトレーラー
      • トラックレクリエーショナル・ビークル
    • モーターホーム
      • タイプA
      • タイプB
      • タイプC
  • 用途別
    • 家庭
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Thor Industries Inc.
    • Forest River Inc.
    • Winnebago Industries Inc.
    • REV Group
    • NeXus RV
    • Tiffin Motorhomes Inc.
    • Triple E Recreational Vehicles
    • Dethleffs GmbH &Co. KG
    • Burstner GmbH &Co. KG
    • The Swift Group
    • Rapido Motorhomes

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65272

The Recreational Vehicle Market size is estimated at USD 33.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 49.18 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.15% during the forecast period (2024-2029).

Recreational Vehicle - Market

The COVID-19 crisis tremendously affected the tourism industry across the world. This derailed the sales of recreational vehicles in the market for a few months in the first half of the year 2020. However, the market's slow recovery and consumers' preference to stay in caravans than hotels can stimulate the market's growth during the forecast period. The high proliferation of rental services in emerging economies is also expected to drive the market in focus for the short term.

The growing number of active campers is contributing to the demand for RVs. The commercial usage of RVs is on the rise. Growth in peer-to-peer rental services is expected to increase popularity among millennials, which are increasingly seeking rental services. Furthermore, the increasing demand for road trips as a getaway from work-life may boost the market growth. The post-lockdown has witnessed significant growth in the use of recreational vehicles across the globe, especially in North America and Europe.

North America is likely to dominate the market. Moreover, it may expand during the forecast period, propelled by a rapidly growing number of regional recreational parks and camping grounds. More than 13,000 privately-owned and 1,600 public campgrounds within the United States enable individuals to experience camping activities with their recreational vehicles.

Because of the increase in the popularity of recreational activities, the global recreational vehicle market is expected to witness rapid growth, especially in North America and Europe. The Asia-Pacific region is expected to witness significant growth during the forecast period. As these vehicles provide a reliable and personal way to travel, it is considered the safest travel alternative because of the COVID-19 pandemic.

Recreational Vehicle (RV) Market Trends

Motorhomes Segment Expected to Lead the Market

The motorhomes segment of the market is anticipated to register the highest CAGR during the forecast period. The increase in the number of campgrounds in the country illustrates the increasing preference for recreational travel with motorhomes. Additionally, they are widely used in the countries like the United States and Germany, not only for vacation traveling but also for tailgating, traveling with pets, business, and as a preferred mode of transportation for outdoor sports and other leisure activities.

Despite the pandemic, Motorhomes have witnessed a significant rise in the number of new registrations over Caravans over the past five years. For instance, in 2019, in Germany, about 55,000 units of new motorhomes were registered, which increased to more than 78,000 units in 2020. The growing number of motorhomes continued in 2021, too, as over 82,000 units were registered in the country. On the contrary, verses 2020 and 2021 saw a 13% dip in new registrations of caravans.

Among the motorhomes, the Type C motorhomes provide better fuel efficiency than the type A or B motorhomes. They are often referred to as mini-motorhomes, which provide the amenities of a larger motorhome in a scaled-down version and at a lower price. The price of these motorhomes ranges from approximately USD 40,000 and goes up to USD 200,000. Moreover, manufacturers are adding multiple slide-outs to increase the living space and are designing a large variety of floor plans with larger chassis versions.

Type A motorized vehicles are expected to continue to dominate in revenue, contributing approximately 50% of the global recreational vehicle market share in 2021. The growth in online rental websites and applications has further eased the renting process, boosting the demand in the tech-savvy millennial population.

North America also dominated the commercial sales in 2021, which will likely dominate during the forecast period. The United States is the largest commercial RV market in the world, which rental agencies primarily dominate.

North America to Witness Significant Growth

The North American recreational vehicle market is the largest across the globe. RV is highly popular among Americans, and over 11% of households own it. Over 1 million households in the United States live full-time in RVs. It allows traveling at 20-60% less cost, which drives the popularity of RV among millennials. The recreational vehicle market contributes an overall USD 114 billion to the US economy, employing over 600,000 people.

Over the next few years, the United States will drive revenue growth in the North American recreational vehicles market. The Canadian recreational vehicles market may also exhibit significant growth in the years to come. It is expected to hold more than a 10% share of the North American recreational vehicles market until the end of the forecast period.

On the other hand, the United States will likely occupy more than 80% of this regional market until the end of 2024. In terms of CAGR, Canada is more lucrative than the United States in the North American recreational vehicles market. However, the United States is a more attractive market, owing to growing personal disposable income levels and tax relaxation.

For instance, the United States witnessed a surge in the shipments of recreational vehicles in 2021 when compared to 2020. In 2021, more than 600,000 units of shipments of recreational vehicles were observed, which is nearly 30% higher than the figures in 2020.

The proliferation of campgrounds with multiple facilities, including fishing, white water rafting, and hiking, along with natural scenic landscapes, provides robust market opportunities. Luxury RV resorts offer specialized sports facilities, including golf courses, tennis courts, health spas, and gourmet restaurants, which positively influence the market revenue.

Recreational Vehicle (RV) Industry Overview

Key players operating in the global market include Thor Industries, Forest River Inc., Winnebago Industries, Trigano SA, and Hymer GmbH & Co. KG. Other significant players include Airstream, Crossroads RV, Highland Ridge, Skyline Corporation, DRV Luxury Suites, Cruiser RV, Dutchmen RV, Fleetwood Corporation, Grand Design RV, Kropf Industries, GMC Motorhome, Keystone RV, and Pleasure-Way Industries.

The Recreational Vehicle Market is intensely competitive with the presence of several manufacturers selling products that compete directly through product features. Companies operating in the are adopting merger & acquisition strategies coupled with partnerships and collaborations to increase their market share. For instance,

  • In January 2022, Ford and Erwin Hymer Group (EHG) announced a framework agreement to deliver customer-ready recreational vehicles and motorhomes based on Ford Transit and Ford Transit Custom.
  • In December 2021, Apollo Tourism & Leisure and Tourism Holdings Limited announced the merger of the two entities. The merger will result in Apollo Tourism & Leisure shareholders owning 25% of the combined group. This will expand Apollo's global recreational vehicle networks that include RVs' service, sales, rental, and manufacturing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Towable RVs
      • 5.1.1.1 Travel Trailers
      • 5.1.1.2 Fifth Wheel Trailers
      • 5.1.1.3 Folding Camp Trailers
      • 5.1.1.4 Truck Campers
    • 5.1.2 Motorhomes
      • 5.1.2.1 Type A
      • 5.1.2.2 Type B
      • 5.1.2.3 Type C
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Domestic
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United states
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Thor Industries Inc.
    • 6.2.2 Forest River Inc.
    • 6.2.3 Winnebago Industries Inc.
    • 6.2.4 REV Group
    • 6.2.5 NeXus RV
    • 6.2.6 Tiffin Motorhomes Inc.
    • 6.2.7 Triple E Recreational Vehicles
    • 6.2.8 Dethleffs GmbH & Co. KG
    • 6.2.9 Burstner GmbH & Co. KG
    • 6.2.10 The Swift Group
    • 6.2.11 Rapido Motorhomes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS