市場調査レポート
商品コード
1190039
美容ドリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Beauty Drinks Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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美容ドリンク市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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美容ドリンクの世界市場は、予測期間2022-2027年にCAGR11.92%を記録すると予測されています。
美容ドリンク市場は、より多くの消費者が自宅待機し、美容を含む健康に気を配ったため、COVID-19の大流行による影響は少なかったと考えられます。また、自宅待機により、消費者はメイクアップルーチンから栄養化粧品に、あるいはローメンテナンスでナチュラルなルックスに重点を移すようになり、COVID-19の流行時に美容ドリンクの需要を押し上げることになっています。また、パンデミック以前から動向だった美容ドリンクが、美容に役立つ最新情報を求める消費者が増えたことで、俄然人気が出てきました。
このように、美容ドリンクは、摂取型・外用型の複合商品の中でも、消費者の嗜好の高まりとともに、嗜好性の高い商品として注目されています。美容ドリンクの需要増加の主な理由としては、生活習慣病の増加や、人々が意識的に予防ヘルスケアに取り組んでいることが挙げられます。また、先進国では高齢化が進み、消費者が予防的なスキンケアにシフトしていることも、美容ドリンクの市場を大きく牽引しています。
美容ドリンクは、シワをなくし、美しさを保つために、特に女性から旺盛な需要があります。また、セレブリティが美容ドリンクの飲用を推奨していることも、市場の成長を後押ししていると考えられます。
肌や髪、爪の美しさに重点を置き、健康的なエイジングケアを実現する美容ドリンクへの意識が高まっているため、コラーゲン配合ドリンクなどの美容ドリンクの需要が高まっています。これは、人間の栄養学に注入されるコラーゲンペプチドやトリペプチドの利点に対する消費者の認識が高まっているためで、栄養市場と化粧品市場の両方で支持を集め、世界各地の栄養化粧品ソリューションの成長に貢献しています。早期老化を防ぎたいという消費者の願望の高まりと、自然で安全かつ効果的な美容ソリューションへの嗜好の高まりにより、コラーゲンドリンクなどのタンパク質やアミノ酸由来の栄養化粧品は、栄養化粧品市場で大きなシェアを占めています。このため、ニュートラシューティカルズ市場の主要企業は、美容ドリンク市場で強力な地位を確立するために、ニュートリコスメティックスで製品ポートフォリオを拡大させています。
米国では、多忙を極めるワークライフスケジュールのために、健康が後回しにされつつあります。そのため、美容ドリンクのような栄養補助食品へのニーズが高まっています。この地域の大手企業は、健康や加齢に関心の高い消費者をターゲットにすることに重点を置いています。北米、特に米国では、肌荒れや抜け毛の増加、ファッション業界の影響などにより、美容ドリンクの売上が飛躍的に伸びることが予想されます。この機会を捉えるため、同地域を支配する美容ドリンク企業は、ブランド数の増加や品揃えの充実に取り組んでいます。また、消費者の外見的な美しさを向上させることを目的とした美容注射の動向は、美容注射の需要増加につながっています。
SAPPE Public Company Limited、Shiseido、Lacka Foods Limited、Nestle SA(Vital Proteins Ltd)などの世界プレーヤーが、共に市場のごく一部を占めているに過ぎません。新製品の発売、市場の拡大、パートナーシップは、美容飲料事業に携わる多くの企業が採用する好ましい戦略的アプローチです。製品の拡張と栄養ドリンクの消費の増加により、美容ドリンク市場の世界プレイヤーは新製品の発売を主要戦略として採用しています。調査された市場は、消費者とメーカーの両方から高い支持を得ており、それが拡大につながり、さまざまな企業がイノベーションを通じて持続的な競争優位を獲得しようとしています。企業は、サプリメント製品の保存性を高めるために研究開発活動に注力しています。
The global beauty drinks market is projected to register a CAGR of 11.92% during the forecast period 2022-2027.
The beauty drinks market was less impacted by the COVID-19 pandemic as more consumers stayed home, paying more attention to their health, including their beauty health. Staying at home also led consumers to shift their focus from makeup routines to nutricosmetics or toward low-maintenance and natural looks, which boosted the demand for beauty drinks during the COVID-19 pandemic. In addition, beauty drinks that were trending well before the pandemic have suddenly become more popular as more consumers seek out the latest information on what products can help in their beauty routine.
Among all the ingestible and topical combination products within the industry, beauty drinks are proving to be a highly palatable option in line with consumers' growing preference for these products as well. The major reasons for the increased demand for beauty drinks include the increasing prevalence of lifestyle-related diseases and people consciously taking preventive healthcare measures. In addition, the market for beauty drinks is predominantly driven by consumers shifting toward preventive skincare as the aging population increases in developed countries.
Beauty drinks have been witnessing robust demand, particularly from women, in order to eliminate the appearance of wrinkles and enhance beauty. Moreover, celebrities have been promoting the consumption of these drinks and their benefits, which is expected to drive market growth.
Owing to increasing awareness of beauty drinks that deliver healthy aging benefits with an emphasis on skin, hair, and nail beauty, there has been a growing demand for beauty drinks such as collagen-based drinks. This is due to the increased consumer awareness of the benefits of collagen peptides and tripeptides infused in human nutrition, which has gained traction in both the nutrition and cosmetic markets and is contributing to the growth of nutricosmetic solutions across the world. With consumers' growing desire to prevent premature aging, along with a growing preference for natural, safe, and effective beauty solutions, protein- and amino acid-derived nutricosmetics, such as collagen drinks, held a significant share in the nutricosmetics market. This has led key players in the nutraceutical market to expand their product portfolio with nutricosmetics in order to place themselves strongly in the beauty drinks market.
Health is taking a backseat among the US population due to increasingly hectic work-life schedules. This is leading to a need for nutricosmetic products, like beauty drinks. The major companies in the region are more focused on targeting consumers who appear to be more concerned regarding health and aging. The sale of beauty drinks in the countries of North America, especially United States, is expected to increase tremendously due to increasing incidences of skin problems, hair fall issues, and the influence of the fashion industry. To capture this opportunity, the beauty drink companies dominating the region are working toward growing their number of brands and increasing assortments. Moreover, the rising trend of beauty shots aimed to improve the external appearance of consumers is leading to increased demand for beauty shots.
Global players, including SAPPE Public Company Limited, Shiseido Co. Ltd, Lacka Foods Limited, and Nestle SA (Vital Proteins Ltd), together hold a minor portion of the market. New product launches, market expansion, and partnerships are the preferred strategic approaches adopted by most companies involved in the beauty drinks business. Owing to product expansions and growing consumption of nutricosmectics, the global players in the beauty drinks market are adopting new product launches as their key strategy. The market studied is gaining high traction among both consumers and manufacturers, which has led to expansions, and various companies are trying to gain a sustainable competitive advantage through innovation. Companies are focusing on R&D activities to enhance the shelf-life of their supplement products.