市場調査レポート
商品コード
1209886
民間航空機リース市場の2028年までの予測- リースタイプ、航空機タイプ、セキュリティタイプ(資産担保型セキュリティ、非資産担保型セキュリティ)、地域別の世界分析Commercial Aircraft Leasing Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Leasing Type, Aircraft Type, Security Type (Asset-Backed Security and Non-Asset-Backed Security ) and By Geography |
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民間航空機リース市場の2028年までの予測- リースタイプ、航空機タイプ、セキュリティタイプ(資産担保型セキュリティ、非資産担保型セキュリティ)、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の民間航空機リース市場は、2022年に529億5,043万米ドルを占め、2028年には713億6,509万米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.1%のCAGRで成長するとされています。
航空会社をはじめとする航空機の運航会社は、航空機のリースを採用しています。航空会社は、航空機を購入する金銭的負担なしに運航し、一時的に能力を増強するために、他の航空会社やリース事業者から航空機をリースしています。金融流動性、キャパシティーの柔軟性、迅速な市場開拓、機体の一貫性、メンテナンスコストの削減など、さまざまな利点が民間航空機リース市場を牽引しています。
運輸統計局によると、2022年1月の米国の航空会社の定期便旅客数は4630万人で、2021年1月より33.2%増加しました。
市場力学
促進要因
航空旅客数の増加
世界の航空旅客数の大幅な増加、物量の増加、発展途上国を中心とした空港施設や航空機の開発枠組みなどが、本事業の実質的な成長要因として挙げられます。また、航空機リースは税制面やバランスシートの面でメリットがあるため、今後さらに需要が高まると予想されます。また、国際経済情勢の進展に伴い、航空機の需要が高まっています。航空需要の増加に伴い、航空機の飛行時間も増加しています。
抑制要因
原油価格の下落
燃料価格の低下により、航空会社は運航経費を大幅に削減することができます。飛行機は、主に原油(液体石油)を原料とするジェット燃料を使用しています。ジェット燃料の原料は、頁岩(けつがん)に含まれる有機物、すなわち石油固形分(ケロジェン)です。これを製造会社が熱を加えてシェールオイルに変換しています。原油価格の上昇は、航空機の価格を下げており、市場の妨げになっています。
機会
産業用輸出取引の増加
航空業界における最近の動きとしては、工業製品の輸出拡大、新興経済諸国における空港インフラの改善、世界化などが挙げられます。航空機リース市場の上位企業は、こうした背景から様々な魅力的なオプションを利用することができます。航空機や空港インフラの進歩、アーバンエアモビリティ(UAM)ソリューションの台頭は、民間航空機リース市場の成長に機会を提供する要因となっています。
脅威
政府規則および税制
今後数年間は、厳格かつ不明確なリース税制の増加が、世界のリース分野に大きな悪影響を及ぼすと予想されます。また、航空会社の倒産に伴う多額の資産回収リスクも、航空機リース市場の困難な要因となっています。さらに、民間航空機のリース料率の低下や燃料価格の変動は、民間航空機リース市場の成長を制限しています。
COVID-19の影響
世界の航空分野は、COVID-19の流行によりマイナスの影響を受けています。COVID-19の流行、封じ込め処置、旅行制限は顧客の行動に影響を与え、航空サービスへの関心を著しく低下させ、航空産業の拡大を妨げています。COVID-19の発生により、航空旅行、生産、原材料の供給、航空機の配送が一時的に中断され、これが閉鎖の原因となり、市場成長の妨げとなっています。
予測期間中、ウェットリース分野が最大となる見込み
ウェットリースは、リース契約によっては通常貸主の負担となる直接的な運営コストが不要になるという利点があるため、有利な成長が見込まれます。賃借人が独自のクレーワを採用する必要がなく、ピーク時の需要に合わせた柔軟な対応が可能です。また、航空会社は、ピーク時のスムーズな運航、予期せぬ遅延やメンテナンスへの対応、新規路線のテストなどを目的に、ウェットリースを利用することが多く、市場の成長を後押ししています。
予測期間中、資産担保型セキュリティのCAGRが最も高くなると予想される
資産担保証券は、潜在的にリスクの高いローンを保護し、より安定した代替投資手段を提供し、デフォルトリスクやその他の信用リスクを低減することができるため、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。資産担保証券は、基本的に銀行や信用組合、その他の金融機関が保有する小規模な資産の集合体です。銀行や信用組合などの金融機関は、資産担保証券を通じて資産を売却することで、新たな資金源を確保し、融資の拡大やその他の事業目的に利用することができるのです。したがって、上記のすべての要因が市場の成長を後押ししています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、民間空港のインフラ改善への関心が高まっていること、積極的な規制改革が実施されていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想され、アジア太平洋地域の一般航空セクターが今後数年間で成長することを後押しする可能性があります。また、燃費の良い航空機の需要が高まっていることや、地域の航空輸送量が爆発的に伸びていることも、同市場の追い風になっています。リース業者の拡大、インフラの改善、有利な税法、リース料の利用しやすさ、これらすべてがこの地域の市場成長率に貢献する可能性があります。
CAGRが最も高い地域
欧州は、費用対効果の高い航空機の運用に対する要求の高まりと技術の急速な発展により、予測期間において最も高いCAGRを示すと予想されます。航空旅客輸送量の増加、一人当たりGDPの急増、観光産業の急速な成長などは、すべてAPAC市場に利益をもたらすと予想されます。民間航空機リースは、同地域への格安航空会社の参入により利益を得ています。欧州の航空会社は、燃料費を節約するためだけでなく、EUの排出権取引制度(温室効果ガス削減を目的としたキャップ・アンド・トレード制度)に準拠するため、より燃料効率の高い航空機を購入するようになり、欧州の市場成長を後押ししているのです。
主な発展
2022年12月、アビエーション・キャピタル・グループLLC(以下ACG)は、ACGとJetSMART社間の3機の航空機のセール&リースバック取引の一部として、JetSMART社に長期リース中の新しいエアバスA321neo航空機1機を引き渡したと発表しました。
2022年10月、アビエーション・キャピタル・グループLLC(以下「ACG」)は、コパ航空にボーイング737-9 MAXを1機、長期リースで納入したことを発表しました。このボーイング737 MAXは、CFMインターナショナル社のLEAP-1Bエンジンを搭載し、ACGとコパ航空間の複数機のセール&リースバック取引の一部で、現在ACGから航空会社にリースされている9機目のボーイング機となります。
2022年10月、BOCアビエーションはノーセ・アトランティック航空にボーイング787-9型機6機の引き渡しを完了しました。この6機の引き渡しは、ノーセ・アトランティック航空とBOCアビエーションの強力なチームワークと協力関係を反映しています。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aircraft Leasing Market is accounted for $52950.43 million in 2022 and is expected to reach $71365.09 million by 2028 growing at a CAGR of 5.1% during the forecast period. Airlines and other operators of aircraft employ aeroplane leases. In order to operate aircraft without the financial burden of purchasing them and to temporarily enhance capacity, airlines lease aircraft from other airlines or leasing businesses. Various benefits such as financial liquidity, capacity flexibility, rapid development, fleet consistency and reduced maintenance costs are driving the commercial aircraft leasing market
According to the Bureau of Transportation Statistics, airline carriers in the United States carried 46.3 million scheduled service passengers in January 2022 which was more by 33.2% than January 2021.
Market Dynamics:
Driver:
Increasing in the number of air passengers
Substantial growth factors in the business include the significant rise in air travel globally, the increasing amount of goods, and development frameworks in airport facilities and aircraft, especially in developing countries. Furthermore, as aircraft leasing provides tax and balance sheet benefits, its demand is anticipated to increase even more in the years to come. Moreover, the demand for air travel has risen as a result of the advancement in economic circumstances in international economies. The quantity of aircraft flying hours has increased as a result of the rise in demand for air travel.
Restraint:
Fall in the price of crude oil
Reductions in fuel prices can enable airlines to save significant amounts on their operating expenses. Aeroplanes use jet fuels primarily derived from crude oil, commonly known as liquid petroleum. Organic materials found in shale, namely petroleum solids or kerogen are the sources of jet fuel. Manufacturers then use heat to convert these into shale oil. The increasing crude oil price has been lowering the price of aviation, which is hindering the market.
Opportunity:
Increasing industrial export trading
Recent developments in the aviation industry include expanded export in industrial goods, improvements to airport infrastructure in emerging economies, and globalisation. The top companies in the aeroplane leasing market have access to a variety of attractive options as a result of these considerations. The Advancement in aircraft & airport infrastructure, and rise in urban air mobility (UAM) solutions are the factors that offer opportunity for the growth of the commercial aircraft leasing market.
Threat:
Government Rules and Taxation Policies
Over the coming years, it is expected that the increasing number of stringent and unclear leasing taxation laws and regulations would have a significant adverse impact on the worldwide leasing sector. Another difficult factor in the market for aircraft leasing is the substantial asset recovery risk associated with airline bankruptcy. In addition, reduced rates of leasing commercial aircrafts and volatility of fuel price limit the growth of the commercial aircraft leasing market.
COVID-19 Impact
The global aviation sector has been negatively impacted by the COVID-19 outbreak. The COVID-19 epidemic, containment procedures, and travel limitations affected how customers behaved, which significantly reduced interest for airline services and hampered the expansion of the aviation industry. COVID-19 instances, which temporarily interrupted air travel, production, the supply of raw materials, and the delivery of aeroplanes, was the cause of the lockdown thus hampering the market growth.
The wet leasing segment is expected to be the largest during the forecast period
The wet leasing segment is estimated to have a lucrative growth, due to its added advantage of eliminating direct operating costs that are usually the responsibility of the lessor, depending on the leasing arrangements. No need for the lessee to recruit its own crewa and provide flexibility to match demand during peak traffic. Furthermore, Airlines often turn to wet leasing when they want to ensure smooth operations during peak times, to deal with unexpected delays or maintenance, or as a means of testing new routes thus, boosting the market growth.
The asset-backed security segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The asset-backed security segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to ability to protect from potentially risky loans, provides an alternative and more stable investment vehicle and also reduces default risk and other credit risks. Asset-backed securities are essentially pools of smaller assets held by various financial institutions, such as banks, credit unions, and other lenders. By selling the assets through asset-backed securities, they are also able to gain a new source of funding that can be used to issue more loans or for other business purposes. Hence all the above factors are encouraging the market growth.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising focus on improving the infrastructure of private airports, combined with positive regulatory reforms, may support the general aviation sector in Asia Pacific to grow in the coming years. Moreover, the market has also benefited from the rising demand for fuel-efficient aircraft and the explosive growth in regional air traffic. The expansion of leasing vendors, infrastructural improvements, advantageous tax laws, and the accessibility of lease rates could all contribute to the market's growth rate in this region.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to due to the growing requirement for cost-effective aircraft operation and the quick development of technology. The growing air passenger traffic, the swift increase in GDP per capita, and the speedy growth of the tourism sector are all expected to benefit the APAC market. Commercial aircraft leasing has benefited from the influx of low-cost air carriers into the region. European airlines are being driven to buy more fuel-efficient planes not only to save money on fuel but also to comply with the EU's emissions trading system, a cap-and-trade scheme aimed at reducing greenhouse gas emissions thereby propelling the market growth in Europe.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Commercial Aircraft Leasing Market include Aviation Capital Group, BOC Aviation, Nordic Aviation Capital, ICBC Leasing, Air Lease Corporation, SMBC Aviation Capital, AerCap, Avolon, BBAM, GECAS, SAAB Aircraft Leasing, International Lease Finance Corporation, AerCap, CIT Commercial Air and Boeing Capital Corporation.
Key Developments:
In Dec 2022, Aviation Capital Group LLC ("ACG") announced the delivery of one new Airbus A321neo aircraft on long-term lease to JetSMART, as part of a three-aircraft sale and lease back transaction between ACG and JetSMART.
In Oct 2022, Aviation Capital Group LLC ("ACG") announced the delivery of one new Boeing 737-9 MAX aircraft on long-term lease to Copa Airlines. This Boeing 737 MAX aircraft, powered by CFM International LEAP-1B engines, is part of a multiple-aircraft sale-and-lease back transaction between ACG and Copa Airlines and is the ninth Boeing aircraft currently on lease from ACG to the airline.
In Oct 2022, BOC Aviation Completes Delivery of Six Boeing 787-9 Aircraft To Norse Atlantic Airways. The delivery of these six aircraft reflects the strong level of teamwork and cooperation between Norse Atlantic and BOC Aviation.
Leasing Types Covered:
Aircraft Types Covered:
Security Types Covered:
Regions Covered:
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