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市場調査レポート
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1197946

ペット用防虫剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Pet Insect Repellants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペット用防虫剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペット用防虫剤の世界市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR4.4%で成長すると予測されています。

COVID-19の大流行は、サプライチェーンの混乱、生産量の低下、生産用原材料の不足などにより、ペット用防虫剤業界に大きな影響を及ぼしました。COVID-19期間中にペットの飼育が増加し、その増加はペットの種類を問わず、特に猫に顕著でした。したがって、猫の人口の急増に伴い、猫用ペットケア製品の需要が市場で増加すると予想されます。

長期的には、ダニやノミによる貧血、跛行、ダニ麻痺、かゆみなどの疾病の脅威が高まっており、予測期間中にペット用防虫剤の需要が増加すると予測されます。

ペットに被害を与える昆虫のうち、主なものはノミとマダニです。これらは2021年に合わせて63.8%の大半のシェアを占めています。これは、ノミやダニの忌避剤がシェアの大半を占めていることを表しており、今後数年間はさらに牽引していくと予想されます。

様々な先進国や新興国におけるペットの所有者数の増加、媒介性疾患の増加、先進国におけるペットの健康支出の増加は、厳しい規制や化学物質の毒性が市場の成長を阻害する一方で、市場の成長を促進する要因です。

北米が市場を独占しています。ペット用防虫剤市場の需要増加は、北米におけるペットのヒューマニゼーションの強化に起因していると考えられます。ペット用防虫剤市場は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、多大な恩恵を受けています。例えば、米国ペット製品協会(APPA)によると、米国の犬の所有者は、ペットフード、おやつ、おもちゃ、ビタミン、グルーミング、獣医への訪問、犬の散歩/ケネルサービスを含む、前の12ヶ月で犬あたり1,880米ドルの平均を費やしました。ペットの健康に対する飼い主の意識が高まっていることが、今後数年間の市場成長の原動力になると考えられます。

ペット用防虫剤市場の動向

ペットの健康に対する関心と支出の増加

ペット用防虫剤市場は、一人当たりの動物ヘルスケア支出の増加により、多大な恩恵を受けています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)によると、米国の犬の飼い主は、過去12カ月間に犬1匹当たり平均1,880米ドルを費やしており、これにはペットフード、おやつ、おもちゃ、ビタミン剤、グルーミング、獣医への訪問、犬の散歩/犬小屋のサービスなどが含まれています。猫の飼い主は、同じ期間に、猫1匹につき平均902米国を費やしています。中でも、獣医の費用はペットを飼うための予算の中で最も高額であり、獣医にかかれないことが多くの人にとってペット飼育の障害になっています。

さらに、過去10年間で、アメリカのペットへの支出は2倍以上に増えています。例えば、2010年、ペットに費やされた総額はおよそ455億3,000万米ドルでした。それから10年の間に、この支出は年間1,036億米ドルに急増しています。年間最大の増加は2017年から2018年にかけてで、支出は695億1000万米ドルから905億米ドルに一気に跳ね上がり、30%の伸びを示しました。

同様にカナダでも、オンタリオ獣医師会(OVMA)によると、子犬の世話にかかる年間費用は3,242カナダドルでした。米国疾病管理予防センターによると、2004年から2016年までの13年間に、感染したマダニに咬まれることで広がる新しい細菌が米国内だけで7つ発見されました。これらの細菌は、犬と並んで人にも感染し、人獣共通感染症を引き起こす可能性があります。コンパニオンアニマルにおける様々な病気の流行が増加しているため、病気を予防するための画像診断法やサプリメントの需要が全国的に高まっています。

市場をリードする北米

北米はペット用防虫剤の主要市場であり、2021年には市場全体の約43.5%のシェアを占めています。米国は、世界全体のペット人口で1位となっています。2021-2022年のAPPA National Pet Owners Surveyによると、米国の世帯の70%が何らかのペットを飼っており、2019-2020年の調査の67%から増加しています。実際、全体の14%がパンデミック中に新しいペットを入手しました。さらに、同国では過去1年間にペットの支出が増加し、35%のペット所有者が、同国の市場を牽引すると予測される虫除け剤を含むフード、ウェルネス関連製品、その他のペットケア用品に支出を増やしました。

例えば、2020年にはアリゾナ州で蜂の攻撃的な群れが3匹の犬を致命的に襲うなど、同国ではペットに対する虫害が発生しており、ペットを保護し健康を確保するための防虫剤の需要増につながると思われます。

さらに、カナダでは、虫刺され防止をうたった製品が数多く販売されています。その中で、安全性と有効性が政府によって承認されたものだけが、国内での使用を許されています。カナダでは、西ナイルウイルスやライム病がペットの健康被害として懸念されています。国内では、医薬品として処方された虫除けが普及しています。例えば、アルバータ州カルガリーにある製造会社Xerion Dispensary社のホメオパシー製剤「Mozi-Q」は、ペットの日常の悩みを安全かつ自然に解決するカナダ製の虫除けを市場に送り出したのです。このように、ペットの飼育数の増加やペットの間で昆虫が媒介する病気の蔓延が、予測期間中のtにおけるペット用防虫剤の需要を促進すると予想されます。

ペット用防虫剤市場の競合他社分析

ペット用防虫剤の世界市場は、多数のプレーヤーが存在し、非常に細分化されています。Zoetis Inc.、Elanco Animal Health、The Hartz Mountain Corporation、Boehringer Ingelheim、PetIQ LLC、Central Garden &Pet Company、Merck and Co.Inc.、Viebac Groupが主要なプレーヤーです。これらの市場の主要企業は、製品ポートフォリオを増やし、市場の他の地域または世界のプレーヤーを買収することによって、市場での地位を維持するために事業を拡大しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットの種類
    • 鳥類
    • その他動物
  • 虫の種類
    • ダニ
    • ハエ
    • ハチ
    • ノミ
    • その他の昆虫
  • エンドユーザー/アプリケーション
    • ペットクリニック
    • ペットショップ
    • その他のエンドユーザー/アプリケーション
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Merck And Co. Inc.
    • Elanco Animal Health Incorporated
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Vibrac
    • The Hartz Mountain Corporation
    • Tianjin Ringpu Bio-technology
    • Zoetis Inc.
    • Central Garden & Pet

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 90852

The global pet insect repellants market is projected to witness a CAGR of 4.4% during the forecast period (2022- 2027). The COVID-19 pandemic had a significant influence on the pet insect repellents industry due to disruptions in the supply chain, lower production, and lack of raw materials for production. There has been an increase in pet adoption during COVID-19, and this increase has occurred across pet types, especially cats. Therefore, with the surge in the cat population, the demand for pet care products for cats is anticipated to increase in the market.

In the long run, the rising threat of diseases such as anemia, lame disease, tick paralysis, and itching caused by ticks and fleas majorly is anticipated to increase the demand for pet insect repellent products during the forecast period.

Among all the insects, fleas and ticks are the major types of insects that cause damage to the pet. These account for the majority share of 63.8% together in 2021. This states that the repellents of fleas and ticks contribute to most of the share, and this is further anticipated to drive during the coming years.

An increase in the number of pet owners in various developed and developing countries, an increase in vector-borne diseases, and an increase in pet health expenditure in the developed countries are the factors that drive the market growth, while stringent regulations and toxicity in the chemicals hamper the growth of the market.

North America dominates the market. The increasing demand for the pet repellents market can be attributed to the enhanced pet humanization in North America. The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. The rising awareness among pet owners about the importance of pet health, and this, in turn, will drive market growth in the coming years.

Pet Insect Repellants Market Trends

Increased Focus and Expenditure on Pet Health

The pet insect repellents market is benefiting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. For instance, according to the American Pet Product Association (APPA), Dog owners in the United States spent an average of USD 1,880 per canine in the prior 12 months, which includes pet food, treats, toys, vitamins, grooming, visits to the vet, and dog-walking/kennel services. Cat owners, during the same time frame, spent an average of US 902 per feline. Among all, Vet bills are typically the costliest segment of the budget to own a pet, and lack of access can be prohibitive to pet ownership for many people.

Furthermore, in the past ten years, American pet spending has more than doubled. For instance, in 2010, the total money spent on pets was roughly USD 45.53 billion. Within the next decade, this spending has mushroomed to USD 103.6 billion annually. The biggest annual increase was between 2017 and 2018, when spending quickly jumped from USD 69.51 billion to USD 90.5 billion, a growth of 30%.

Similarly, in Canada, according to Ontario Veterinary Medical Association (OVMA), the annual cost of caring for a puppy was CAD 3,242. According to the Centers for Disease Control and Prevention, during the 13 years, from 2004 to 2016, seven new germs spreading through the bite of an infected tick were discovered in the United States alone. These germs can also infect people, alongside dogs, and cause zoonotic diseases. As the prevalence of various diseases in companion animals is increasing, the demand for diagnostic imaging procedures and supplements to prevent diseases is rising across the country.

North America Leads the Market

North America is the major market for pet insect repellants occupying about 43.5% share of the total market in 2021. The United States stands first in the overall pet population globally. According to the 2021-2022 APPA National Pet Owners Survey, 70% of US households own some pet, an increase from 67% in the 2019-2020 survey. In fact, 14% of total respondents obtained a new pet during the pandemic. Moreover, pet spending increased during the past year in the country, with 35% of pet owners spending more on their pet/pet supplies, including food, wellness-related products, and other pet care items, including insect repellants which are anticipated to drive the market in the country.

The insect attack incidences on pets in the country, for instance, in 2020, an aggressive swarm of bees fatally attacked three dogs in Arizona, will lead to an increase in demand for insect repellants to protect and ensure the well-being of the pets.

Further, in Canada, many products on the market claim to protect against insect bites. Only those that have been government-approved for their safety and effectiveness are allowed for use in the country. In Canada, the West Nile virus and Lyme disease are health concerns for pets. Medically formulated insect repellents are widespread in the country. For instance, Mozi-Q, a homeopathic formulation made by Xerion Dispensary, a manufacturing company based in Calgary, Alberta, has brought insect repellent made in Canada to the market that provides safe and natural solutions to everyday concerns in pets. Thus, increasing pet ownership and the spread of insect-transmitted diseases among pets are anticipated to drive the demand for pet insect repellants in t during the forecast period.​

Pet Insect Repellants Market Competitor Analysis

The global pet insect repellent market is highly fragmented with alarge number of players. Zoetis Inc., Elanco Animal Health, the Hartz Mountain Corporation, Boehringer Ingelheim, PetIQ LLC, Central Garden & Pet Company, Merck and Co. Inc., and the Viebac Group are the key players in the market.​ These major players in the market are increasing their product portfolio and expanding their business to maintain their position in the market by acquiring the other regional or global players in the market.​

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Pet Type
    • 5.1.1 Dogs
    • 5.1.2 Cats
    • 5.1.3 Birds
    • 5.1.4 Other Animals
  • 5.2 Insect Type
    • 5.2.1 Ticks
    • 5.2.2 Flies
    • 5.2.3 Bees
    • 5.2.4 Fleas
    • 5.2.5 Other Insect Type
  • 5.3 End User/Application
    • 5.3.1 Pet Clinic
    • 5.3.2 Pet Shops
    • 5.3.3 Other End Users/Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Merck And Co. Inc.
    • 6.3.2 Elanco Animal Health Incorporated
    • 6.3.3 Boehringer Ingelheim International GmbH
    • 6.3.4 Vibrac
    • 6.3.5 The Hartz Mountain Corporation
    • 6.3.6 Tianjin Ringpu Bio-technology
    • 6.3.7 Zoetis Inc.
    • 6.3.8 Central Garden & Pet

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET