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市場調査レポート
商品コード
1444211

ガラス包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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ガラス包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ガラス包装市場規模は2024年に852億5,000万米ドルと推定され、2029年までに1,031億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.89%のCAGRで成長します。

ガラス包装- 市場

ガラス包装は、健康、味、環境の安全性の点で最も信頼できる包装形式の1つと考えられています。高級品とされるガラス包装により、商品の鮮度と安全性が保たれます。これにより、プラスチック包装との激しい競合にもかかわらず、世界中でさまざまなエンドユーザー産業にわたって継続的に使用されることが保証されます。

主なハイライト

  • 安全でより健康的な包装に対する消費者の需要の高まりにより、ガラス包装がさまざまなカテゴリーで成長しています。また、ガラスにエンボス加工、成形、芸術的な仕上げを加える革新的な技術により、ガラス包装がエンドユーザーの間でより望ましいものになっています。さらに、環境に優しい製品の需要の増加や食品および飲料市場からの需要の増加などの要因が市場の成長を刺激しています。
  • また、ガラスはリサイクル可能な性質を持っているため、環境的に最も望ましい包装タイプとなっています。軽量ガラスは、従来のガラス材料と同等の耐久性とより高い安定性を備え、原材料とCO2排出量を削減する重要な革新となっています。
  • 欧州容器ガラス連盟(FEVE)によると、欧州全土に162の製造工場があり、容器ガラスは欧州の実体経済に不可欠な貢献をしており、約50,000人が雇用され、サプライチェーン全体に沿って多くの雇用機会が創出されています。
  • 地域的な観点から見ると、インドや中国などの新興市場では、消費者の一人当たり支出の増加とライフスタイルの変化により、ビール、ソフトドリンク、サイダーの高い需要が見られます。しかし、運営コストの増加とプラスチックやブリキなどの代替製品の使用の増加が市場の成長を抑制しています。
  • 市場の主な課題の1つは、アルミ缶やプラスチック容器などの代替包装形態との競合の激化です。これらのアイテムはかさばるガラスよりも軽量であるため、運搬や輸送にかかるコストが低いため、メーカーや顧客の間で人気が高まっています。
  • COVID-19感染症のパンデミック中、ガラス包装はほとんどの国で不可欠な産業と考えられていました。業界では、飲食品および医薬品部門からの需要の増加を目の当たりにしています。COVID-19のパンデミックにより、薬瓶、食品瓶、飲料瓶の需要が拡大したため、F&Bおよび医薬品部門からのガラス包装の需要が増加しています。
  • さらに、パンデミックの間、消費者はガラス包装の持続可能な利点を認識しました。業界専門家による10カ国の1万人以上の消費者を対象とした調査では、ガラスと紙ベースの紙パックが最も持続可能であると考えられ、複数の素材を使用した包装が最も持続可能ではないと考えられています。

ガラス包装市場の動向

飲料業界が最高の市場シェアを維持

  • プレミアム化の動向は、ソフトドリンクを含むさまざまな飲料カテゴリのガラス包装の選択に影響を及ぼしています。ソフトドリンクは世界中で人気があるため、調査対象市場で大きなシェアを占めています。ソフトドリンクはさまざまなフレーバーと形式を取り揃えており、あらゆる飲酒シーンに適したものを提供しています。
  • アルコール飲料業界のガラス包装市場は、缶の形の金属包装セグメントとの激しい競合に直面しています。ただし、プレミアム製品の使用により、予測期間中もシェアを維持すると予想されます。この成長は、ジュース、コーヒー、紅茶、スープ、乳製品以外の飲料など、さまざまな飲料製品全体で期待されています。
  • アルコール飲料の中でも、ビールはここ数年で驚異的な成長を遂げました。ビールの量の大部分はガラス瓶で販売されており、ガラス包装業界では生産率を上げる必要性が高まっています。アルコール飲料の高級品に対する需要の増加により、ガラス瓶の成長が促進されています。インドのような発展途上国も、ビールに対する品質認識がはるかに高くなっています。
  • リターナブルガラスボトルは、企業が製品を配送するための費用対効果の高いオプションです。この形式の包装は主にノンアルコール飲料業界で使用されます。ナチュラルミネラルウォーターのボトルの約7割はプラスチック製です。環境への配慮を考慮して、ボトル入り飲料水の包装材料の選択肢が増えています。
  • コーラやペプシコなどの飲料会社はプラスチック包装を避けようとしています。例えば、ペプシコは2025年までに670億本のペットボトルの使用を阻止することを目指しており、その代替品はガラスボトルになると予想されています。
  • 世界の乳業業界では、環境に優しい牛乳を求める消費者の需要により、プラスチックボトルからガラスボトルへの移行が見られます。ミルク・アンド・モアやパーカー・デイリーズなどの日記会社は、消費者が環境保護への取り組みとしてプラスチックよりもサービスに多少の追加料金を払っても構わないと考えているため、ガラス瓶の需要が大幅に増加していることに気づいた。
  • グラウラーと持続可能なグラス/マグのイントロダクション、タップルームや地ビール醸造所は配達や持ち帰りによる売上を増やすことができました。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持

  • アルコール飲料の消費量の増加が、アジア太平洋地域の市場の成長を推進しています。アジア太平洋地域のビール包装業界は、主に文化的動向の変化、人口増加、都市化、若者の間でのビール人気の高まりによって推進されています。さまざまな投資とさまざまな地域でのビールの普及の増加により、この地域では動向が続くと予想され、それがガラス瓶や容器の市場を刺激する可能性があります。
  • 中国は世界最大の医薬品市場の一つです。多くの先進国と比較すると、ヘルスケア支出は依然として控えめです。中国は国内の医薬品の研究開発スキルと国内の医薬品生産を着実に向上させており、政府がより多くの中国人に手頃な価格の医療を提供できるようになっています。
  • さらに、中国におけるアルコール消費量はここ数年で大幅に増加しています。ブラジルに本拠を置く銀行Banco do Nordesteによると、中国でのアルコール飲料の消費により、今後数年間でガラス包装の需要が増加すると予想されています。また、多くの酒類会社がチャンスを掴むために国内への進出を模索しています。
  • さらに、日本は二酸化炭素排出量を削減するためにガラス容器やボトルのリサイクルに力を入れており、全国に複数のガラスリサイクルプラントを建設しています。現在、同社には18を超えるガラスリサイクルプラントがあり、ガラス瓶や容器を受け入れてガラスキューレットや粉末を形成しています。堅牢なリサイクルインフラは、機能的特性の利点により、ある意味、ガラス包装の使用を促進します。
  • また、インドなどの新興諸国ビールの消費量が増加しています。インドの消費者が健康を重視する中、インドではガラス包装ソリューション、特にボトルの再利用が増加しています。彼らは、表面からの浸出を防ぐため、他のオプションよりもガラス包装を好みます。

ガラス包装業界の概要

世界のガラス包装市場は、世界中の主要企業の強力な存在により、非常に競争が激しいです。業界の多くの企業が市場シェアを維持するために継続的に革新を図ろうとしているため、代替品の存在により競合も激化しています。

  • 2022年 3月-HEINZ-GLAS GmbH &Co. KGaAは、クラインテッタウの拠点に新しいガラス溶解炉を委託しました。このプロジェクトには約1,500万ユーロ(1,479万5,000米ドル)の投資が行われました。
  • 2022年 1月- ゲレスハイマーは、ヴェルトハイムの拠点および米国と中国の他の2拠点でガラスバイアルの生産能力を拡大すると発表しました。同社は、バイアルの生産能力を年間1億5,000万本増やすためにヴェルトハイムでの生産に投資していました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界政策
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 環境配慮型製品への需要の高まり
    • 食品および飲料市場からの需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 運営コストの上昇
    • 代替製品(プラスチック)の使用拡大

第6章 テクノロジーのスナップショット

第7章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • パーソナルケア
    • ヘルスケア
    • 家事介護
    • その他のエンドユーザー(農業など)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Piramal Glass Private Limited
    • Owens-Illinois Inc.
    • WestPack LLC
    • Gerresheimer AG
    • Hindustan National Glass &Industries Ltd.
    • Ardagh Group
    • HEINZ-GLAS GmbH &Co. KGaA
    • Agrado Sa
    • SGD SA(SGD Pharma)
    • AAPL Solutions Pvt Ltd
    • Crestani SRL

第9章 投資分析

第10章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 54054

The Glass Packaging Market size is estimated at USD 85.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 103.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.89% during the forecast period (2024-2029).

Glass Packaging - Market

Glass packaging is considered one of the most trusted forms of packaging for health, taste, and environmental safety. Glass packaging, considered premium, maintains the freshness and safety of the product. This can ensure its continuous usage worldwide, across a range of end-user industries, despite the heavy competition from plastic packaging.

Key Highlights

  • Rising consumer demand for safe and healthier packaging helps glass packaging grow in different categories. Also, innovative technologies for embossing, shaping, and adding artistic finishes to glass make glass packaging more desirable among end-users. Furthermore, factors such as the increasing demand for eco-friendly products and the rising demand from the food and beverage market stimulate the market's growth.
  • Also, the recyclable nature of glass makes it environmentally the most desired packaging type. Lightweight glass has become a significant innovation, offering the same resistance as conventional glass materials and higher stability, reducing the volume of raw materials and CO2 emitted.
  • According to European Container Glass Federations (FEVE), 162 manufacturing plants are distributed all over Europe, and container glass is an essential contributor to Europe's real economy and employs about 50,000 people while creating many job opportunities along the total supply chain.
  • From a regional point of view, emerging markets like India and China are witnessing high demand for beer, soft drinks, and ciders due to the consumers' increasing per capita spending and changing lifestyles. However, the increasing operational costs and growing usage of substitute products, such as plastics and tin, are restraining the market growth.
  • One of the main challenges for the market is the increased competition from alternative forms of packaging, such as aluminum cans and plastic containers. As these items are lighter in weight than bulky glass, they are gaining popularity among manufacturers and customers because of the lower cost involved in their carriage and transportation.
  • Glass packaging was considered an essential industry by most countries during the COVID-19 pandemic. The industry is witnessing increased demand from the food & beverage and pharmaceutical sectors. There has been increased demand for glass packaging from the F&B and pharmaceutical sectors, as the COVID-19 pandemic has led to greater demand for medicine bottles, food jars, and beverage bottles.
  • Moreover, during the pandemic, consumers recognized the sustainable benefits of glass packaging. In a survey of over 10,000 consumers from 10 countries by industry experts, glass and paper-based cartons were considered the most sustainable, and multi-substrate packaging was viewed as the least sustainable.

Glass Packaging Market Trends

Beverage Industry to Hold the Highest Market Share

  • Premiumization trends have played a role in selecting glass packaging for various beverage categories, including soft drinks. Soft drinks hold a significant share of the market studied, owing to the popularity of such drinks worldwide. Soft drinks offer a wide variety of flavors and formats, with something to suit every drinking occasion.
  • The market for glass packaging in the alcoholic beverage industry faces intense competition from the metal packaging segment in the form of cans. However, it is expected to maintain its share during the forecast period due to its usage of premium products. The growth is expected across different beverage products, like juices, coffee, tea, soups, and non-dairy beverages.
  • Among alcoholic beverages, beer witnessed tremendous growth in the past few years. The majority of beer volume is sold in glass bottles, driving the need for increased production rates in the glass packaging industry. The increasing demand for premium variants of alcoholic drinks is driving the growth of glass bottles. Developing nations, like India, are also showing a much higher quality perception of beer.
  • Returnable glass bottles are a cost-effective option for companies to deliver their products. This form of packaging is used mainly in the non-alcoholic beverage industry. About 70% of the bottles used for natural mineral water are made of plastic. The choice of bottled-water packaging material is increasing, considering environmental considerations.
  • Beverage companies like Coke and PepsiCo are trying to avoid plastic packaging. For instance, PepsiCo is looking to prevent the use of 67 billion plastic bottles through 2025, and the alternative for that is expected to be glass bottles.
  • The global dairy industry has been witnessing a shift from plastic to glass bottles, driven by consumer demand for environmentally friendly milk. Diary companies such as Milk & More and Parker Dairies have found a substantial increase in the demand for glass bottles as consumers are willing to pay a little extra for the service rather than plastic in their efforts to help the environment.
  • The introduction of growlers and sustainable glasses/mugs has enabled taprooms and microbreweries to increase their sales from delivery and takeaway.

Asia-Pacific Holds Largest Market Share

  • The increasing consumption of alcoholic beverages is driving market growth in the Asia-Pacific region. The beer packaging industry in the Asia-Pacific region is mainly driven by changing cultural trends, growing populations, urbanization, and the growing popularity of beer among the younger lot. Owing to various investments and the increasing diffusion of beer in different regions, changing trends are expected to continue in this region, which in turn can stimulate the glass bottles and containers market.
  • China is one of the world's largest pharmaceutical markets. Compared to many industrialized countries, healthcare spending is still modest. The country is steadily improving its domestic drug research and development skills and its domestic medication production, allowing the government to provide affordable health care to an increasing number of Chinese people.
  • Additionally, alcohol consumption in China has been significantly increasing over the years. As per the Brazil-based bank Banco do Nordeste, the consumption of alcoholic beverages in China is expected to increase the demand for glass packaging in the upcoming years. Also, many alcoholic beverage companies seek to expand in the country to seize the opportunity.
  • Furthermore, Japan has been emphasizing recycling glass containers and bottles to reduce its carbon footprint and has built multiple glass recycling plants across the country. Currently, it has over 18 glass recycling plants accepting glass bottles and containers to form glass culets and powder. The robust recycling infrastructure, in a way, promotes the use of glass packaging due to its functional property advantages.
  • Also, developing countries such as India have increased beer consumption. Re-usage of glass packaging solutions, especially bottles, is increasing in India as Indian consumers emphasize health; they prefer glass packaging over other options, as it prevents leaching from the surface.

Glass Packaging Industry Overview

The global glass packaging market is highly competitive due to the strong presence of major players worldwide. The competition is also intense due to the presence of substitutes, as many companies in the industry are trying to innovate consistently to retain their market share.

  • March 2022 - HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA commissioned a new glass melting furnace at its Kleintettau location. The project involved investments of around EUR 15 million (USD 14.795 million).
  • January 2022 - Gerresheimer announced that it is expanding its capacities for glass vials at the Wertheim site and two other locations in the United States and China. The company was investing in production in Wertheim to increase vial capacity by 150 million units per year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
    • 5.1.2 Increasing Demand from the Food and Beverage Market
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Operational Costs
    • 5.2.2 Growing Usage of Substitute Products (Plastic)

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By End-user Industry
    • 7.1.1 Food
    • 7.1.2 Beverage
    • 7.1.3 Personal care
    • 7.1.4 Healthcare
    • 7.1.5 Household care
    • 7.1.6 Other End-users (Agricultural, etc.)
  • 7.2 By Geography
    • 7.2.1 North America
      • 7.2.1.1 United States
      • 7.2.1.2 Canada
    • 7.2.2 Europe
      • 7.2.2.1 United Kingdom
      • 7.2.2.2 Germany
      • 7.2.2.3 France
      • 7.2.2.4 Rest of Europe
    • 7.2.3 Asia-Pacific
      • 7.2.3.1 China
      • 7.2.3.2 India
      • 7.2.3.3 Japan
      • 7.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.2.4 Latin America
      • 7.2.4.1 Brazil
      • 7.2.4.2 Mexico
      • 7.2.4.3 Rest of Latin America
    • 7.2.5 Middle East & Africa
      • 7.2.5.1 Saudi Arabia
      • 7.2.5.2 United Arab Emirates
      • 7.2.5.3 South Africa
      • 7.2.5.4 Rest of Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Piramal Glass Private Limited
    • 8.1.2 Owens-Illinois Inc.
    • 8.1.3 WestPack LLC
    • 8.1.4 Gerresheimer AG
    • 8.1.5 Hindustan National Glass & Industries Ltd.
    • 8.1.6 Ardagh Group
    • 8.1.7 HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA
    • 8.1.8 Agrado Sa
    • 8.1.9 SGD S.A. (SGD Pharma)
    • 8.1.10 AAPL Solutions Pvt Ltd
    • 8.1.11 Crestani SRL

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS