表紙:パッケージ検査の世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146474

パッケージ検査の世界市場-2022-2029

Global Package Testing Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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パッケージ検査の世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

飲食品業界におけるパッケージ検査導入の増加が市場成長を牽引

食品規制の強化は、輸送や保管中に食品と接触する食品包装に関連しています。食品包装は、食品包装からの分子が特定の食品マトリックスに移行する可能性があるため、食品を腐敗または汚染させる可能性があります。この移動の程度は、移動物質の性質と、移動物質が放出される可能性のある材料の性質、および接触する食品の性質に依存します。食品包装は、異なるカテゴリーの食品の移行特性を模倣することを目的とした食品シミュラントを採用し、使用前にその適合性を試験されます。簡単で厳格な試験など、パッケージ検査の導入と進歩は、市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、パッケージ商品や耐久消費財の需要を高め、無秩序なリサイクルに対する意識を高めるFMCG産業の拡大が、市場成長の原動力となっています。飲食品業界は、病気の汚染を避け、COVID-19の蔓延を防ぐために予防策をとっています。健康的な食品・飲料の消費と健康安全を目的とした食品・飲料の検査に関する政府の厳格な規制は、市場の成長を後押ししています。食品の適切な保存は、汚染や消費者の健康に有害な病原体やカビの発生リスクを防ぎ、製品の自然な特性を保護するために不可欠です。このようなリスクを回避するために、製品の包装は、汚染や酸素が容器内に侵入し、食品が酸化して損傷するのを防ぐために適切に密閉されなければならないです。食品・飲料業界では、缶詰、石油缶、エアゾール缶、エナジードリンクなどの飲料、ベビーフードや子供向け製品、惣菜、ペットフード、食品トレイ、牛乳・乳製品など、一般的な種類の食品が検査対象となります。飲料缶のような硬い容器に入ったすべての製品が検査可能です。

地理的浸透度。

予測期間中、北米が主要な地域となっています。

製品パッケージは、製品の保護に重要な役割を果たします。北米は、政府の厳しい規制と地域の消費者からの高品質な製品需要により、パッケージ検査産業の主要地域となっています。この地域では、商品の輸出が容易であるため、米国やカナダなどの主要国でパッケージ検査の需要が増加します。北米の中では、米国食品医薬品局による厳しい規制の確立と、包装食品の需要増により、米国が最も高い市場シェアを占めています。また、米国ではeコマースの普及に伴い、パッケージ検査に対するニーズが高まっています。米国国勢調査局によると、2022年、米国の第2四半期のeコマース小売売上高は2573億米ドルで、第1四半期から2.7%増加しました。2022年第2四半期の小売販売総額は1兆7,786億米ドルと推定されます。eコマース活動の高まりは、製品を安全に、損傷なく届けるための適切な梱包材の需要を後押ししています。また、この地域の市場関係者は、製品の破損を減らすために、安全で確実な包装ソリューションの開拓に取り組んでいます。

競合情勢。

この業界には複数の既存参入企業と現地メーカーが存在するため、市場は断片的なものとなっています。主要な市場参加者には、SGS SA、Bureau Veritas SA、Intertek Group PLC、Eurofins Scientific SE、Tuv Sud AG、ALS Limited、Merieux Nutrisciences Corporation、Microbac Laboratories, Inc、EMSL Analytical, Inc.などの企業が含まれます。いくつかの主要なキープレイヤーは、彼らのビジネスを拡大するために合併や買収戦略に従っています。例えば、2022年9月に、SGSは北米のPenumbra Security, Inc.を買収しました。SGSは、多国籍企業や政府規格の規制遵守のための様々な情報セキュリティ適合性試験を提供しています。この買収により、SGSの米国におけるサイバーセキュリティの能力と足跡が拡大されました。2021年4月、SGSはThe Lab(Asia)Ltd.の買収を発表しました。この買収により、建設資材試験における同社の専門性が拡大されます。The Lab(Asia)Ltdは、2016年の最初の51%取得に続き、SGSグループの完全子会社となります。2022年6月、Bureau Veritasは、米国の北米消費者ヘルスケア製品向け科学的ソーシングサービスのリーダーである高度試験所を買収しました。一部の主要なキープレイヤーは、売上高を増加させるために事業を拡大しています。例えば、2021年1月、ビューローベリタスは、オリオンの食品監査サービスを買収することにより、カナダにおける食品認証事業を拡大しました。この買収により、顧客はBureau Veritas GFSIの認定および非認定サービスの幅広いスイートを利用することができます。

COVID-19の影響世界のパッケージ検査市場にポジティブなインパクト

COVID-19の発生は、パッケージ検査にプラスの影響を与えました。なぜなら、世界中で実施された部分的または完全なロックダウンにより、適切なパッケージングの必要性が高まったため、エンドユーザーは宅配便を利用せざるを得なくなったからです。パンデミック時に医薬品産業が大きく成長し、医薬品の輸出入が増加したため、パッケージング・テストのニーズが高まりました。包装された食品と飲食品は、必要な食品や保存可能な食品の増加により、需要が増加すると見られています。食料品部門や乳製品への需要が増加し、パッケージ検査の必要性が高まり、市場成長の原動力となっています。パンデミック時には、消費者の購買習慣が変化します。パンデミックの間、食料品や食品に対する消費者の支出が増加し、買い物客は販売チャネルを通じてオンラインで商品を購入し、eコマース出荷やその他の宅配サービスの強力な加速を促しました。eコマースで承認されたパッケージは、製品の損傷を防ぐためのテスト、eチャネルに最適化、充填速度と生産性のための技術対応である必要があります。

世界のパッケージ検査市場レポートでは、約69の市場データ表、65の図、170ページへのアクセスを提供します。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 素材別市場内訳
  • 技術別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • 物理的
  • 化学的
  • 微生物学的

第8章 素材別

  • ガラス
  • プラスチック
  • 金属

第9章 技術別

  • 物理試験
  • 分光光度計ベース
  • クロマトグラフィー

第10章 アプリケーション別

  • 飲食品分野
  • ヘルスケア
  • 医薬品
  • 医療機器
  • その他

第11章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第12章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第13章 企業プロファイル

  • SGS SA
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Bureau Veritas SA
  • Intertek Group PLC
  • Eurofins Scientific SE
  • Tuv Sud AG
  • ALS Limited
  • Merieux Nutrisciences Corporation
  • Microbac Laboratories, Inc.
  • EMSL Analytical, Inc.
  • Campden Bri

第14章 DataM

目次
Product Code: DMFB5958

Market Overview

Package testing or packaging testing is the measurement of a characteristic or property involved with packaging. It includes packaging materials, packaging components, shipping containers, primary packages and unit loads, and the associated processes. Package testing can involve controlled laboratory experiments or field testing. For package testing, documentation of the test is important such as formal test method, test report, photographs, video, etc. The procedure of testing should be the qualitative or quantitative procedure. Package testing plays an important role in every supply chain. Package testing reduces the damage to the expensive product. Some of the factors, such as the implementation of new standards and regulations, increasing demand for cutting-edge packaging technologies and rapid urbanization, are anticipated to boost the global package testing market.

The global package testing market was growing at a CAGR of 11.12% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: An increasing adoption of package testing in food and beverage industry drives market growth

Increasing food regulations are associated with food packaging that comes into contact with the food product during transportation and storage. Food packaging can spoil or contaminate food as molecules from food packaging can migrate into a particular food matrix. This migration extent depends on the nature of the migrant and nature of the material from which it can be released, and the nature of the food with which it comes into contact. The food packaging is tested for its suitability before use by employing food simulants that are intended to mimic the migration properties of different categories of foods. The introduction and advances in packaging testing, such as simple and rigorous testing, have positively impacted the market growth. Furthermore, expansions of the FMCG industry which increases the demand for packaged goods and durable products and increases awareness of unregulated recycling, are driving the market growth. The food and beverage industry is taking precautionary measures to avoid disease contamination and to avoid the spread of COVID-19. Strict government regulation for the testing of food and beverage for the consumption of healthy food and beverage and health safety purposes helps to grow the market. Proper storage of food products is essential to protect a product's natural characteristics by preventing the risk of contamination and the develop pathogens and molds that are harmful to consumer health. To avoid such risk, product packaging must be properly sealed to prevent contamination or oxygen from entering the container, which could oxidize and damage food. In the food and beverage industry, some common type of food is tested, such as cans, oil cans, Aerosol cans, Energy drinks and other beverages, Baby food and products for children, ready meals, pet food, food trays, and milk and dairy products. All products contained in rigid containers, such as beverage cans, can be tested.

Market Segmentation: Physical segment accounted for the highest share in global package testing market.

The physical segment dominated the market due to the determination of the product's physical properties is essential for packaging testing. Physical testing is a qualitative and quantitative procedure that determines the characteristics of a product, process or service according to a specified procedure. Physical testing of the product has a different purpose, such as the requirement of specifications, regulations and contracts being met. Physical testing is done to decide if new product development is on track or not. Packaging materials must withstand severe transportation and storage conditions during their normal shelf life. Physical properties of the products, like the upset pressure of bottles and beakers and the sealing strength of bags and pouches, are not regulated on a legally binding basis but have a strong impact on the shelf life of the product. Physical testing is used in the applications like food. Pharmaceuticals, medical devices, dangerous goods, etc.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period.

Product packaging plays an important role in protecting products. North America is the leading region in the package testing industry due to the strict government regulations and high-quality product demand from the consumers in the region. In the region, goods can easily be exported, so demand for package testing increases in major countries like the United States and Canada. Among the North America region, the United States contributed the highest market share owing to the establishment of strict regulatory policy issued by the United States food and drug administration and the rise in the demand for packaged food products in the market. Moreover, increased demand for package testing in the United States due to the increase in E-commerce sales. According to the United States census bureau, in 2022, United States retail e-commerce sales for the second quarter were $257.3 billion, an increase of 2.7 percent from the first quarter of 2022. The total retail sale for the second quarter of 2022 was estimated at $1,778.6 billion. The rise in e-commerce activities drives the demand for suitable packaging materials to deliver the product safely and without damage. Also, market players in the region are working towards developing safe and secure packaging solutions to reduce product damage.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major market players are SGS SA, Bureau Veritas SA, Intertek Group PLC, Eurofins Scientific SE, Tuv Sud AG, ALS Limited, Merieux Nutrisciences Corporation, Microbac Laboratories, Inc. and EMSL Analytical, Inc., among others. Some major key players follow merger and acquisition strategies to expand their business. For instance, in September 2022, SGS Acquired Penumbra Security, Inc. in North America. SGS provides various information security conformance testing to regulatory compliance for multinational companies and government standards. This acquisition expands SGS's cyber security capabilities and footprint in the US. In April 2021, SGS announced the acquisition of The Lab (Asia) Ltd. The acquisition expands the company's expertise in Construction Materials Testing. The Lab (Asia) Ltd is becoming a wholly owned subsidiary of the SGS Group following the initial acquisition of 51% in 2016. In June 2022, Bureau Veritas acquired an advanced testing laboratory, a leader in scientific sourcing services for North American Consumer Healthcare Products in the United States. Some major key players expand their businesses to increase their sales. For instance, in Jan 2021, Bureau Veritas expanded the food certification business in Canada by acquiring Orion's Food Auditing Services. This acquisition gives customers access to the broader suite of Bureau Veritas GFSI accredited and unaccredited services.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global package testing market

The COVID-19 outbreak positively impacted package testing because partial or complete lockdowns implemented across the world forced end users to use parcel services due to this increase in the need for proper packaging. The pharmaceutical industry grew drastically during the pandemic; import and export of pharmaceutical products increased during the pandemic hence the need for package testing increased. Packaged food and beverage are witnessing to increase the demand due to the rise in necessary food products and shelf-stable foods. Demand for the grocery segment and dairy products increases, increasing the necessity for package testing, which drives the market growth. During the pandemic, consumers' buying habits are changed. During the pandemic, consumer spending on groceries and food has increased, and shoppers were buying their goods online through sales channels, fueling a strong acceleration of e-commerce shipment and other home delivery services. E-commerce-approved packaging must be tested to prevent product damage, optimized for e-channels, and tech-enabled for filling speed and productivity.

The global package testing market report would provide an access to approximately 69 market data tables, 65 figures and 170 pages

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Material
  • 3.3. Market Snippet by Technology
  • 3.4. Market Snippet by Application
  • 3.5. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Physical *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Chemical
  • 7.4. Microbiological

8. By Material

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Material Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Material Segment
  • 8.2. Glass *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Plastic
  • 8.4. Paper
  • 8.5. Metals

9. By Technology

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Technology Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Technology Segment
  • 9.2. Physical tests*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Spectroscopy & Photometric-based
  • 9.4. Chromatography-based

10. By Application

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 10.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 10.2. Food and Beverages*
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 10.3. Healthcare
  • 10.4. Pharmaceuticals
  • 10.5. Medical Devices
  • 10.6. Others

11. By Region

  • 11.1. Introduction
    • 11.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 11.2. North America
    • 11.2.1. Introduction
    • 11.2.2. Key region-specific dynamics
    • 11.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.2.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.2.7.1. U.S.
      • 11.2.7.2. Canada
      • 11.2.7.3. Mexico
  • 11.3. South America
    • 11.3.1. Introduction
    • 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.3.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.3.7.1. Brazil
      • 11.3.7.2. Argentina
      • 11.3.7.3. Rest of South America
  • 11.4. Europe
    • 11.4.1. Introduction
    • 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.4.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.4.7.1. Germany
      • 11.4.7.2. U.K.
      • 11.4.7.3. France
      • 11.4.7.4. Spain
      • 11.4.7.5. Italy
      • 11.4.7.6. Rest of Europe
  • 11.5. Asia Pacific
    • 11.5.1. Introduction
    • 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.5.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 11.5.7.1. China
      • 11.5.7.2. India
      • 11.5.7.3. Japan
      • 11.5.7.4. Australia
      • 11.5.7.5. Rest of Asia Pacific
  • 11.6. Middle East and Africa
    • 11.6.1. Introduction
    • 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 11.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 11.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 11.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 11.6.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 11.6.7. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity

12. Competitive Landscape

  • 12.1. Competitive scenario
  • 12.2. Competitor strategy analysis
  • 12.3. Market positioning/share analysis
  • 12.4. Mergers and acquisitions analysis

13. Company Profiles

  • 13.1. SGS SA*
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Product Portfolio and Description
    • 13.1.3. Key Highlights
    • 13.1.4. Financial Overview
  • 13.2. Bureau Veritas SA
  • 13.3. Intertek Group PLC
  • 13.4. Eurofins Scientific SE
  • 13.5. Tuv Sud AG
  • 13.6. ALS Limited
  • 13.7. Merieux Nutrisciences Corporation
  • 13.8. Microbac Laboratories, Inc.
  • 13.9. EMSL Analytical, Inc.
  • 13.10. Campden Bri
  • List not Exhaustive*

14. DataM

  • 14.1. Appendix
  • 14.2. About us and services
  • 14.3. Contact us