表紙:血液製剤の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1264213

血液製剤の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Blood Products Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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血液製剤の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

血液製剤とは、全血や輸血用血液成分、血漿由来の医薬化合物など、ヒトの血液から得られるあらゆる医薬品を指します。毎年、安全で効果的、かつ品質が保証された血液製剤は、子どもの死亡率と妊産婦の健康という2つの緊急課題に取り組むことで、数百万人の命を改善・救出しています。血液製剤とは、患者さんに使用するためにドナーから抽出された血液の成分またはその一部を指します。すべての患者さんが完全な輸血を必要とするわけではなく、一部の血液成分のみを輸血する必要がある場合も少なくありません。このような場合、全血から特定の血液成分が抽出されます。血液製剤には、血小板、赤血球(RBC)、白血球(WBC)、新鮮凍結血漿(FFP)、凝固因子、その他の血液製剤があります。人の状態に応じて、特定の血液製剤が投与されます。

市場力学:

血液関連疾患の有病率の上昇と血液関連商品の需要の高まりにより、血液製剤の市場は成長しています。さらに、血液製剤の市場は、高齢者人口の拡大によって推進されています。ここでも、検査用試薬、スクリーニング装置、献血された血液の検査を実行するシステムを提供する重要な市場企業が、血液製剤市場を牽引しています。さらに、血液製品市場は、世界の高齢者人口の増加や血液スクリーニングに関する政府の取り組みや規制によって成長すると予想されます。市場の急拡大に寄与しているもう一つの側面は、献血に関する一般市民の意識の高まりです。さらに、血液や血漿の需要増が血液製剤の需要を押し上げています。しかし、採血強化のためのコストが高く、経験豊富な検査担当者が不足しているため、市場の拡大が制限されています。

調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、血液製剤の世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。血液製剤業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

血液製剤の市場セグメンテーションでは、国別・地域別の詳細なデータを提供し、製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するための支援を行っています。

製品タイプ別

  • 血小板
  • 新鮮凍結血漿(FFP)
  • 赤血球(RBCS)
  • 白血球(WBCS)
  • その他

エンドユーズ別

  • 病院
  • ブラッドステーション
  • その他

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける血液製品市場の現在および将来の需要を強調する地域的展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。血液製剤市場の主要企業は、CSL、Octapharma AG、Kedrion S.p.A、田辺三菱製薬株式会社、BPL Inc.などです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

カスタム要件がある場合、私たちに書いてください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 血液製剤-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • 製品タイプ別
    • エンドユーズ別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • バイヤー候補のリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 血液製剤の世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 過去と未来のデータ
  • 分析:製品タイプ別
  • 血小板市場:地域別
  • 新鮮凍結血漿(FFP)市場:地域別
  • 赤血球(RBC)市場:地域別
  • 白血球(WBC)市場:地域別
  • その他市場:地域別

第7章 血液製剤の世界市場分析:エンドユース別

  • エンドユーズ別概要
  • 過去と未来のデータ
  • エンドユーズ別分析
  • 病院市場:地域別内訳
  • ブラッドステーション市場:地域別
  • その他市場:地域別

第8章 血液製剤の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 北米セグメンテーション別
    • 北米:国別一覧
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 概要、実績データ、予測データ
    • セグメント別欧州
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • アジア太平洋地域セグメント別情報
    • アジア太平洋:国別情報
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • 概要、実績データ、予測データ
    • ラテンアメリカのセグメント別内訳
    • ラテンアメリカ:国別一覧
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 中東・アフリカのセグメント別情報
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 血液製剤メーカーの競合情勢

  • 血液製剤の市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • CSL
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Octapharma AG
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Kedrion S.p.A.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • BPL Inc.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況などは、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Product Type (USD MN)
  • Platelets Market by Geography (USD MN)
  • Fresh Frozen Plasma (FFP) Market by Geography (USD MN)
  • Red Blood Cells (RBCs) Market by Geography (USD MN)
  • White Blood Cells (WBCs) Market by Geography (USD MN)
  • Others Market by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by End-Use (USD MN)
  • Hospital Market by Geography (USD MN)
  • Blood Station Market by Geography (USD MN)
  • Others Market by Geography (USD MN)
  • Global Blood Products Market by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisiton

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Blood Products Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Blood Products Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product Type
  • Market Attractiveness Analysis by End-Use
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product Type (USD MN)
  • Platelets Market by Geography (USD MN)
  • Fresh Frozen Plasma (FFP) Market by Geography (USD MN)
  • Red Blood Cells (RBCs) Market by Geography (USD MN)
  • White Blood Cells (WBCs) Market by Geography (USD MN)
  • Others Market by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End-Use (USD MN)
  • Hospital Market by Geography (USD MN)
  • Blood Station Market by Geography (USD MN)
  • Others Market by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Company Market Share Analysis
  • Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.
目次
Product Code: VMR11217053

A blood product is any medicinal substance derived from human blood, such as whole blood and various blood components for transfusion and plasma-derived pharmaceutical compounds. Every year, safe, effective, and quality-assured blood products serve to improve and save millions of lives by addressing two pressing issues: child mortality and maternal health. A blood product is any component or part of blood extracted from a donor for use in patients. Not every patient requires a complete blood transfusion; many only require select blood components to be transfused. In such cases, specific blood components are extracted from the whole blood. Blood products include platelets, red blood cells (RBCs), white blood cells (WBCs), fresh frozen plasma (FFP), clotting factors, and other blood products. Depending on a person's condition, they are given a particular blood product.

Market Dynamics:

The market for blood products is growing due to the rising prevalence of blood-related ailments and the demand for blood-related goods. Furthermore, the market for blood products is being propelled ahead by the expanding older population. Again, significant market companies that provide reagents for testing, screening equipment, and systems to execute tests on donated blood are driving the blood product market. Furthermore, the blood products market is expected to grow as the global elderly population grows and government initiatives and regulations for blood screening. Another aspect contributing to the market's rapid expansion is increased public awareness regarding blood donation. Furthermore, increased demand for blood and plasma pushes demand for blood products. However, the high cost of enhanced blood collection and a scarcity of experienced laboratory personnel limit the market's expansion.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of blood products. The growth and trends of blood products industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the blood products market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product Type

  • Platelets
  • Fresh Frozen Plasma (FFP)
  • Red Blood Cells (RBCS)
  • White Blood Cells (WBCS)
  • Others

By End-Use

  • Hospital
  • Blood Station
  • Others

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Blood Products market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the blood products market include CSL, Octapharma AG, Kedrion S.p.A, Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation, BPL Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . BLOOD PRODUCTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 By Product Type
    • 3.7.2 By End-Use
    • 3.7.3 By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL BLOOD PRODUCTS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 6.1 Overview by Product Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product Type
  • 6.4 Platelets Market by Regions
  • 6.6 Fresh Frozen Plasma (FFP) Market by Regions
  • 6.5 Red Blood Cells (RBCs) Market by Regions
  • 6.7 White Blood Cells (WBCs) Market by Regions
  • 6.8 Others Market by Regions

7 . GLOBAL BLOOD PRODUCTS MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 7.1 Overview by End-Use
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by End-Use
  • 7.4 Hospital Market by Regions
  • 7.5 Blood Station Market by Regions
  • 7.6 Others Market by Regions

8 . GLOBAL BLOOD PRODUCTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.3.2. North America By Segment
    • 8.3.3. North America By Country
    • 8.3.4. United State
    • 8.3.5. Canada
    • 8.3.6. Mexico
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.4.2. Europe by Segment
    • 8.4.3. Europe by Country
    • 8.4.4. United Kingdom
    • 8.4.5. France
    • 8.4.6. Germany
    • 8.4.7. Italy
    • 8.4.8. Russia
    • 8.4.9. Rest Of Europe
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country
    • 8.5.4. China
    • 8.5.5. India
    • 8.5.6. Japan
    • 8.5.7. South Korea
    • 8.5.8. Australia
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific
  • 8.6. Latin America
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.6.2. Latin America by Segment
    • 8.6.3. Latin America by Country
    • 8.6.4. Brazil
    • 8.6.5. Argentina
    • 8.6.6. Peru
    • 8.6.7. Chile
    • 8.6.8. Rest of Latin America
  • 8.7. Middle East & Africa
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country
    • 8.7.4. Saudi Arabia
    • 8.7.5. UAE
    • 8.7.6. Israel
    • 8.7.7. South Africa
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE BLOOD PRODUCTS COMPANIES

  • 9.1. Blood Products Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF BLOOD PRODUCTS INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. CSL
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Financials
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Octapharma AG
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Financials
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Kedrion S.p.A.
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Financials
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Mitsubishi Tanabe Pharma Corporation
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Financials
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. BPL Inc.
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Financials
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies