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市場調査レポート
商品コード
1197378

ラミネート床材市場-成長、動向、予測(2023年~2028年)

Laminate Flooring Market- Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ラミネート床材市場-成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

ラミネート床材市場は、2027年までにCAGR3%強で成長する見通しです。

ラミネート床材は、エンジニアードウッド、本物のハードウッド、石材の床材よりも安価です。ラミネート床材は、石材、タイル、木材に見られるデザインを再現できるため、近年市場が拡大しています。ラミネート床材は、建築分野の活況が大きな原動力となっています。新興国では、都市化、工業化、ライフスタイルの変化に伴い、建築活動が活発化しています。このことが世界市場の拡大に寄与しています。

COVID-19は市場を揺るがし、経済状況を変化させました。その結果、ラミネート・フローリングの市場は苦境に立たされています。パンデミックにより製造業が閉鎖され、住宅やビルプロジェクトの建設に支障をきたしたため、取引は停止しています。さらに、ロックダウンの制限により、ラミネート・フローリングの新規購入が妨げられています。

ラミネート・フローリングの製造業者は、原材料の価格と供給の変動により、大きな困難に直面する可能性があります。市場セグメントとしては、高密度繊維板ラミネート床材と中密度繊維板ラミネート床材の2つがあります。今、ラミネート床材業界で最も多い製品カテゴリーで、最もシェアが高いのは中密度繊維板ラミネート床材です。

ラミネート床材の市場動向

商業用途が市場を席巻

大きなシェアを持つのは、商業用途が支配的です。ラミネート床材は安価で、メンテナンスが少なく、耐摩耗性に優れているため、業務用分野で広く使用されています。それに続くのが住宅分野です。業務用分野では、5つ星ホテルやショールーム、小売店、企業のオフィスなどから強い需要があり、ラミネート床材の市場は大きく拡大しました。さらに、木質系床材の人気の高まりと商業用不動産業界への投資の増加が、世界規模での市場拡大を支えています。

アジア太平洋地域は急速な成長が期待される

アジア太平洋地域は、世界的に最も速いスピードで市場が拡大している地域です。同地域の市場拡大の要因としては、急速な都市化、建築業界の成長、政府の取り組み、有利な政策の利用などが考えられます。今後数年間は、低い生産コストと可処分所得の増加が、同地域の市場を後押しするかもしれません。中国は、この地域の重要な床材消費国であり、今後最も大きなCAGRが見込まれます。予測によると、インドのような発展途上国は、今後数年間で最大の成長を遂げるでしょう。

ラミネート床材市場の競合他社分析

ラミネート床材の市場は非常に細分化されています。ラミネート床材市場で活躍する主要な多国籍企業をレポートでは取り上げています。Tarkett SA、Mohawk Industries Inc.、Shaw Industries Group Inc.、Beaulieu International Groupなどのプレーヤーが市場を独占しています。しかし、製品革新や技術開拓のおかげで、中堅・中小企業は新規事業の獲得や未開拓分野への参入により市場シェアを拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界における技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 高密度繊維板積層フローリング
    • 中密度繊維板積層フローリング
  • 用途別
    • 住宅用
    • 商業施設
    • 産業用
  • 流通経路別
    • オフラインストア
    • オンラインストア
  • 地域別で見る
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Tarkett SA
    • Mohawk Industries Inc.
    • Shaw Industries Group Inc.
    • Armstrong Flooring Inc.
    • Beaulieu International Group
    • Mannington Mills Inc.
    • Classen Group
    • Formica Group
    • Kaindl Flooring
    • De Flooring International*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項および米国について

目次
Product Code: 66556

The laminate flooring market is poised to grow at a CAGR of greater than 3% by 2027. Laminate flooring is less expensive than engineered wood, real hardwood, and stone floor coverings. The market for laminate flooring has risen in recent years due to its ability to reproduce designs found in stone, tiles, and wood. The booming building sector is a major driver of laminate flooring. Construction activity has expanded in emerging nations as a result of urbanization, industrialization, and changing lifestyles. This element has assisted in the expansion of the world market.

COVID-19 has shaken markets and shifted economic conditions. The market for laminate flooring has suffered as a result. Transactions are suspended due to manufacturing sectors closing down due to the pandemic, which hampered home and building project construction. Additionally, lockdown limitations have prevented new purchases of laminate flooring.

Manufacturers of laminate flooring may face significant difficulties due to raw ingredients' price and supply volatility. The two market segments are high-density fiberboard laminated flooring and medium-density fiberboard laminated flooring. The most common product category in the laminate flooring industry right now, with the highest share, is medium-density fiberboard laminated flooring.

Laminate Flooring Market Trends

Commercial Application is Dominating the Market

With a large share of the market, the commercial application rules. Because it is inexpensive, low maintenance and wear-resistant, laminate flooring is widely used in the business sector. It is followed by the residential sector. The market for laminate flooring in the commercial sector has greatly expanded as a result of the strong demand from five-star hotels, showrooms, retail stores, and corporate offices. Additionally, the growing popularity of wood-based flooring and increased investments in the commercial real estate industry have supported market expansion on a global scale.

Asia-Pacific is Expected to Grow at a Fast Pace

Asia-Pacific is the market region with the quickest rate of expansion globally. The expansion of the market in the area may be attributed to factors such as rapid urbanization, a growing building industry, government initiatives, and the availability of advantageous policies. In the upcoming years, low production costs and increased disposable incomes might help the region's market. China is a significant flooring consumer in the area and is anticipated to have the greatest CAGR going forward. According to projections, developing nations like India will experience the biggest growth in the following years.

Laminate Flooring Market Competitor Analysis

The market for laminate flooring is highly fragmented. Major multinational companies active in the laminate flooring market are covered in the report. Players like Tarkett SA, Mohawk Industries Inc., Shaw Industries Group Inc., and Beaulieu International Group dominate the market. However, thanks to product innovation and technology developments, mid-sized and smaller businesses are growing their market share by winning new businesses and entering untapped sectors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter Five Forces
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 High-density Fiberboard Laminated Flooring
    • 5.1.2 Medium-density Fiberboard Laminated Flooring
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
    • 5.2.3 Industrial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Stores
    • 5.3.2 Online Stores
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Tarkett SA
    • 6.2.2 Mohawk Industries Inc.
    • 6.2.3 Shaw Industries Group Inc.
    • 6.2.4 Armstrong Flooring Inc.
    • 6.2.5 Beaulieu International Group
    • 6.2.6 Mannington Mills Inc.
    • 6.2.7 Classen Group
    • 6.2.8 Formica Group
    • 6.2.9 Kaindl Flooring
    • 6.2.10 De Flooring International*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US