市場調査レポート
商品コード
1408827
自動車ローン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年Auto Loan - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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自動車ローン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車ローン市場は、今年度のローン残高は4兆1,200億米ドルであり、予測期間のCAGRは5%を超える見通しです。
世界の自動車販売台数はここ数年増加の一途をたどっており、自動車購入台数の増加に伴い、その資金調達のために利用される自動車ローンも増加しています。長期ローンはより高いリスクを伴うため、ローン提供者は期間に応じて金利を引き上げています。先進諸国と発展途上諸国とでは、購入する自動車の種類が異なるため、自動車ローンの売上高も異なります。インドのような発展途上国では自動車販売に占める二輪車の割合が大きく、米国のような先進国では自動車販売に占める四輪車(軽トラック)の割合が大きいです。世界の自動車販売台数では、乗用車が60%以上のシェアを占めており、残りのシェアは商用車が占めています。COVID-19以降、乗用車の価格はほぼ安定し、商用車の価格は10~12%上昇しました。
自動車ローン市場は、その商品に対する需要が国によって異なり、多様です。ローンプロバイダーは、自動車購入をより簡単で便利にするための新しいローン商品を次々と発表しています。自動車ローンプロバイダーの中では、銀行、キャプティブ・ファイナンス、信用組合が約70%の大きなシェアを占めており、金利は国によって4%から10%の幅があります。
電気自動車の普及を促進するため、自動車ローンプロバイダーは、これらの自動車ローンについて低金利と長期金利を打ち出しています。COVID-19以降、中国、米国、インドが世界最大の自動車市場として台頭しており、その結果、この地域の自動車ローンプロバイダーにとってビジネスチャンスが拡大しています。
乗用車市場には、二輪車、四輪車、その他主に旅客輸送に使用される車両の販売が含まれます。乗用車の世界平均価格は約28,000米ドルで、地域差があります。四輪乗用車の販売台数のうち、SUVと中型車は世界で3,000万台以上と最も販売台数の多いセグメントです。前年比販売台数の増加に伴い、これら2つの乗用車セグメントは乗用車販売台数シェアの50%以上を占めており、自動車ローンプロバイダーは既存の利益を享受し、自動車ローン売上を増加させるために、乗用車の特定セグメントに商品を集中させています。米国では昨年、乗用車の価格が上昇し、自動車ローン価格の上昇によって、自動車購入者が負債を抱えるようになった。乗用車価格の上昇は、自動車ローンプロバイダーのビジネスを増大させています。所得と生活水準の向上に伴い、乗用車は自動車ローンの好機となりつつあります。
信用組合は、利用者に伝統的な銀行サービスを提供する金融協同組合機関です。中央銀行による世界の金融引き締めに伴い、銀行機関の金利は上昇の一途をたどっています。その結果、COVID-19以降、人々の貯蓄が減少するなか、信用組合は効率的な自動車ローン提供者として台頭してきました。米国における自動車ローンの供給元別分布では、信用組合はコロナウイルス後に7%以上のシェア増加を観察しています。中古車市場購入におけるローンでは、信用組合のシェアはCOVID-19時の25%から昨年は31%に増加しました。自動車価格の上昇とローン金利の上昇の結果、信用組合は自動車購入者にとって魅力的な融資ソリューションとして台頭してきています。
自動車ローン市場は現在、多数のプレーヤーが存在する断片的な形態で存在しています。手続き手数料を最小限に抑えた低金利のローンを求める企業間の競争激化により、より競争力のある企業が顧客の大きなシェアを占めるために投資しています。デジタルローンや銀行アプリの技術革新は、借り手にとって自動車ローンをより効率的にしています。
The auto loan market has a loan outstanding of USD 4.12 trillion in the current year and is poised to register a CAGR of more than 5% for the forecast period.
Automobile sales globally have observed a continuous increase over the years, increasing the number of vehicles purchased with a rise in rise in number of auto loans taken by people for financing them. Based on the duration, loan providers globally are increasing their rate of interest as long-term loans are associated with higher risk. With differences in the types of vehicles purchased between developed and developing countries, sales of auto loans category also vary. As developing countries such as India exist with a major share of two-wheelers in automobile sales, developed countries such as the United States exist with a major share of four vehicles (Light Truck) in their automobile sales. In terms of global motor vehicle sales, passenger cars have emerged with a share of more than 60%, and the remaining share is occupied by commercial vehicles. Post-COVID-19 price of passenger vehicles has almost stabilized, with commercial vehicles observing a price rise of 10-12%, resulting in a decline in their sales and their associated loan business.
The Auto loan market exists with a varied demand for its products, having intra-country differences. Loan providers are continuously emerging with new loan products for making the purchase of automobiles easy and more convenient. Among the Automobile loan providers, Banks, Captive finance, and credit unions exist with a major share of around 70%, with the rate of interest varying between 4% to 10% in different countries.
To promote the adoption of Electric vehicles, Auto loan providers are coming with low and long-term interest rates on these vehicle loans. Post-COVID-19, China, the United States, and India have emerged as the world's largest auto market, resulting in rising opportunities for Auto loan providers in the regions.
The passenger vehicles market includes sales of two-wheeler, four-wheeler vehicles, and other vehicles mostly used for passenger transportation. Globally average passenger vehicle price is around USD 28,000, with regional variation. Among the sales of four-wheeler passenger vehicles, SUVs and medium cars are among the segments with the largest sales of more than 30 Million vehicles globally. With an increase in y-o-y sales, these two segments of passenger vehicles are occupying more than 50% of the passenger vehicle sales share and leading Automobile loan providers to focus their products on specific segments of passenger vehicles to reap the existing benefits and increase their automobile loan sales. Last year United States observed an increase in the price of passenger vehicles, with rising vehicle loan prices leading to more automobile buyers entering into debt. The rise in price of passenger vehicles is increasing the business of Automobile loan providers. With the increase in income and standard of living, passenger vehicles are becoming an opportunistic segment of Auto loans.
Credit Unions are financial cooperative institutions providing users with traditional banking services. With the global tightening of monetary policy by central banks, interest rate by banking institutions is observing a continuous increase, making their loan products more expensive to the borrowers. Credit unions exist with comparatively lower interest rates and processing fees than banks for borrowing loans, as a result of which, post-COVID-19, with a decline in the savings of people, credit unions have emerged as an efficient automobile loan provider. In terms of the distribution of vehicle loans by sources in the United States, Credit unions have observed an increase in the share of more than 7% post coronavirus. For loans in the used vehicles market purchase, the share of credit unions observed an increase to 31% last year from a level of 25% during COVID-19. As a result of the rising price of automobiles with increasing interest rates on loans, credit unions are emerging as an attractive financing solution for automobile buyers.
The auto loan market currently exists in a fragmented form, with the existence of a large number of players. Rising competition among firms for lower interest rates on loans with minimization of processing fees is leading to more competitive firms investing to occupy a large share of the customers. The technological innovation of digital loans and banking apps is further making Auto loans more efficient for borrowers. Some of the existing players in the Auto Loan Industry are Ally Financial, Wells Fargo, Chase, Capital One, and Bank of America.