デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1438274

オーガニック食品・飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Organic Food and Beverages - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
オーガニック食品・飲料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オーガニック食品・飲料の市場規模は、2024年に1,743億7,000万米ドルと推定され、2029年までに2,335億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.02%のCAGRで成長します。

オーガニック食品・飲料市場

世界のオーガニック食品・飲料市場の拡大を推進する主な要因は、消費者が健康的で自然な食品・飲料をより早く採用するようになったことです。オーガニック食品の健康と利点に対する消費者の意識の高まりが、市場の成長をさらに刺激しています。人々はオーガニック食品・飲料をより頻繁に選択しています。消費者の需要の高まりに応えるために、さまざまなメーカーが、天然の果物成分を使用し砂糖を加えていないジュースなど、ラベル付きのオーガニック食品・飲料を開発しています。さらに、心臓疾患、がん、糖尿病などの慢性疾患の増加と医療費の高騰に伴い、消費者はますます食生活に注目するようになってきています。これがオーガニック食品・飲料市場を牽引する主な理由の1つです。

さらに、政府がオーガニック食品・飲料市場に関与し、虚偽表示と実際の表示を区別するためにさまざまな取り組みを行ってきたことにより、消費者がオーガニック食品・飲料市場に引き寄せられてきました。また、市場の成長は、オーガニック食品は従来の食品よりも安全で、栄養価が高く、味が良いという消費者の信念に起因すると考えられます。したがって、この要因がこの特定の市場における一人当たりの支出を促進します。

COVID-19のパンデミックは、オーガニック食品・飲料市場に大きな影響を与えています。この不確実性により、消費者が強力な免疫システムの必要性を認識するようになり、消費者の購入パターンが変化しました。したがって、消費者はよりオーガニックで自然な食品を好むようになりました。たとえば、この業界の大手企業の1つであるGeneral Mills Inc.は、年次会社報告書によると純売上高が8%増加しました。したがって、パンデミックはこの市場にプラスの影響を与えました。

オーガニック食品・飲料の市場動向

クリーンラベル製品の需要の増加

オーガニック食品・飲料業界は、クリーンラベル食品・飲料製品の需要の急増により、大幅な成長が見込まれています。消費者は、自分が消費する食べ物や飲み物について、以前よりもずっと意識を持っています。すべての製品がオーガニックで持続可能であることを保証するために、彼らは食品と飲料の原料、その供給源、政府機関の証明書について知りたいと考えています。ライフスタイルの変化に伴い、消費者の健康に対する意識も高まっています。したがって、消費者は他の菓子食品よりもオーガニック食品・飲料を好みます。たとえば、フランスでは、健康上の利益という共通の動機でこれらの製品を消費するオーガニック食品消費者の大幅な増加を目の当たりにしました。これは、オーガニック食品・飲料が保存料を含まず、天然成分を使用して製造されているため、消費者に健康上の利点を提供するためです。肉や鶏肉などの動物由来のオーガニック製品もGMOフリーです。オーガニック食品への需要の高まりにより、売上の伸びも同時に高まっています。このように、消費者が化学的に保存された食品ではなく、より自然な飲食品を好むため、オーガニック食品へのニーズが高まっており、これが市場の成長を促進する重要な理由の1つです。

アジア太平洋は最も急成長している市場です

アジア太平洋地域は最も急速に成長している市場です。これは、これらの製品の主な生産国がインドと中国であるためです。 APEDAによると、2021年のインドのオーガニック総生産量は3,240,349トンでした。オーガニック食品・飲料の健康上の利点に対する消費者の認識と生物学的農法技術の進歩により、オーガニック食品・飲料の需要が高まると予想されます。人口が最も多いこれらの国では、消費者の需要が高まっているため、オーガニック食品・飲料を生産する傾向が顕著であり、これが市場を牽引する主な理由の1つとなっています。さらに、政府は農場がオーガニック農産物を生産するのを支援します。例えば、インド政府はパランパラガット・クリシ・ヴィカス・ヨジャナ(伝統的農業開発計画)を通じてオーガニック農業を支援しています。持続可能な農業という国家使命の一環として。技術的なベストプラクティス、品質保証、制度的なクラスターベースの生産者モデルを通じて、持続可能なオーガニック農業モデルを開発するための生産者ガイドラインを提供します。この取り組みでは、3年間にわたって1ヘクタールあたり671.2米ドルの財政支援が農家に提供されます。

オーガニック食品・飲料業界の概要

オーガニック食品・飲料市場は、国内外の多くのプレーヤーが業界に関与しているため、競争が激しいです。オーガニック食品・飲料市場の主要なプレーヤーには、Amy's Kitchen、The Hain Celestial Group、General Mills、Conagra Brands、およびDanoneが含まれます。さらに、プライベートブランドのオーガニック飲料ブランドも世界的に有名になりつつあります。業界の主要企業が主に焦点を当てているのは、小規模プレーヤーの買収です。一部の企業は、消費者のニーズや好みを満たすために製品革新に注力しています。たとえば、2021年にゼネラルミルズ社は、アメリカの多国籍企業であり、世界中で鶏肉、牛肉、豚肉の販売および加工を行う世界第2位の企業であるタイソンフーズ社を買収しました。同社によれば、買収の背後にある戦略は、ポートフォリオの成長を再構築することであり、それが同社の事業拡大に役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • オーガニック食品
      • 果物・野菜
      • 肉・魚・家禽
      • オーガニック乳製品
      • 冷凍食品・加工食品
      • その他
    • オーガニック飲料
      • 果物・野菜ジュース
      • 乳製品
      • コーヒー
      • ティー
      • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amy's Kitchen, Inc
    • Belvoir Fruit Farms Ltd
    • Dean Food Company
    • Danone-WhiteWave Foods
    • General Mills Inc.
    • Organic Valley
    • United Natural Foods, Inc.
    • Horizon Organic
    • The Hain Celestial Group Inc
    • ConAgra Brand

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64789

The Organic Food and Beverages Market size is estimated at USD 174.37 billion in 2024, and is expected to reach USD 233.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.02% during the forecast period (2024-2029).

Organic Food and Beverages - Market

The primary factor driving the expansion of the global organic food and beverages market is consumers' quicker adoption of healthy and natural foods and beverages. Increasing consumer awareness about the health and benefits of organic food products has further stimulated market growth. People are choosing organic food and drink more frequently. To meet the rising consumer demand, various manufacturers are creating labeled organic foods and drinks, such as juice with natural fruit ingredients and no added sugar. Moreover, with the growing number of chronic diseases such as cardiac issues, cancer, diabetes, and the rise in healthcare costs, consumers are increasingly focusing on their diet. This is one of the primary reasons driving the organic food and beverages market.

Moreover, the government's involvement in the organic food and beverages market, where the government has taken various initiatives to differentiate between false and actual labeling, has attracted consumers to the organic foods and beverages market. Also, the market growth can be attributed to the consumer's belief that organic food products are safer, more nutritious, and better in taste than conventional food items. Thus, the factor drives the per capita spending in this specific market.

The COVID-19 pandemic has significantly affected the organic food and beverages market. Due to this uncertainty, consumers' purchase patterns have changed as the consumers become aware of the necessity of a robust immune system; therefore, consumers have preferred more organic and natural foods. For example, General Mills Inc., one of the major players in this specific industry, has witnessed a growth of 8% in net sales per its annual company report. Thus, the pandemic had a positive effect on this market.

Organic Food and Beverages Market Trends

Increasing Demand for Clean Label Products

The organic food and beverage industry is anticipated to grow significantly due to the surge in demand for Clean-label food and beverage products. Consumers are much more aware of the foods and beverages they consume. To ensure that every product is organic and sustainable, they want to learn about the food and drink ingredients, their source, and government authority certificates. With the changing lifestyle, consumers are more conscious about their health. Therefore, consumers prefer more organic food and beverages than any other confectionary food; for example, France has witnessed a significant increase in organic food consumers consuming these products with a common motive of health benefits. This is because organic food and beverages provide consumers with good health benefits, as these organic products are preservative-free and are produced using natural ingredients. Organic animal-based products such as meat and chicken are also GMO-free. Due to the emerging demand for organic food, sales growth is rising concurrently. The need for organic food is increasing thus, as consumers prefer more natural food and beverages instead of chemically preserved foods, which is one of the significant reasons for driving the market growth.

Asia-Pacific is the Fastest-Growing Market

The Asia Pacific is the fastest-growing market. This is because the major producers of these products are India and China. According to the APEDA, the total organic production of India was 3,240,349 metric tons in the year 2021. The consumer's awareness of the health benefits of organic food and beverages and the advancement in biological farming techniques are anticipated to drive the demand for organic food and beverages. These countries with the highest population also have a significant tendency to produce organic food and beverages because of the rising demands of consumers, which is one of the primary reasons driving the market. Furthermore, Governments assist farms in producing organic commodities. For instance, the Indian government is supporting organic agriculture through the Paramparagat Krishi Vikas Yojana (Traditional Agriculture Development Scheme). As part of the National Mission of Sustainable Agriculture. It provides producer guidelines for developing sustainable organic farming models through technical best practices, quality assurance, and institutional cluster-based producer models. The initiative provides farmers with financial support over three years at the rate of USD 671.2 per hectare.

Organic Food and Beverages Industry Overview

The organic food and beverage market is highly competitive due to the involvement of many international and domestic players in the industry. The primary organic food and beverage market players include Amy's Kitchen, The Hain Celestial Group, General Mills, Conagra Brands, and Danone. Moreover, Private-label organic drink brands are also gaining prominence globally. The primary focus of the top players in the industry is the acquisition of small players. Some players also focus on product innovation to meet consumer needs and preferences. For instance, in 2021, General Mills Inc. acquired Tyson Foods, an American multinational corporation and the second-largest marketer and processor of chicken, beef, and pork around the globe. According to the company, the strategy behind the acquisition was to reshape the portfolio growth, which will help the company to expand its business.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Organic Foods
      • 5.1.1.1 Organic Fruit & Vegetables
      • 5.1.1.2 Organic Meat, Fish & Poultry
      • 5.1.1.3 Organic Dairy Products
      • 5.1.1.4 Organic Frozen & Processed Foods
      • 5.1.1.5 Other Organic Foods
    • 5.1.2 Organic Beverages
      • 5.1.2.1 Fruit and Vegetable Juices
      • 5.1.2.2 Dairy
      • 5.1.2.3 Coffee
      • 5.1.2.4 Tea
      • 5.1.2.5 Other Organic Beverages
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amy's Kitchen, Inc
    • 6.3.2 Belvoir Fruit Farms Ltd
    • 6.3.3 Dean Food Company
    • 6.3.4 Danone - WhiteWave Foods
    • 6.3.5 General Mills Inc.
    • 6.3.6 Organic Valley
    • 6.3.7 United Natural Foods, Inc.
    • 6.3.8 Horizon Organic
    • 6.3.9 The Hain Celestial Group Inc
    • 6.3.10 ConAgra Brand

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS