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市場調査レポート
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1443989

民間航空機の機内エンターテイメントシステム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2030年)

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2030)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 184 Pages | 納期: 2~3営業日

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民間航空機の機内エンターテイメントシステム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2030年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

民間航空機の機内エンターテイメントシステム市場規模は、2024年に8億5,000万米ドルと推定され、2030年までに12億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2030年)中に6.78%のCAGRで成長します。

民間航空機の機内エンターテイメントシステム:市場

主なハイライト

  • 航空機タイプ別最大の市場:ナローボディ:ナローボディ航空機のフリートは、フリート管理の面で柔軟性を高め、航空会社の運航コストの削減に役立つため、その結果として急速に普及します。長距離路線用の狭胴機は、IFEシステムの需要を促進しています。
  • 航空機タイプ別の急成長市場:ワイドボディ:ワイドボディ航空機は主に長距離飛行用に設計されています。 IFEシステムは、乗客の関心を維持するために、長距離路線で広胴機を運航する航空会社に主に好まれています。したがって、広胴機セグメントが市場を独占しています。
  • キャビンクラス別の最大市場:エコノミークラスとプレミアムエコノミークラス:エコノミークラスとプレミアムエコノミークラスは、機材の拡充、乗客のアメニティ、快適さへの重点が高まっていることから恩恵を受けています。
  • 地域別最大の市場の北米:この地域の国内線および国際線の航空交通量の増加により、航空会社はより多くの航空機を調達するようになっており、それによって機内エンターテイメント(IFE)システム市場の成長が促進されています。

機内エンターテインメントとコネクティビティの市場動向

ナローボディは最大の航空機タイプ

  • 機内エンターテインメントは客室インテリアの不可欠な要素となっており、近年、乗客のフライト体験全体を定義する上でますます重要な役割を果たしています。納入機数ではナローボディ機が大半を占め、2017~2022年の納入実績の83%を占めました。
  • ナローボディ機とワイドボディ機を含む旅客機カテゴリー全体は、2020年に30%の減少を記録しました。これは、国内線および国際線を含む旅行の制限によるものです。航空会社による新規航空機の追加が遅れたことにより、新規航空機の調達にも影響が生じた。
  • 世界の規制の緩和と国内外の旅行の急増が、航空機の納入全体の回復に貢献しました。 2020年のパンデミック中、狭胴機の納入減少は23%だったのに対し、広胴機では47%でした。
  • 世界的に航空会社による長距離路線での狭胴機の採用が増加しており、狭胴機へのIFEシステムの導入が促進されています。エミレーツ航空などの大手航空会社は、ビジネスクラスの座席数を増やすことと、IFEシステム分野での顧客体験の向上に重点を置いています。 2023年から2029年の間に約10,000機以上の航空機が納入される予定です。この地域の機材拡充計画は、ナローボディ機とワイドボディ機の両方の調達を支援し、予測期間における民間航空機のIFEシステムの成長を促進すると予想されます。

北米は最大の地域

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。乗客が旅行するたびに前向きな体験をできることが重要です。そのため、最高の体験を提供するために、地域航空会社は、旅行中の完全な乗客体験を定義する上でますます重要な役割を果たす最新のIFEシステムの提供に重点を置いています。
  • 旅客輸送量の増加は最終的に新しい航空機の調達を促進し、航空機IFES市場の需要を生み出します。 2021年の北米、欧州、アジア太平洋、中東の航空旅客数は43億人を記録し、2020年と比較して167%の成長を記録し、2019年と比較すると5%の成長でした。航空旅客数の大部分を占める主な地域はアジア太平洋で41%、次いで北米が27%、欧州が24%、中東が7%となっています。アジア太平洋は最高の航空旅客数を記録したため、他の地域と比べて新しい航空機の需要が発生すると考えられます。
  • 航空旅客数の増加により、最終的に航空会社は新たな航空機を発注することになります。 2022年10月の時点で、世界中のさまざまな航空会社から合計534機のボーイングとエアバスの航空機が発注されました。合計534機の航空機は、エミレーツ航空、カタール航空、エティハド航空、デルタ航空、アメリカン航空、ルフトハンザドイツ航空、ターキッシュエアラインズ、エールフランス航空、シンガポール航空、日本航空、全日空、中国国際航空などの主要航空会社から発注されています。
  • これらの新しい航空機の納入により、航空機IFES市場の需要が増加しており、この地域のさまざまな航空会社が、よりスムーズな飛行体験につながるインタラクティブなシートバックを開発しています。

機内エンターテインメントと接続業界の概要

民間航空機機内エンターテイメントシステム市場はかなり統合されており、上位5社が86.56%を占めています。この市場の主要企業は、Burrana、Latecoere、Northern Avionics srl、Panasonic Avionics Corporation、Thales Groupです(アルファベット順)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新しい航空機の納入
  • 一人当たりGDP(現在価格)
  • 航空機メーカーの収益
  • 航空機のバックログ
  • 総注文数
  • 空港建設事業への支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機の種類
    • ナローボディ
    • ワイドボディー
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • 米国
      • その他北米
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • Burrana
    • Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • IMAGIK International Corp.
    • Latecoere
    • Northern Avionics srl
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Thales Group

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界な概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50154

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at USD 0.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.26 billion by 2030, growing at a CAGR of 6.78% during the forecast period (2024-2030).

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market

Key Highlights

  • Largest Market by Aircraft Type - Narrowbody : A fleet of narrowbody aircraft adds flexibility in terms of fleet management and helps reduce the operating costs of airlines, resulting in its rapid adoption. Narrowbody aircraft for long-haul routes are driving the demand for IFE systems.
  • Fastest-Growing Market by Aircraft Type - Widebody : Widebody aircraft are primarily designed for long-haul flights. IFE systems are majorly preferred by airlines operating widebody aircraft on long-haul routes to keep the passengers engaged. Hence, the widebody aircraft segment dominates the market.
  • Largest Market by Cabin Class - Economy and Premium Economy Class : The economy and premium economy cabin classes benefit from the growing emphasis on fleet expansion, passenger amenities, and comfort.
  • Largest Market by Region - North America : The rising domestic and international air traffic levels in the region are driving the airlines to procure more aircraft, thereby boosting the growth of the in-flight entertainment (IFE) system market.

In-flight Entertainment and Connectivity Market Trends

Narrowbody is the largest Aircraft Type

  • In-flight entertainment has been an integral component of the cabin interior, playing an increasingly crucial part in defining a passenger's entire flight experience in recent years. Narrowbody aircraft dominated the number of deliveries, with 83% of the deliveries in 2017-2022.
  • The overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody aircraft, witnessed a decline of 30% in 2020. This was due to the restrictions on travel, including domestic and international routes. The procurement of new aircraft was also affected due to delays by airline companies in adding new aircraft to their fleet.
  • The ease in global restrictions, with the surge in domestic and international travel, aided in the recovery of the overall aircraft deliveries. During the pandemic in 2020, the decline in deliveries in narrowbody aircraft was 23% as compared to 47% in widebody aircraft.
  • The adoption of narrowbody aircraft in the longer haul routes by airlines, globally, has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Major airlines such as Emirates have focused on increasing their number of business class seats as well as improving the customer experience in the IFE systems segment. Around 10,000+ aircraft are expected to be delivered during 2023-2029. The fleet expansion plans in the region are expected to aid the procurement of both narrowbody and widebody aircraft and drive the growth of commercial aircraft IFE systems in the forecast period.

North America is the largest Region

  • Customer experience is always the top priority for airlines. It is critical that passengers have a positive experience every time they travel. So, to provide the best experience, the regional airlines focus on providing the latest IFE systems that play an increasingly important role in defining the complete passenger experience during their travel.
  • The increase in passenger traffic will eventually drive the new aircraft procurements, creating the demand for the aircraft IFES market. In 2021, the air passenger traffic in North America, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East recorded 4.3 billion, which is a growth of 167% compared to 2020, and compared to 2019, the growth was 5%. The major region that accounted for most air passenger traffic is Asia-Pacific, which accounted for 41%, followed by North America at 27%, Europe at 24%, and the Middle East accounted for 7%. Since Asia-Pacific recorded the highest air passenger traffic, it will generate the demand for new aircraft compared to other regions.
  • The increasing air passenger traffic will eventually drive airlines to place new aircraft orders. As of October 2022, a total of 534 Boeing and Airbus planes were ordered by various airlines globally. A total of 534 aircraft are ordered by major airlines, such as Emirates, Qatar Airways, Etihad Airways, Delta Air Lines, American Airlines, Lufthansa, Turkish Airlines, Air France, Singapore Airlines, Japan Airlines, ANA, and Air China.
  • Due to these new aircraft deliveries, the demand for aircraft IFES market increases, and various airlines in the region are creating an interactive seatback to lead to a smoother flight experience.

In-flight Entertainment and Connectivity Industry Overview

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 86.56%. The major players in this market are Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (Current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (Ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 China
      • 5.2.1.1.2 India
      • 5.2.1.1.3 Indonesia
      • 5.2.1.1.4 Japan
      • 5.2.1.1.5 Singapore
      • 5.2.1.1.6 South Korea
      • 5.2.1.1.7 Rest Of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Spain
      • 5.2.2.1.4 Turkey
      • 5.2.2.1.5 United Kingdom
      • 5.2.2.1.6 Rest Of Europe
    • 5.2.3 Middle East
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest Of Middle East
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 United States
      • 5.2.4.1.3 Rest Of North America
    • 5.2.5 Rest Of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burrana
    • 6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • 6.4.3 IMAGIK International Corp.
    • 6.4.4 Latecoere
    • 6.4.5 Northern Avionics srl
    • 6.4.6 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.7 Thales Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms