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市場調査レポート
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1437933

バンカー燃料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Bunker Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 244 Pages | 納期: 2~3営業日

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バンカー燃料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 244 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バンカー燃料市場の規模は、2024年に1,980億7,000万米ドルと推定され、2029年までに2,265億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.72%のCAGRで成長します。

バンカー燃料- 市場

2020年、市場はCOVID-19による悪影響を受けました。現在、市場はパンデミック前のレベルに達しています。

主なハイライト

  • 中期的には、LNG取引の増加により、バンカー燃料の需要が増加すると予想されます。 LNGは主に、産業、商業、住宅分野の電力部門向けに取引されています。中国やインドなど石炭への依存度が高い国々は、中東諸国やロシア連邦、オーストラリア、ナイジェリアなど他の少数の国からの天然ガスの輸入量を増やすことで、徐々にクリーンエネルギーへの移行を進めています。
  • 一方、環境への懸念と海事産業からの排出に関連する厳格な規制により、予測期間中の重質バンカー燃料、特に高硫黄燃料油の使用が制限されることが予想されます。
  • それにもかかわらず、アジア太平洋、中東・アフリカなどの地域の新興諸国の経済状況の改善に伴い、海上輸送の需要と運航船舶数は増加すると予想されており、我が国にとって大きな成長の機会となっています。今後数年間のバンカー燃料市場のプレーヤー。
  • 予測期間中はアジア太平洋が市場を独占すると予想されており、需要の大部分は中国、インドなどの国からのものです。

バンカー燃料市場の動向

バンカー燃料としてのLNGは大幅な成長を遂げる可能性が高い

  • 世界のLNGバンカリング市場は、世界のLNG使用量の増加、クリーンエネルギー需要、温室効果ガス排出削減能力によって過去10年間に発展しました。 LNG燃料船の注文と納入は増加しており、2014年の天然ガス価格の引き下げは、LNG燃料船の機会拡大の始まりとなりました。
  • 現在運航している船舶をLNGベースの船舶に転換するには、多額の費用がかかります。したがって、経済的に成り立ちません。しかし、新しい排出規制が適用されれば、LNGベースの船舶の運航コストはすべての代替燃料の中で最も低くなることが予想されます。さらに、推進用のLNGへの段階的な移行は、重油、船舶用ガス油、船舶用ディーゼル油などを船舶に燃料として供給する従来の方法と比較して、より有利です。LNGベースの推進は二酸化炭素排出量を大幅に削減し、船舶の稼働率を向上させます。効率。
  • LNGバンカリング業界もインフラ建設に多額の投資を行っており、2022年 1月現在、33隻のLNGバンカリング船と141のLNG港が稼働しており、2022年末までにさらに170のLNG港が稼働する予定です。その結果、特に欧州海やアメリカ海で運航する船主は現在、従来の船よりもLNGベースの船を好みます。さらに、LNG燃料船は重い荷物を運ぶように設計されており、LNG技術がこのタイプの船に適用されるのは比較的新しいため、LNG燃料船はばら積み貨物船の市場にそれほど浸透していません。ばら積み貨物船は、運航船の中で最大のシェアを占めています。
  • さらに、2020年1月以来需要が刺激されている低硫黄制限のおかげで、LSFOの需要はプラスの方向にあります。さらに、燃料としてのLNGの使用は実績のある、商業的に利用可能なソリューションです。 LNGは、特にますます厳しくなる排出規制を考慮すると船舶にとって非常に大きな利点をもたらします。従来の石油ベースの燃料は、中期的にはほとんどの船舶にとって主要な燃料オプションであり続けると予想されますが、長期シナリオではLNGが一般的な選択肢になる可能性があります。 2022年 6月の極低硫黄燃料油(VLSFO)のバンカー価格は1トンあたり1,043.84米ドル(月平均)でした。
  • たとえば、2022年5月、Titan LNGとBrittany Ferriesは、Brittany Ferriesが運航する予定の2隻の新しいLNG燃料ハイブリッドRo-Pax船にLNGと液化バイオメタン(LBM)を供給するための長期バンカリング契約に署名しました。 2025年から英国とフランス。これらの船舶は、ポーツマスとサン・マロ、およびポーツマスとウイストルハムを結ぶ確立された航路に就航すると予想されています。また、タイタンズはSIMOPSと並行して通常の貨物運航中に両船に燃料を供給すること(同時運航)を目指しています。
  • LNG船の注文が増加し続けているため、LNG需要は予測期間中に大幅に増加する可能性があり、従来の燃料に比べて比較的安価であり、石油ベースの船舶用燃料に比べて温室効果ガス排出量が23%削減され、世界の脱炭素化への対応に貢献します。将来的には最も人気のある船舶用燃料になるという目標を掲げています。

アジア太平洋が市場を独占すると予想される

  • アジア太平洋地域がバンカー燃料市場を独占すると予想されています。
  • 2022年現在、中国は金額ベースで輸出品では第1位、輸入品では第2位となっています。中国の主な輸出品は、機械および電気機械および装置、自動車部品を含む自動車製品、化学薬品およびプラスチック、鉄鋼製品、家具などです。
  • さらに、国内の船舶は大幅な供給過剰の状況を記録しています。中華人民共和国交通部によると、2021年に上海港はコンテナ取扱量でトップとなり、2020年の水準と比較して8.1%増加し4,703万TEU以上に達しました。
  • オーストラリアは世界最大のLNG輸出国の一つです。 LNG輸出の増加がオーストラリアの国際貿易を支えました。世界中でLNGの需要が大幅に増加しているため、輸出量は今後数年で増加すると予想されます。
  • 国際貿易および国内貿易における海洋部門のシェアを高めるため、インド政府は既存の港を近代化し、新しい港を建設するために2035年までに220億米ドルを投資すると発表しました。港湾インフラの開発により、予測期間中にアジア太平洋の海事産業や船舶用燃料供給業者からの需要が増加すると予想されます。
  • 2022年 3月、シンガポール港水域でTotalEnergies Marine Fuelsによって最初の海洋バイオ VLSFO(超低硫黄燃料油)バンカーの配達が行われました。この納入は、日本郵船とアングロ・アメリカンが最近完了したバイオ燃料試験の一環として行われました。納入物は瀬取りでMTフレンドシップに供給され、VLSFOとISCC認定の第二世代の廃棄物ベースのUCOME(使用済み食用油メチルエステル)10%をブレンドしたB10バイオ燃料ブレンドで構成されていました。このバイオ燃料は、シンガポールと南アフリカのサルダーニャ湾間の往復航行中に使用されました。
  • したがって、前述の要因に基づいて、予測期間中にアジア太平洋がバンカー燃料市場を独占すると予想されます。

バンカー燃料業界の概要

バンカー燃料市場は本質的に細分化されています。市場の主要企業には(順不同)、Gazpromneft Marine Bunker LLC、ExxonMobil Corporation、Shell PLC、TotalEnergies SE、BP PLCなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測
  • 政府の政策と規制
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界中で増加するLNG貿易
      • 発電における天然ガスへの依存の増大
    • 抑制要因
      • 環境問題と海事産業からの排出物に関する厳しい規制
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料のタイプ
    • 高硫黄燃料油(HSFO)
    • 超低硫黄燃料油(VLSFO)
    • 船舶用軽油(MGO)
    • 液化天然ガス(LNG)
    • その他の燃料タイプ
  • 容器の種類
    • コンテナ
    • タンカー
    • 一般貨物
    • ばら積み貨物船
    • その他の容器タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 合併と買収、合弁事業、コラボレーション、および契約
  • 有力企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Fuel Suppliers
      • ExxonMobil Corporation
      • Shell PLC
      • Gazpromneft Marine Bunker LLC
      • BP PLC
      • PJSC Lukoil Oil Company
      • TotalEnergies SE
      • Chevron Corporation
      • Clipper Oil
      • Gulf Agency Company Ltd
      • Bomin Bunker Holding GmbH &Co. KG
    • Ship Owners
      • AP Moeller Maersk AS
      • Mediterranean Shipping Company SA
      • China COSCO Shipping Corporation Limited
      • CMA CGM Group
      • Hapag-Lloyd AG
      • Ocean Network Express
      • Evergreen Marine Corp Taiwan Ltd
      • Yang Ming Marine Transport Corporation
      • HMM Co. Ltd
      • Pacific International Lines Pte Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

  • 海上輸送需要の高まりと運航隻数の増加
目次
Product Code: 62667

The Bunker Fuel Market size is estimated at USD 198.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 226.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.72% during the forecast period (2024-2029).

Bunker Fuel - Market

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Presently the market has now reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Over the medium term, Increasing LNG trade is expected to increase the demand for bunker fuel. LNG is majorly traded for the power sector in industrial, commercial and residential segments. The countries with high coal dependencies, such as China and India, are gradually moving toward cleaner energy by increasing the import volume of natural gas from the Middle-east nations and few other nations, like the Russian Federation, Australia, Nigeria.
  • On the other hand, the environmental concerns and the strict regulations related to emissions from maritime industry are anticipated to limit the usage of the heavy bunker fuels, especially the high Sulfur fuel oil, during the forecast period.
  • Nevertheless, with the improved economic performance of developing countries in regions, such as the Asia-Pacific and the Middle-East and Africa, the demand for marine transportation and the number of ships in operation are expected to increase, offering significant growth opportunity for the bunker fuel market players in the coming years.
  • Asia-Pacific is expected to dominate the market during the forecast period, with the majority of the demand coming from countries like China, India, etc.

Bunker Fuel Market Trends

LNG as a Bunker Fuel is Likely to Witness Significant Growth

  • The global LNG bunkering market evolved over the past decade, driven by the growth in global LNG usage, clean energy demand, and its ability to reduce greenhouse gas emissions. The order and delivery of LNG-powered vessels are increasing, and the reduced natural gas prices in 2014 marked the beginning of expanding opportunities for such vessels.
  • The conversion of the current operating vessels into LNG-based vessels is highly expensive. Hence, it is not economically viable. However, the operational cost of LNG-based vessels is expected to be least among all the fuel alternatives, once the new emission regulations become applicable. Further, a gradual shift to LNG for propulsion is more advantageous, as compared to the traditional methods of fueling ships with heavy fuel oil, marine gas oil, marine diesel oil, etc. LNG-based propulsion reduces carbon footprint significantly and increases the ship's operational efficiency.
  • The LNG bunkering industry also registered significant investments in infrastructure construction, and as of January 2022, there are 33 LNG bunkering vessels and 141 LNG ports operational, and further 170 LNG ports to be expected to be operational by the end of 2022. As a result, the ship owners, particularly the ones that are operating in the European or American Sea, now prefer LNG-based vessels over conventional vessels. Furthermore, the LNG fueled ships have not penetrated the market for bulk carriers to a significant extent, as these ships are designed to carry heavy loads, and LNG technology is relatively new to apply for this type of vessels. The bulk carriers amount to the largest share of the in-operation ships.
  • Furthermore, the demand for LSFO has been on the positive side due to the low sulfur restriction that has spurred demand since January 2020. Moreover, the use of LNG as a fuel is both a proven and commercially available solution. LNG offers enormous advantages, especially for ships in the light of ever-tightening emission regulations. Conventional oil-based fuels are expected to remain the primary fuel option for most ships in the mid-term, while LNG is likely to become a popular choice in the long-term scenario. In June 2022, the bunker prices for very low sulphur fuel oil (VLSFO) USD 1,043.84 per tonne (monthly average).
  • For instance, in May 2022, Titan LNG and Brittany Ferries have signed a long-term bunkering agreement for the supply of LNG and Liquefied Bio Methane (LBM) to two new LNG fueled hybrid Ro-Pax vessels that Brittany Ferries is likely to operate between England and France from 2025. These vessels are expected to serve established routes connecting Portsmouth with Saint-Malo, and Portsmouth with Ouistreham. Also, Titans aims to supply fuel to both vessels during usual cargo operations alongside SIMOPS (simultaneous operations).
  • The LNG demand is likely to increase significantly in the forecast period as the orderbook for LNG vessels continues to increase, relatively cheaper than conventional fuels, offers 23% cut in greenhouse gas emissions over oil-based marine fuel which will aid to meet the global decarbonization goals making it the most popular marine fuel in the future.

Asia-Pacific is Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is expected to dominate the bunker fuel market due to the immense maritime trade potential of countries like India, China, Singapore, Japan, and other countries.
  • As of 2022, China ranks first for exporter goods and second for imported goods by value. China's major exports are mechanical and electric machinery and equipment, automotive products, including vehicle parts, chemicals and plastics, iron and steel articles, furniture, etc.
  • Further, the fleet in the country is registering a situation of drastic oversupply. According to the Ministry of Transport of the People's Republic of China, in 2021, Shanghai port topped in the container throughput, reaching over 47.03 million TEU witnessing an increase of 8.1% compared to 2020 levels.
  • Australia is among the biggest exporter of LNG globally. The rising LNG exports supported the international trade of Australia.The export volume is likely to go up in the coming years as the demand for LNG is increasing significantly across the globe.
  • To increase the share of the marine sector in international and domestic trade, the Indian government announced an investment of USD 22 billion by 2035 to modernize the existing ports and build new ports. The port infrastructure development is expected to increase the demand from the maritime industry and marine fuel suppliers in Asia-Pacific during the forecast period.
  • In March 2022, the first marine bio-VLSFO (very low sulfur fuel oil) bunker delivery was carried out by TotalEnergies Marine Fuels at Singapore port's waters. The delivery was part of NYK Line and Anglo American's recently completed biofuel trial. The delivery was supplied to the MT Friendship via a ship-to-ship transfer and consisted of a B10 biofuel blend made up of VLSFO blended with 10% second-generation, waste-based and ISCC-certified UCOME (used cooking oil methyl ester). The biofuel was used during the vessel's two-way trip between Singapore and Saldanha Bay in South Africa.
  • Therefore, based on the aforementioned factors, Asia-Pacific is expected to dominate the bunker fuel market during the forecast period.

Bunker Fuel Industry Overview

The bunker fuel Market is fragmented in nature. Some of the major players in the market (in no particular order) include Gazpromneft Marine Bunker LLC, ExxonMobil Corporation, Shell PLC, TotalEnergies SE, and BP PLC among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Increased LNG Trade Worldwide
      • 4.5.1.2 Increasing Dependecies over Natural Gas for Power Generation
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Environmental Concerns and the Strict Regulations Related to Emissions from Maritime Industry
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 High Sulfur Fuel Oil (HSFO)
    • 5.1.2 Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO)
    • 5.1.3 Marine Gas Oil (MGO)
    • 5.1.4 Liquefied Natural Gas (LNG)
    • 5.1.5 Other Fuel Types
  • 5.2 Vessel Type
    • 5.2.1 Containers
    • 5.2.2 Tankers
    • 5.2.3 General Cargo
    • 5.2.4 Bulk Carriers
    • 5.2.5 Other Vessel Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Fuel Suppliers
      • 6.3.1.1 ExxonMobil Corporation
      • 6.3.1.2 Shell PLC
      • 6.3.1.3 Gazpromneft Marine Bunker LLC
      • 6.3.1.4 BP PLC
      • 6.3.1.5 PJSC Lukoil Oil Company
      • 6.3.1.6 TotalEnergies SE
      • 6.3.1.7 Chevron Corporation
      • 6.3.1.8 Clipper Oil
      • 6.3.1.9 Gulf Agency Company Ltd
      • 6.3.1.10 Bomin Bunker Holding GmbH & Co. KG
    • 6.3.2 Ship Owners
      • 6.3.2.1 AP Moeller Maersk AS
      • 6.3.2.2 Mediterranean Shipping Company SA
      • 6.3.2.3 China COSCO Shipping Corporation Limited
      • 6.3.2.4 CMA CGM Group
      • 6.3.2.5 Hapag-Lloyd AG
      • 6.3.2.6 Ocean Network Express
      • 6.3.2.7 Evergreen Marine Corp Taiwan Ltd
      • 6.3.2.8 Yang Ming Marine Transport Corporation
      • 6.3.2.9 HMM Co. Ltd
      • 6.3.2.10 Pacific International Lines Pte Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Risisng Demand for Marine Transportation and Increasing Number of Ships in Operation