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市場調査レポート
商品コード
1198167

鉄道用パンタグラフ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Railway Pantograph Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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鉄道用パンタグラフ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

鉄道用パンタグラフ市場は、2021年に4億1700万米ドルと評価され、予測期間(2023年~2028年)に約4%のCAGRを記録して2027年に6億900万米ドルに達すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、製造装置の停止やロックダウンによりサプライチェーンが混乱し、2020年の鉄道車両の需要が減少したため、市場の成長を妨げました。しかし、パンデミック後は規制が緩和されたため、予測期間中に市場は回復に向かうと見られています。

中期的には、都市化の進展や電気機関車への需要の高まり、渋滞や交通量の多い道路を効率よく短距離で移動するための鉄道インフラ整備プロジェクトなどが、予測期間中に市場全体の発展に貢献すると予想されます。例えば、中国は2025年までに高速鉄道と都市鉄道のインフラに約2兆2,000億人民元を投資する計画で、さらに、投資と国家鉄道インフラ全体の拡張の両方の進捗が報告されています。

また、主要プレイヤーは、市場での存在感を高めるために、最新技術への投資や新製品の投入を中心とした新たな戦略の立案に注力しています。また、世界各国の政府がエネルギー安全保障の向上とディーゼルエンジンによる有害排出物の削減のために鉄道の電化を推進していることから、予測期間中に鉄道用パンタグラフ市場で事業を行うプレイヤーに新しい機会を提供する可能性があります。

アジア太平洋地域は、その広大な鉄道網と、全国の鉄道インフラの継続的なアップグレードを促進するための有利な政府の取り組みにより、市場で大きなシェアを占めると予想されています。また、EUの鉄道電化目標や、都市間列車から貨物列車まで幅広い顧客層に支えられていることから、欧州の成長も期待されています。

鉄道用パンタグラフの市場動向

鉄道電化の進展が需要を喚起

世界の主要国は、電化プロジェクトに関する迅速な意思決定が環境目標の達成に不可欠であると強調しており、電化に対する政府の関心が高まる中、架線との接触による集電に重要な役割を果たす鉄道用パンタグラフの需要も長期的に上昇すると予想されています。

  • 2022年、EUが資金を提供するFUNDRESプロジェクトは、鉄道の未来に対して課題的なアプローチを提案しました。このプロジェクトの野望は、将来の統一システムのためのエネルギー技術を大幅に向上させることです。
  • カリフォルニア州の通勤電車(CalTrain)は超高速鉄道に改修され、電気駆動になる予定です。このシステムは2022-23年までに運用開始予定で、初期費用は50億米ドルです。

これらの要因に加え、いくつかの政府も鉄道インフラの改善に多額の投資を行い、サービスの効率性を高めるために鉄道車両と関連インフラの更新に注力しています。例えば、以下の通りです。

  • 2021年、カナダ政府は、同国の鉄道システムの安全性とセキュリティを向上させるため、約7977万米ドルの投資計画を発表しました。この資金は2022年から2027年の5年間にわたり、カナダ運輸省に割り当てられ、鉄道による安全な旅客・貨物輸送を支援します。
  • 2022年、トルコは、英国政府によるグリーンファイナンスの一環として、同国の新しい高速電気鉄道プロジェクトに約21億ユーロの資金を受け取る見込みであると述べています。このバイヤークレジットスキームを通じて、英国輸出金融公社(UKEF)は、トルコの首都アンカラと港湾都市イズミルを結ぶ503kmの新しい電動鉄道のための資金を提供します。

また、都市化の進展や人口の増加により、大都市圏の地域交通を担う電気鉄道、特にライトレールや路面電車の導入が世界各国で進められています。例えば、欧州では過去50年間に都市化率が約64%から75%へと着実に上昇しています。また、スウェーデン、スイス、フランス、スペイン、オランダなどでは、人口が増加傾向にあります。

このような背景から、鉄道用パンタグラフの需要は、予測期間中に投資や鉄道電化プロジェクトが増加し、好結果が得られると予想されます。

アジア太平洋地域は予測期間中に大幅な成長が見込まれる

アジア太平洋地域は、鉄道が主要な輸送手段の1つとなっている主要国が複数存在することから、予測期間中に大きな成長が見込まれています。現在進行中の鉄道建設プロジェクトはアジアが圧倒的に多く、中でも中国は2021年に合計58件のプロジェクトを実施する予定です。例えば、次のようなことです。

  • 世界最大の高速鉄道網を持つ中国は、2025年までに全長を50,000kmに拡大する計画で、2020年末に稼働していた38,000kmより12,000km長くなっています。中国は2031年までに高速鉄道網を10万kmに倍増させることを目指しています。

さらに、貿易黒字により、鉄道網の継続的なアップグレードの必要性が高まり、地域全体の政府が鉄道インフラとアップグレードに注力するよう促しています。さらに、鉄道電化ネットワークや政府の鉄道プロジェクトが増加していることも、市場の需要を高めると予想されます。例えば

  • 21年度には、インド鉄道の資本支出計画が最も高く、215,058百万インドルピーでした。215,058クローズです。2022-23年度予算では、鉄道省にINR.140,367クローズで、前年度比16.9%増となっています。インド鉄道は、2020-21年の1年間に6,015路線キロ(RKM)に及ぶ区間の電化を記録し、過去最高を記録しました。2007年から14年までの7年間に比べ、(2014年から21年)には5倍以上の電化が達成されました。

このほか、特にインドなどの新興国における地下鉄や路面電車プロジェクトの増加も、予測期間中のアジア太平洋地域市場を押し上げています。2021年の最も高価な鉄道建設プロジェクト上位10件のうち、8件はアジアにあり、アジア大陸の鉄道巨大プロジェクトに対する飢餓感を示しています。2021年の最も高価な鉄道建設プロジェクト上位10件のうち、半数が高速鉄道に関連しており、そのすべてがアジアに位置しています。

このような地域全体の活発な鉄道普及と有利な政府政策が相まって、地域全体の鉄道パンタグラフの需要を高めると予想されます。

鉄道用パンタグラフ市場の競合他社分析

鉄道用パンタグラフ市場は、世界プレイヤーの存在と、アジア太平洋、欧州、北米といった主要地域の大部分における彼らの強力な支配により、適度に統合された市場となっています。市場で動作する主要なプレーヤーはまた、特に最新技術に投資し、市場でのプレゼンスを高めるために新製品を発売することによって、新たな戦略を設計することに焦点を当てています。例えば、以下のようなものです。

  • 2020年11月、3D自動リアルタイムウェイサイドパンタグラフ監視システムの製造・供給で市場をリードするPantoInspectは、パンタグラフ状態監視のための新しいデジタルツインプラットフォームを発表しました。PantoSystemの新しいデジタルツインプラットフォームは、列車のパンタグラフの種類を自動的に識別することができるようになり、より正確な測定が可能になりました。
  • リカルド・レールは2020年8月、パンタグラフユニットとカテナリーシステムの動的相互作用をシミュレーションする新サービスを開始し、将来の電化製品の設計最適化に貢献するとともに、開発コストの削減を目指します。リカルド鉄道は、パンタグラフユニットとカテナリーシステムの動的相互作用をシミュレートする新サービスを開始し、将来の電化製品の設計を最適化するとともに、開発コストの削減を支援することを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズ5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アームタイプ別
    • シングルアームパンタグラフ
    • ダブルアームパンタグラフ
  • パンタグラフタイプ別
    • ダイヤモンド型
    • 弓型
  • 列車タイプ別
    • 高速列車
    • 幹線列車
    • 貨物列車
    • 地下鉄車両
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Austbreck Pty Ltd.
    • Alstom SA
    • Flexicon Ltd.
    • Siemens Mobility
    • KONI BV
    • Hitachi, Ltd.
    • SCHUNK GmbH & Co. KG
    • Wabtec Corporation
    • BARTELS GmBH
    • G&Z Enterprises Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91295

The Railway Pantograph market was valued at USD 417 million in 2021 and is expected to reach USD 609 million in 2027 by registering a CAGR of around 4% during the forecast period (2023 - 2028).

The COVID-19 pandemic hindered the growth of market as shutdown of manufacturing units and lockdowns resulted in supply chain disruptions and reduced demand for rolling stock for the year 2020. However, post-pandemic as restrictions eased market anticipated to pick up pace during the forecast period.

Over the medium term, factors like rising urbanization and growing demand for electric locomotives coupled with ongoing rail infrastructure projects for effective short-distance commuting in congested and traffic roadways are anticipated to contribute to the overall development of the market over the forecast period. For instance,​ China plans to invest around CNY 2.2. trillion in its express and urban railway infrastructure by 2025 and has furthermore reported progress made in both investments and the overall expansion of its national rail infrastructure. ​

Further, with growing key players focus on designing new strategies especially by investing into latest technology and launching new products to increase their presence in the market. In addition, railway electrification likely to offer new opportunities for players operating in rail pantograph market over the forecast period as governments across the globe are pushing for more rail electrification to improve their energy security and clamp down on harmful emissions by Diesel engines.

Asia-Pacific region expected to hold significant share in the market owing to its vast railway network and favorable government initiatives to promote continuous upgradation of railinfrastructure across the country. Europe also likely to have notable growth during forecast period and its growth is expected to be supported by EU railway electrification targets and wider customer base ranging from intercity trains to freight trains.

Railway Pantograph Market Trends

Growing Rail Electrification to Drive Demand in the Market

Major countries across the world are emphasising that faster decision-making regarding electrification projects is crucial to achieving environmental goals and with growing focus of governments towards electrification the demand for railway pantographs also expected to rise over period of time as they play crucial role in collecting power through contact with an overhead line.

  • In 2022, The EU-funded FUNDRES project proposed a challenging approach to the future of railways based on a new unified electrification system of 9 kvDC that can consolidate the existing lines during the period of transition. The project's ambition is to significantly enhance energy technology for the future unified system.
  • The California commuter rail line (CalTrain) is being upgraded to very high speed rail service and will be electric-powered. The system is scheduled to be operational by 2022-23 and at an initial cost of USD 5 billion.

Besides these factors, several governments are also making heavy investments to improve railway infrastructure and are focused on updating their rail fleet and associated infrastructure for improving efficiency of their services. For example,

  • In 2021, Government of Canada announced their plans of investments of around USD 79.77 million to improve the safety and security of the country's railway system. The funding will be allocated over five years, 2022-2027, to Transport Canada to support safe passenger and freight transportation by rail.
  • In 2022, Turkey stated that it is expected to receive fundind of around EUR 2.1 billion as part of green financing initiative from the UK Government for a new high-speed electric railway project in the country. Through this Buyer Credit Scheme, the UK Export Finance (UKEF) will provide the funding for the new 503km electric-powered railway line between Turkey's capital city Ankara and the port-side city of Izmir.

Moreover, rising urbanization and growing population are encouraging countries across the world to take advantage of benefits offered by the electric rails especially light rails, and electric tramways which serves the main purpose of local transportation in metropolitan areas. For instance,​ Urbanization has been steadily increasing in Europe, from approximately 64 percent to 75 percent over the past 50 years. Several countries, including Sweden, Switzerland, France, Spain, and the Netherlands, are showing positive population growth.​

In wake of such developments, the demand for railway pantographs expected to see positive results with growing investments and rail eletrification projects during the forecast period.

Asia-Pacific Region Anticipated to Grow at Significant Level During the Forecast Period

Asia-pacific region expected to grow significanlty during the forecast period owing to presence of several major countries where railways are one of the prominent mode of transportation. Asia dominates the list of ongoing rail construction projects, with China featuring most prominently with 58 projects in total in 2021. For instance,

  • China, which has the world's largest high-speed railway network, plans to expand its length to 50,000km by 2025, 12,000km longer than 38,000km that was operational at the end of 2020. China aims to double the high-speed network to 100,000km by 2031.

Further, with surplus trade, the need for continuous upgradation of railway network gets elevated encouraging governments across region to focus on the rail infrastructure and upgradation. In addition, increasing rail electrification network as well as government railway projects is anticipated to drive demand in the market. For instance,

  • In FY 21, the Indian railways had the highest planned capital expenditure of INR. 215,058 crores. In Budget 2022-23, the Railway Ministry was allocated INR. 140,367 crores, a 16.9% growth over the previous year. Indian Railways has logged the highest ever electrification of sections covering 6,015 Route Kilometre (RKM) in a single year during 2020-21. More than 5 times electrification was achieved during (2014-21) last seven years as compared to during 2007-14.

Besides these, increasing metro trains and tram projects, particularly in developing countries like India, etc. are also boosting the asia-pacific regional market during the forecast period. Of the top ten most expensive rail construction projects of 2021, eight are located in Asia - showing the continent's hunger for rail megaprojects. Half of the top ten most expensive rail construction projects in 2021 involve high-speed rail, all of them located in Asia.

  • The Government of Thailand, through the State Railway of Thailand, is constructing a high-speed rail line between Bangkok and Rayong in Thailand. This project involves the construction of a 220km high-speed rail line from Bangkok to Rayong. In April 2021, construction activities commenced on the project with scheduled completion in August 2025.
  • Chongqing Rail Transit Co. is constructing a 71.53 Km Metro rail line from Cengjia Station West to Liangjiang Film and Television City Station in Chongqing, China. The project plans to expand the existing urban rail systems and reduce the travel time in the region.

Therefore, such active rail penetration across region coupled with favorable government policies expected to enhance demand for railway pantographs across the region.

Railway Pantograph Market Competitor Analysis

The Railway pantograph market is a moderately consolidated one owing to the presence of global players and their strong hold on majority of the key regions like Asia-Paicific, Europe, and North America. Key players operating in the market are also focusing on designing new strategies especially by investing into latest technology and launching new products to increase their presence in the market. For instance, ​

  • In November 2020, PantoInspect, the market-leading manufacturer and supplier of 3D automated and real-time wayside pantograph monitoring systems, has launched its new digital twin platform for pantograph condition monitoring. The new digital twin platform of the PantoSystem is now capable of automatically identifying each type of train pantograph, which provides a more accurate measurement. ​
  • In August 2020, Ricardo Rail has launched a new service to simulate the dynamic interaction between pantograph units and catenary systems, with the aim of helping to optimize the design of future electrification products while also reducing development costs. Ricardo Rail has launched a new service to simulate the dynamic interaction between pantograph units and catenary systems, with the aim of helping to optimize the design of future electrification products while also reducing development costs.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters 5 Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Arm Type
    • 5.1.1 Single arm Pantograph
    • 5.1.2 Double arm Pantograph
  • 5.2 By Pantograph Type
    • 5.2.1 Diamond Shape
    • 5.2.2 Bow type
  • 5.3 By Train Type
    • 5.3.1 High Speed train
    • 5.3.2 Mainline Train
    • 5.3.3 Freight Train
    • 5.3.4 Metro Train
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the world
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Austbreck Pty Ltd.
    • 6.2.2 Alstom SA
    • 6.2.3 Flexicon Ltd.
    • 6.2.4 Siemens Mobility
    • 6.2.5 KONI BV
    • 6.2.6 Hitachi, Ltd.
    • 6.2.7 SCHUNK GmbH & Co. KG
    • 6.2.8 Wabtec Corporation
    • 6.2.9 BARTELS GmBH
    • 6.2.10 G&Z Enterprises Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS