市場調査レポート
商品コード
1315669

ウェアラブル空気清浄機市場- 世界の産業ポテンシャル、動向、機会、予測、2018-2028年

Wearable Air Purifier Market - Global Industry Potential, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Product Type (Neckhung, Mask), By Technology (HEPA, Air Ionizer), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~3営業日

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ウェアラブル空気清浄機市場- 世界の産業ポテンシャル、動向、機会、予測、2018-2028年
出版日: 2023年07月01日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ウェアラブル空気清浄機の世界市場は、予測期間中に成長する可能性を秘めています。

市場を牽引するのは、技術の進歩、工業化の進展、大気汚染、ウェアラブル空気清浄機の研究開発に投資する世界中のさまざまな企業です。

市場成長を拡大する革新的な製品群

ウェアラブル空気清浄機の需要が高まっているため、企業は消費者層を拡大するためにウェアラブル空気清浄機の革新的な技術を打ち出しています。例えば、ダイソンは2022年にヘッドフォン付きウェアラブル空気清浄機を発表しました。米国では2023年3月から発売され、価格は約949米ドル。このワイヤレスヘッドホンにはノイズキャンセリング技術と空気清浄機能が搭載されており、同社はユーザーにクリーンな呼吸システムを提供するとしています。同様に2022年、Shellios Technolabsは空気清浄ヘルメットを発表しました。ヘルメットに搭載されたH13グレードのHEPAフィルターは、PM2.5のような浮遊粒子の侵入を防ぐ。空気清浄システムはヘルメットのシェルに後ろから固定されています。充電式バッテリーで駆動します。フィルターがPM2.5粒子を除去し、その後ダクトを介して呼吸部位に清浄な空気が供給されます。また2020年には、LGがウェアラブル空気清浄機「LG PuriCare(TM)」の発売を発表しました。同製品にはH13 HEPAフィルターが搭載されており、0.3mmの空気中の微粒子を最大99.97%の効率で除去することができます。ファンの速度は、内蔵されたLGデュアルファンと呼吸センサーにより、装着者の呼吸サイクルによって発生する気圧に応じて調整されます。

さらに、この機能により、メガネをかけたときに発生しがちな曇りが軽減されます。さらに、内蔵マイクとスピーカーを含むVoiceON(TM)テクノロジーも搭載されています。これらの要因は、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予測されます。

市場成長を促進する大気汚染レベルの上昇

大気汚染レベルの上昇は、世界的に空気清浄機の必要性を著しく高めています。世界保健機関(WHO)によると、世界のほぼ全人口(99%)がWHOの大気質規制値を超える空気を吸っており、健康を脅かしています。現在、過去最多となる117カ国の6000を超える都市が大気質を監視しています。しかし、そこに住む人々は依然として不健康なレベルの微小粒子状物質や二酸化窒素を吸っており、低・中所得国の人々が最も高い曝露量に苦しんでいます。さらに、今世紀は山火事や熱波の頻度、強さ、長さが増加すると予想されており、空気の質が損なわれ、生態系や人間の健康に影響を及ぼす可能性が高いです。さらに、世界気象機関の最近の調査によると、公害と気候変動の相互作用により、何億もの人々にさらなる「気候ペナルティ」がもたらされます。こうした要因が、消費者にウェアラブル空気清浄機の購入を促しています。それゆえ、特にCOVID-19の大流行以降、消費者の健康意識は高まっています。彼らは、空気を媒介とする疾病の有害性をより強く認識しています。この要因は、予測期間中にウェアラブル空気清浄機市場をさらに拡大させると思われます。

市場成長を後押しする技術の進歩

市場拡大を促進する主な要素は、新製品発売の増加と、製品提供の改善をもたらす技術開発です。例えば、ウェアラブル空気清浄機メーカーは、周囲の空気中の有害粒子を効率的に破壊するイオナイザーを搭載した製品を提供しています。加えて、可処分所得の増加による製品需要の高まりが市場全体の需要を押し上げています。また、工業化や都市化の進展により、建築活動が活発化し、汚染物質の排出量が増加しています。このような要因が、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想されます。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 概要

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 ウェアラブル空気清浄機業界の企業

第5章 ウェアラブル空気清浄機産業の最新動向

第6章 ウェアラブル空気清浄機の世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額・数量別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第7章 市場力学

  • ウェアラブル空気清浄機産業における促進要因
  • ウェアラブル空気清浄機産業の課題

第8章 市場動向と発展

第9章 ウェアラブル空気清浄機産業における技術開発

第10章 関連企業

  • 企業プロファイル(SWOTを含む)
    • LG Electronics Inc.
    • Headwaters, Inc.
    • ible Technology Inc.

第11章 ウェアラブル空気清浄機産業の将来- 定性的洞察

第12章 ウェアラブル空気清浄機の価格

第13章 免責事項

目次
Product Code: 14635

The global wearable air purifiers market has the potential to grow in the forecast period. The market can be driven by technological advancement, rising industrialization, air pollution, and various companies around the globe investing in research and development of wearable air purifiers.

Wearable air purifiers have grown in popularity as a defense against viruses and other contaminants. They are portable and tiny. These released ions adhere to air contaminants and infuse them with a static charge. The charged particles are more likely to adhere to whatever is next to them, similar to a balloon that attaches to the wall when it has been statically charged. These portable air purifiers surround individuals with a clean air bubble while removing allergies, dust, and other airborne particles that could be dangerous.

The air filtration mechanism of one of the more recent versions of this technology is integrated into a mask. The best technique to use a portable air purifier may be in this manner. The mask isolates the mouth and nose, and the purification mechanism filters the air a person breathes. When it comes to these wearable devices, there are a lot of alternatives and sizes. They may resemble enormous futuristic collars worn around the neck or be as little as a smartphone and hang discretely on the chest. They may be suitable for use while being seated at a desk in a busy office.

Innovative Offerings to Expand the Market Growth

Since the demand for wearable air purifiers is rising, companies are coming up with innovative technologies in wearable air purifiers to expand their consumer base. For instance, in 2022, Dyson introduced a wearable air purifier with headphones. The product will be available in the United States from March 2023 and priced around USD 949. The wireless headphone is equipped with noise-canceling technology and air purification, which the company claims will provide the user with a clean breathing system. Similarly, in 2022, Shellios Technolabs unveiled an air-purifying helmet. The H13 Grade HEPA filter on the helmet prevents the entry of suspended particles like PM2.5. The air-purification system is fastened to the helmet's shell from behind. A rechargeable battery powers it. The filter removes PM2.5 particles, and the breathing region is subsequently provided with clean air via the ducting. Also, in 2020, LG announced the launch of its LG PuriCare™ wearable air purifier. The product has an H13 HEPA filter, which can eliminate airborne particles as small as 0.3 mm with up to 99.97% efficiency. The fan speed is adjusted following the air pressure generated by the wearer's breathing cycle via its integrated LG Dual Fans and respiratory sensor.

Additionally, this feature lessens fogging that often arises with wearing glasses. Moreover, it contains VoiceON™ technology that includes a built-in microphone and speaker. These factors are further projected to enhance the market growth during the forecast period.

Increasing Air Pollution Level to Fuel the Market Growth

The rising air pollution level significantly increases the need for air purifiers worldwide. According to the World Health Organization, almost the entire global population (99%) breathes air that exceeds WHO air quality limits and threatens their health. A record number of over 6000 cities in 117 countries are now monitoring air quality. However, the people living in them still breathe unhealthy levels of delicate particulate matter and nitrogen dioxide, with people in low and middle-income countries suffering the highest exposure. Moreover, this century is expected to see an increase in wildfires, heatwave frequency, intensity, and length, which will likely impair air quality and affect ecosystems and human health. Moreover, according to recent research from the World Meteorological Organization, the interaction between pollution and climate change will result in an additional "climate penalty" for hundreds of millions of people. These factors are prompting consumers to purchase wearable air purifiers. Hence, consumers are becoming health conscious, particularly after the COVID-19 pandemic. They are more aware of the harmful effects of air-borne diseases. This factor will further expand the market of wearable air purifiers during the forecast period.

Technological Advancements to Boost the Market Growth

The key component driving the market expansion is the rise in new product launches and technological developments that result in improved product offerings. For instance, wearable air purifier companies are offering products with ionizers that efficiently destroy harmful particles in the surrounding air. Additionally, the market's overall demand is being boosted by the rising product demand brought on by rising disposable income. Also, increasing levels of industrialization and urbanization are increasing building activities and pollutant emissions. Such factors are anticipated to further fuel the market growth during the projected period.

Market Segmentation

The wearable air purifiers market is segmented based on product type, technology, distribution channel, region, and competitional landscape. Based on product type, the market is segmented into necklaces and masks. Based on technology, the market is segregated into HEPA and air ionizers. Based on the distribution channel, the market is segregated into offline and online. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Company Profiles

LG Electronics Inc., Headwaters, Inc., and ible Technology Inc. are among the major market players in the global platform that lead the market growth of the global wearable air purifiers market.

Report Scope

In this report, the wearable air purifiers market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends, which have also been detailed below:

Wearable Air Purifiers Market, By Product Type:

  • Neckhung
  • Mask

Wearable Air Purifiers Market, By Technology:

  • HEPA
  • Air Ionizer

Wearable Air Purifiers Market, By Distribution Channel:

  • Offline
  • Online

Wearable Air Purifiers Market, By Region:

  • North America
  • Europe
  • Asia-Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the wearable air purifiers market.

Available Customizations

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Product Overview

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Companies in Wearable Air Purifiers Industry

5. Recent Developments in Wearable Air Purifiers Industry

6. Global Wearable Air Purifiers Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value & Volume
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Neckhung, Mask)
    • 6.2.2. By Technology Market Share Analysis (HEPA, Air Ionizer, Others)
    • 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Offline, Online)
    • 6.2.4. By Regional Market Share Analysis
      • 6.2.4.1. North America Market Share Analysis
      • 6.2.4.2. South America Market Share Analysis
      • 6.2.4.3. Middle East & Africa Market Share Analysis
      • 6.2.4.4. Europe Market Share Analysis
      • 6.2.4.5. Asia -Pacific Market Share Analysis

7. Market Dynamics

  • 7.1. Drivers in Wearable Air Purifiers Industry
  • 7.2. Challenges in Wearable Air Purifiers Industry

8. Market Trends and Developments

9. Technological Developments in Wearable Air Purifiers Industry

10. Companies Involved

  • 10.1. Company Profiles (Including SWOT)
    • 10.1.1. LG Electronics Inc.
    • 10.1.2. Headwaters, Inc.
    • 10.1.3. ible Technology Inc.

11. Future of Wearable Air Purifiers Industry - Qualitative Insights

12. Prices of Wearable Air Purifiers

13. About Us and Disclaimer