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市場調査レポート
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1435895

デジタル貨物輸送:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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デジタル貨物輸送:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタル貨物輸送市場規模は2024年に346億7,000万米ドルと推定され、2029年までに928億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に21.77%のCAGRで成長します。

デジタル貨物輸送- 市場

デジタル化は引き続き現在の経済の成長を支える重要な推進力の1つです。 convoy、Uber Freight、uShipなどの企業は、物流業界のギャップを埋めるための新しいプラットフォームを考案しています。デジタル貨物輸送により、手動プロセスが削減されます。貨物輸送のすべての見積もりは、何時間もの会話や紙の記録に煩わされることなく、1つのプラットフォームで利用できます。デジタル貨物輸送の主な利点には、即時見積もり、透明性のある価格設定、料金と運送会社の比較、追跡、簡単な文書化などが含まれます。物流業界は市場の成長を支え、ペーパーレス化・デジタル化が進んでいます。

デジタル貨物輸送市場動向

eコマースの成長がデジタル貨物輸送市場を牽引

2019年の世界の小売eコマース売上高は約3兆5,300億米国に達し、電子小売収益は今後数年間でより速いペースでさらに成長すると予測されています。オンラインショッピングは世界中で最も人気のあるオンラインアクティビティの1つであり、そのため、国内電子商取引と国境を越えたeコマースの両方が中国、インド、インドネシアなどの新興国市場で急成長しています。これには、消費者直販だけでなく、電子機器、医薬品、消費者向けパッケージ商品の出荷も含まれます。インターネットへのアクセスの増加に伴い、製品メーカーも従来の貨物輸送からデジタル貨物輸送に徐々に移行しています。デジタル貨物輸送の主な利点には、即時見積もり、透明性のある価格設定、料金と運送会社の比較、追跡、簡単な文書化などが含まれます。

デジタル貨物輸送市場をリードするFlexport

Flexportは、サンフランシスコを拠点とするデジタル貨物輸送業者および物流プラットフォームです。 2013年に設立された同社は、事業の約半分を海上輸送、残りの半分を航空輸送に担っています。 2017年9月のシリーズCラウンドの資金調達後、Flexportの評価額は8億米ドルとなった。 DST Globalがこのラウンドを主導しました。他の投資家には、ファウンダーズ・ファンドやウェルズ・ファーゴが含まれます。 2018年、同社は中国の大手宅配会社であるSF Expressから1億米ドルを受け取った。これにより、Flexportの資金調達総額は3億米ドルとなり、評価額は10億米ドルを超えました。

このスタートアップのランレート収益は約4億米ドルで、着実に成長しています。同社は太平洋貿易レーンを中心に年間約120,000 TEU(20フィート換算単位)を出荷しており、その出荷量は太平洋東航路の中で20番目に大きいです。 2019年の収益は8億6,000万米ドルに達し、分析レポートを追加した高品質の物流サービスを提供することで、デジタル貨物輸送市場のリーダーとなりました。

デジタル貨物輸送業界の概要

デジタル貨物輸送市場は競争が激しく、多くのプレーヤーが存在するため非常に細分化されています。デジタルフレイトフォワーダー(DFF)は、デジタルプラットフォームを使用して、マーケットプレイスや接続プロバイダーよりも幅広い物流サービスを提供します。 DFFは、単一のユーザーインターフェイスを備えた1つのプラットフォームに情報を集約しながら、ある地点から別の地点へ商品を発送するシームレスなユーザーエクスペリエンスを中心に中核となる価値提案を構築します。市場における既存の主要企業には、Flexport、Twill、FreightHub、Fleet、InstaFreight、Transporteca、Kontainers、KN Freight Net、Turvo、iContainers、DHL Group、Kuehne+Nagel International AG、Agility Logistics Pvt.などがあります。株式会社

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析調査手法
  • 調査段階

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 投資シナリオ
  • 政府の規制と取り組み
  • オンライン貨物輸送とデジタルプラットフォームの技術開発
  • Eコマース物流と貨物輸送の概要
  • Eプラットフォームと競合の価値提案
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第6章 市場セグメンテーション

  • 交通手段別
    • 土地
    • 空気
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • オランダ
      • 英国
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • インドネシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • GCC諸国
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • その他南米

第7章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Flexport
    • Twill
    • FreightHub
    • Fleet
    • InstaFreight
    • Transporteca
    • Kontainers
    • KN Freight Net
    • Turvo
    • iContainers
    • DHL Group
    • Kuehne+Nagel International AG
    • Agility Logistics Pvt. Ltd*

第8章 市場機会と将来の動向

第9章 免責事項

目次
Product Code: 70693

The Digital Freight Forwarding Market size is estimated at USD 34.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 92.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.77% during the forecast period (2024-2029).

Digital Freight Forwarding - Market

Digitization is continuing to be one of the key drivers supporting growth of the current economy. Companies like convoy, Uber Freight and uShip are coming up with new platforms to fill in the gaps in the logistics industry. With Digital freight forwarding the manual process will be reduced. All the quotations for freight forwarding will be available at one platform without the hassle of hours of conversation and paper trails. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others. The logistics industry is developing to a paperless digitized industry supporting the growth of the market.

Digital Freight Forwarding Market Trends

Growth in E-Commerce driving Digital Freight Forwarding Market

In 2019, retail e-commerce sales worldwide amounted to around 3.53 trillion US dollars and e-retail revenues are projected to grow even further at a quicker pace in the coming few years. Online shopping is one of the most popular online activities worldwide, both domestic and cross-border e-commerce is booming in developing markets such as China, India, and Indonesia due to that reason. This encompasses not just direct-to-consumer retail, but also shipments of electronics, pharmaceuticals, and consumer packaged goods. With increasing access to internet even the manufacturers of products are gradually moving from traditional freight forwarding to digital freight forwarding. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others.

Flexport leading the Digital Freight forwarding market

Flexport is a San Francisco-based digital freight forwarder and logistics platform. Founded in 2013, the company has around half of its business in ocean freight and the other half in air freight. After its Series C round of funding in September 2017, Flexport had a valuation of $800 million. DST Global led this round; other investors include Founders Fund and Wells Fargo. In 2018, the company received USD 100 million from SF Express, a leading courier company in China. This brought Flexport's total funding to USD 300 million and its valuation to more than USD 1 billion.

The startup has a run-rate revenue of approximately USD 400 million and is growing steadily. It ships roughly 120,000 TEUs (20-foot equivalent units) annually, with a focus on transpacific trade lanes, where its shipment volume is the 20th largest on the transpacific eastbound route. It reached a revenue of USD 860 million in 2019 and became the leader in digital freight forwarding market as it provides high quality logistics service with added analytical reports.

Digital Freight Forwarding Industry Overview

The Digital Freight Forwarding Market is competitive and is highly fragmented with presence of many players. Digital freight forwarders (DFFs) use a digital platform to offer a broader range of logistics services than marketplaces and connectivity providers. DFFs build their core value proposition around a seamless user experience of shipping goods from one point to another while aggregating information on one platform with a single user interface. Some of the existing major players in the market include - Flexport, Twill, FreightHub, Fleet, InstaFreight, Transporteca, Kontainers, KN Freight Net, Turvo, iContainers, DHL Group, Kuehne + Nagel International AG and Agility Logistics Pvt. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Investment Scenarios
  • 4.4 Government Regulations and Initiatives
  • 4.5 Technology Development in Online Freight Forwarding and Digital Platforms
  • 4.6 Overview on E-commerce Logistics and Freight Forwarding
  • 4.7 Value Propositions of E-platforms Vs Competitors
  • 4.8 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
  • 5.2 Restraints
  • 5.3 Opportunities
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitutes
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Mode of Transport
    • 6.1.1 Land
    • 6.1.2 Sea
    • 6.1.3 Air
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
      • 6.2.1.3 Mexico
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 France
      • 6.2.2.3 Netherlands
      • 6.2.2.4 United Kingdom
      • 6.2.2.5 Italy
      • 6.2.2.6 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 Australia
      • 6.2.3.4 India
      • 6.2.3.5 Singapore
      • 6.2.3.6 Malaysia
      • 6.2.3.7 Indonesia
      • 6.2.3.8 South Korea
      • 6.2.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Middle East & Africa
      • 6.2.4.1 South Africa
      • 6.2.4.2 Egypt
      • 6.2.4.3 GCC Countries
      • 6.2.4.4 Rest of Middle East & Africa
    • 6.2.5 South America
      • 6.2.5.1 Brazil
      • 6.2.5.2 Chile
      • 6.2.5.3 Rest of South America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Market Concentration Overview
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Flexport
    • 7.2.2 Twill
    • 7.2.3 FreightHub
    • 7.2.4 Fleet
    • 7.2.5 InstaFreight
    • 7.2.6 Transporteca
    • 7.2.7 Kontainers
    • 7.2.8 KN Freight Net
    • 7.2.9 Turvo
    • 7.2.10 iContainers
    • 7.2.11 DHL Group
    • 7.2.12 Kuehne + Nagel International AG
    • 7.2.13 Agility Logistics Pvt. Ltd*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 DISCLAIMER