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市場調査レポート
商品コード
1436134

大判プリンター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Large Format Printers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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大判プリンター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

大判プリンター市場規模は2024年に100億4,000万米ドルと推定され、2029年までに124億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.36%のCAGRで成長します。

大判プリンター- 市場

広告、包装、繊維は、世界市場における収益の増加に貢献する主要産業です。さまざまな国内外のブランドや企業が、屋外での広告活動を支援するために大判プリンターを利用しています。さらに、メディアのサイズが大きいため、遠くからでも視認できます。大型の看板、横断幕、看板、建物のラッピングなどを使用した広告は、対象となる視聴者を引き付け、その後の売上と収益を増加させるために使用されます。

主なハイライト

  • 大判プリンターは基本的に、サイズが大きいために標準プリンターでは印刷できない大きなデザインや資料を印刷するために使用されます。これらのプリンタは、「ワイドフォーマットプリンタ」と呼ばれることもあります。大判プリンタは、より大きな寸法の基材上に印刷を行う必要があるさまざまな印刷ニーズに使用されます。これらのプリンタは、テキスタイル、看板、CADおよび技術印刷、広告ポスターなどの印刷に理想的なソリューションです。
  • 印刷技術の進歩と市場でのさまざまなインクの入手可能性により、大判プリンターの用途が増加し、その結果、市場が成長しています。さらに、大規模でテクニカルなグラフィックスへの重点の高まりが、予測期間中の市場の成長を促進すると推定されています。
  • 大判プリンターは主に看板の印刷に使用され、2020年の市場収益に貢献しています。看板は企業や法人の屋外広告活動の主要な形式であり、製品、サービス、会社のマーケティングに非常に役立ちます。さらに、屋内看板は、POS広告、警告や指示が記載された看板などを含む、さまざまなマーケティングおよび非マーケティング目的に使用されます。時間の経過による技術の進歩により、印刷の速度と生産性が向上したプリンターが開発されました。そのため、迅速な印刷サービスを重視する顧客は、これらの高速処理プリンターで十分に対応できます。
  • 市場の局地化が進むにつれて、短期包装の需要が増加しました。これにより、企業は専門製品メーカーや地元の小売業者にニッチなパッケージを提供できるようになり、エンドユーザーが新しい市場を追求して売上収益を増やすことができるようになります。これらのプリンタは、食品および飲料、電気および電子機器、レジャー、家具など、さまざまな産業分野にわたる大判パッケージングに応用されています。これらの分野の製品に対する継続的な成長と需要の増加により、予測期間中に大判プリンターの需要が高まると予想されます。
  • 大判プリンタは、初期設置、運用コスト、メンテナンスに多額の投資が必要です。大判印刷では、さまざまな印刷材料を使用する必要があります。さらに、大判プリンタは大量の電力を消費し、大判プリンタのランニングコストの高さは主にプリンタの設計の複雑さとインク価格の高さに起因しており、これらが市場の成長を制限しています。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、世界中のさまざまな国の経済の安定に大きな影響を与えています。さらに、ウイルスのさらなる蔓延を防ぐために世界中の政府がその後発表したロックダウンは、業界に多大な打撃を与えました。産業の完全な閉鎖により、サプライチェーンに深刻な混乱が生じ、世界中で製造業務が停止しました。大判プリンター市場も例外ではなく、パンデミックの発生により大きな影響を受けました。市場で活動しているさまざまな企業が収益の減少を報告しました。さらに、企業は東南アジアや中国を含む複数の地域で工場の一時閉鎖を経験しました。物流制限により、特にパンデミックの初期段階では、業務上の困難がさらに生じました。

大判プリンター市場動向

市場の需要を高めるためのUV硬化型インクとCADベースのソリューションの使用

  • 包装と繊維は、世界市場の収益増加に貢献する主要産業です。さまざまな国内外のブランドや企業が、屋外での広告活動を支援するために大判プリンターを利用しています。さらに、メディアのサイズが大きいため、遠くからでも視認できます。大型の看板、横断幕、看板、建物のラッピングなどを使用した広告は、対象となる視聴者を引きつけ、結果的に売上と収益を増加させます。
  • 紙器、軟包装、ラベル印刷は、印刷と切断が必要な3つの包装アプリケーションです。紙器の場合、ファイルの準備(構造CADファイル)と仕上げ(型抜き、折り、接着)にいくつかのプロセスが追加されます。さらに、カートンボードの消費は市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、スザノ氏によると、2021年の世界の段ボールの消費量は5,000万トンです。
  • プリンターの技術進歩により、大判プリンターがさまざまな面で発展してきました。これらの側面の1つは、より短時間で高品質の印刷物を作成できることです。エンドユーザーの間で納期の短縮に対する要求が高まっているため、市場関係者は印刷物を迅速に作成できるプリンターの開発を奨励しています。さらに、いくつかのプリンタの自動プロセスにより、印刷時に手動で介入する必要がなくなり、印刷プロセス全体が短縮されました。
  • 継続的な技術の進歩は、顧客の拡大と会社の継続的な成長にとって非常に重要です。いくつかの企業が、先進的なプリンターの製造に向けた取り組みを継続的に強化しています。たとえば、2021年 9月にHP Inc.は、大判プリンターのHP Pagewide XLおよびHP DesignJetシリーズの発売を発表しました。 HP DesignJet Z6 ProおよびZ9+Proを含むこれらのプリンターは、高速なメディア処理と自動ロールフィードを提供します。さらに、HP DesignJet Z9+Proを使用すると、サテンフォトメディアでは18%、キャンバスでは46%速く印刷デザインを作成できます。したがって、高速プリンターの利用可能性の増加が市場の成長を推進しています。
  • さらに、UV硬化型インクジェットプリンターの登場により市場は大きく変わりました。 UV硬化インクは、完全に配合されたインクであり、硬化のために強いUV光にさらさない限り液体状態を保ちます。これらのインクには溶剤が含まれていないため、乾燥のために基材に吸収されることはありません。したがって、インクは硬化後に乾燥されます。このタイプのインクは、より少ない時間とコストで高品質の画像を提供します。 UV硬化型インクは多くの用途に対応でき、大判プリンターの市場を牽引します。
  • コンピュータ支援設計(CAD)プリンタは複雑で、特に大きなフォーマットで印刷する場合は、設計が見やすくなるため、精密かつ正確な印刷技術が必要です。これらの設計は、主に、複雑で大規模な構造物を設計する建築家やエンジニアによって使用されます。企業は、このような印刷用途に特化した新製品を市場に投入しています。たとえば、キヤノン株式会社は2021年 4月に、CAD図面やGISデータを高精度に印刷するプリンターimagePROGRAF TZ-5300シリーズの発売を発表しました。したがって、このようなプリンター技術は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域は最も急成長する市場になると予想される

  • アジア太平洋地域は、世界中の大判プリンターにとって最も重要な市場の1つです。中国、インド、日本などの国々が、この地域の世界シェアに大きく貢献しています。また、この地域は予測期間中に最も速い成長を記録すると予想されます。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、地域全体の経済に深刻な影響を与えました。 2020年に数か月間市場が完全に閉鎖されたため、特に小売、自動車、BFSIなどの業界は、顧客のブランドや製品との関わり方に関して劇的な変化を目の当たりにしました。さらに、デジタルコマースも成長しました。インドブランドエクイティ財団によると、インドのeコマース市場は2020年に462億米ドルに達し、2025年までに1,114億米ドルに成長すると予想されています。そのため、アジアの主要経済国全体でデジタル化が進んでいます。アジア太平洋地域は、地域の大判プリンター市場の成長を妨げると予想されます。
  • GroupMによると、2020年に中国で看板を使用した広告支出は38%減少しました。さらに、娯楽施設での広告が68%減少し、次に映画館での85%が減少しました。
  • アジア太平洋地域では、2020年第1四半期に産業用プリンターの出荷台数が減少しました。しかし、アジア市場が段階的に再開されたことにより、2020年第2四半期の出荷量は増加しました。市況の改善と顧客の物理的な市場への回帰により、アジア太平洋地域における大判プリンターの需要が増加すると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、カスタムTシャツ印刷などのカスタムアパレル印刷市場も支配しています。また、この地域は今後数年間で大幅な成長率が見込まれると予想されています。そのため、大判プリンターの需要は今後も高まることが予想されます。

大判プリンター業界の概要

世界の大判プリンタ市場は適度に統合されており、少数の世界的企業が過半数のシェアを獲得しています。研究開発、新製品の発売、市場への取り組み、合併と買収、パートナーシップ、コラボレーションへの多額の投資は、企業が競合を維持するために採用する主要な成長戦略です。市場の主要企業は、Canon、HP Inc、Ricoh、Epsonです。

  • 2021年 10月- キヤノン株式会社は、新しい大判プリンターimagePROGRAF GPシリーズの発売を発表しました。新しいプリンタには、強化されたグラフィックスを提供する蛍光ピンクのインクが含まれています。ユーザーは、グラフィック性の高いポスターやウォールアートなどを印刷できます。
  • 2021年 9月-HP Inc.は、大判プリンターのHP Pagewide XLおよびHP DesignJetシリーズの発売を発表しました。 HP DesignJet Z6 ProおよびZ9+Proを含むこれらのプリンターは、高速なメディア処理と自動ロールフィードを提供します。さらに、HP DesignJet Z9+Proを使用すると、サテンフォトメディアでは18%、キャンバスでは46%速く印刷デザインを作成できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品またはサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19症による業界への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装、広告、繊維業界からの需要の高まり
    • 印刷におけるUV硬化型インクやCADベースのソリューションの使用など、プリンターとインクベースの進歩
  • 市場抑制要因
    • より高い柔軟性とエンゲージメントを可能にするデジタル広告ベースのメディアによる強い脅威

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • プリンター
      • インクジェットベースのプリンター
      • トナーベースのプリンター
    • 関連するソフトウェアとサービス
  • インクの種類別
    • 水性インク
    • ソルベントインク
    • UV硬化型インク
    • 昇華型インク
  • エンドユーザーの業種別
    • アパレルおよびテキスタイル
    • 看板
    • 広告
    • 装飾
    • CADおよびテクニカル印刷
    • その他のエンドユーザー分野
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hewlett-Packard
    • Canon Inc.
    • Seiko Epson Corporation
    • Mimaki Engineering Co .., Ltd.
    • Roland DG Corporation.
    • Ricoh Company, Ltd.
    • Agfa-Gevaert NV
    • Kyocera Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72431

The Large Format Printers Market size is estimated at USD 10.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.36% during the forecast period (2024-2029).

Large Format Printers - Market

Advertising, packaging, and textile are the key industries that contribute to revenue growth in the global market space. Various national and international brands and corporates utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps, among others, is used to attract the target audience and subsequently increase their sales and revenue.

Key Highlights

  • A large format printer is essentially used for printing large designs and materials that cannot be printed using the standard printer due to their large size. These printers are sometimes referred to as 'wide format printers.' Large format printers are used for various printing needs that require the print to be done on a substrate with larger dimensions. These printers are ideal solutions for printing textiles, signages, CAD and technical printing, advertisement posters, and others.
  • The advancement in printing technologies and the availability of various inks in the market have increased the number of applications of large format printers, which, in turn, is resulting in the growth of the market. Further, the growing emphasis on large and technical graphics is estimated to propel the market growth over the forecast period.
  • Large format printers are primarily used for printing signages, contributing to the market revenue in 2020. Signages are a key form of outdoor advertising efforts of businesses or corporates and are highly useful for marketing the products, services, and the company. Additionally, indoor signages are used for various marketing and non-marketing purposes, including POS advertising, signages with warnings and directions, and others. Technological advancements over time led to the development of printers that offer increased speed and productivity of printing. As such, the growing customer emphasis on quick printing services is sufficed by these fast-processing printers.
  • The growing localized nature of the market resulted in an increased demand for short-run packaging. It enables the companies to provide niche packaging to specialty product manufacturers or local retailers, enabling the end users to go after new markets and increase their sales revenues. These printers find their applications in large format packaging across various industrial sectors, including food and beverage, electrical and electronics, leisure, and furniture. Continuous growth and increasing demand for products from these sectors are anticipated to bolster the demand for large format printers over the forecast period.
  • Large format printers require high initial installation, operating costs, and maintenance investments. Large-format printing necessitates the use of a variety of printing materials. Furthermore, large format printers consume a lot of electricity, and the high running costs of large format printers are largely due to the printers' design complexity and high ink prices, which restrict the market growth.
  • The COVID-19 pandemic has highly impacted the economic stability of various countries worldwide. Additionally, the subsequent lockdowns announced by governments worldwide to prevent the virus from spreading further took a huge toll on the industries. The complete closure of industries resulted in causing severe supply chain disruptions and halting manufacturing operations globally. The large format printer market is no exception and was significantly impacted by the pandemic outbreak. Various companies operating in the market reported a reduction in revenues. Moreover, companies experienced temporary factory closures in multiple geographies, including Southeast Asia and China. The logistics restrictions further created operational difficulties, especially during the initial phase of the pandemic.

Large Format Printers Market Trends

Usage of UV-curable inks and CAD based solutions to boost the market demand

  • Packaging and textile are the key industries contributing to revenue growth in the global market. Various national and international brands and corporates utilize large format printers to assist them in their out-of-home advertising effort. Moreover, the large size of the media makes it visible from a distance. Advertising using large hoardings, banners, signages, and building wraps, among others, attracts the target audience and subsequently increases its sales and revenue.
  • Folding cartons, flexible packaging, and label printing are the three packaging applications that require printing and cutting, with folding cartons adding a few more processes to the file preparation (structural CAD files) and finishing (die-cutting, folding, gluing). Moreover, the consumption of carton boards is expected to drive the growth of the market. For instance, according to suzano, The worldwide carton board consumption in 2021 is 50 million tons.
  • Technological advancements in printers have led to the development of large format printers in various aspects. One of these aspects is producing a good quality print in less time. The growing demand for faster turnaround times among the end-users has encouraged the market players to develop printers capable of producing print quickly. Moreover, automated processes in several printers have eliminated the need for manual intervention in printing, thereby shortening the entire printing process.
  • Continuous technological advancements are crucial for customer expansion and the company's continued growth. Several companies are continuously increasing their efforts to manufacture advanced printers. For instance, in September 2021, HP Inc. announced the launch of HP PageWide XL and HP DesignJet series of large format printers. These printers, including HP DesignJet Z6 Pro and Z9+ Pro, provide fast media handling and an automated roll feed. Moreover, the HP DesignJet Z9+ Pro enables the users to produce print designs 18% faster on satin photo media and 46% faster on canvas. Therefore, the growing availability of fast printers is driving market growth.
  • Moreover, the advent of UV-curable inkjet printers transformed the market. UV curing inks are entirely formulated inks that remain in the liquid state unless exposed to intense UV light for curing. These inks do not contain solvents and therefore do not get absorbed into the substrates for drying. As such, the ink is dried after curing. This type of ink provides high-quality images with lesser time and cost. UV-curable ink can cater to many applications, driving the market for large format printers.
  • Computer-aided Design (CAD) printers are complex and require precise and accurate printing technology, especially when printing on larger formats, as the designs are easily visible. These designs are primarily used by architects and engineers who design complex, large-scale structures. Companies are introducing new products in the market that specifically cater to such printing applications. For instance, in April 2021, Canon Inc. announced the launch of the imagePROGRAF TZ-5300 series of printers that provides precision printing of CAD drawings and GIS data. Therefore, such printer technologies are expected to drive market growth over the forecast period.

Asia Pacific is Expected to be the Fastest Growing Market

  • The Asia Pacific is one of the most important markets for large format printers worldwide. Countries such as China, India, and Japan, are the key contributors to the region's global share. Also, the region is anticipated to register the fastest growth over the forecast period.
  • The COVID-19 pandemic severely impacted the economies across the region. With markets completely shut down for several months during 2020, industries such as retail, automotive, and BFSI, among others, witnessed drastic changes concerning how customers engage with the brands and products. Besides, digital commerce also saw growth. According to the India Brand Equity Foundation, the e-commerce market in India stood at a value of USD 46.2 billion in 2020 and is expected to grow to USD 111.40 billion by 2025. As such, the growing digitalization across key economies in the Asia-Pacific region is anticipated to impede the growth of the regional large format printer market.
  • According to GroupM, advertising spending in China using billboards witnessed a 38% decrease in 2020. Moreover, advertising at entertainment venues slumped by 68%, followed by 85% in movie theaters.
  • Industrial printer shipments registered a decline during Q1 2020 in the Asia-Pacific region. However, with the gradual reopening of the Asian markets, the shipments increased in Q2 of 2020. The improving market conditions and customers' return to physical marketplaces are expected to increase the demand for large format printers in the Asia-Pacific region.
  • The Asia-Pacific region also dominates the custom apparel printing market, which includes custom t-shirt printing. Also, the region is expected to witness a significant growth rate over the coming years. Therefore, the demand for large format printers is expected to increase.

Large Format Printers Industry Overview

The Global Large Format Printer Market is moderately consolidated, with a majority share acquired by a few global players. High investments in R&D, new product launches, market initiatives, mergers and acquisitions, partnerships, and collaborations are the prime growth strategies adopted by companies to sustain the competition. Key players in the market are Canon, HP Inc, Ricoh, and Epson.

  • October 2021 - Canon Inc. announced the launch of a new large format printer, the imagePROGRAF GP Series. The new printer includes fluorescent pink ink that provides enhanced graphics. It allows users to print highly graphic posters and wall art, among others.
  • September 2021 - HP Inc. announced the launch of HP PageWide XL and HP DesignJet series of large format printers. These printers, including HP DesignJet Z6 Pro and Z9+ Pro, provide fast media handling and an automated roll feed. Moreover, the HP DesignJet Z9+ Pro enables the users to produce print designs 18% faster on satin photo media and 46% faster on canvas.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products or Services
    • 4.3.5 Intensity of competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand from Packaging, Advertising, and Textile Industries
    • 5.1.2 Printer and Ink-based Advancements, Such as the Use of UV- Curable Inks and CAD -based Solutions in Printing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strong Threat from Digital Advertising-Based Media, as It Allows for Greater Flexibility and Engagement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Printers
      • 6.1.1.1 Inkjet-based Printers
      • 6.1.1.2 Toner-based Printers
    • 6.1.2 Allied Software and Services
  • 6.2 By Ink Type
    • 6.2.1 Aqueous Ink
    • 6.2.2 Solvent Ink
    • 6.2.3 UV-curable Ink
    • 6.2.4 Dye Sublimation Ink
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Apparel and Textiles
    • 6.3.2 Signage
    • 6.3.3 Advertising
    • 6.3.4 Decor
    • 6.3.5 CAD and Technical printing
    • 6.3.6 Other End-User Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Hewlett-Packard
    • 7.1.2 Canon Inc.
    • 7.1.3 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.4 Mimaki Engineering Co .., Ltd.
    • 7.1.5 Roland DG Corporation.
    • 7.1.6 Ricoh Company, Ltd.
    • 7.1.7 Agfa-Gevaert N.V.
    • 7.1.8 Kyocera Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET