市場調査レポート
商品コード
1135977

リップケア製品市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Lip Care Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 212 Pages | 納期: 2~3営業日

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リップケア製品市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リップケア製品市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR4.75%を記録すると予測されています。

外見に関するお客様の意識の高まりが、世界のリップケア製品市場を牽引しています。ミレニアル世代は、リップケア製品を含むパーソナルケア製品の使用を増やすことに常に注力しており、市場の需要を高めています。また、オンラインだけでなくオフラインの流通チャネルでも簡単に入手できることが、市場の需要をさらに高めています。

しかし、COVID-19のために、リップケア製品の需要は、オフラインの小売チャネルのシャットダウンと世界のさまざまな部分で社会的な集まりに厳しい政府の制限のために、市場で一時的に影響を受けました。さらに、各地の貿易制限もリップケア製品のサプライチェーンに影響を及ぼしました。消費者の注目を集めるため、市場のさまざまな企業が革新的な処方を採用した新製品を発表しました。例えば、2020年3月、CBDを配合したパーソナルケアブランドのHello CBDは、米国で2つの新しいヴィーガンリップバームを発表しました。この製品はココナッツオイルとオリーブオイルから調合され、バニラミントとストロベリーフレーバーが用意されています。本製品は、米国のエステティックサロン企業であるUlta Beautyが、オンラインだけでなくオフラインの店舗でも独占的に販売し、顧客へのリーチを広げています。

また、アレルギーや脱水症状、日焼け、ビタミンやミネラルの不足など、さまざまな原因によって引き起こされる、ひび割れや黒ずみ、しわ、割れなどのリップケア問題の増加が、リップケア製品の市場需要をさらに押し上げると予想されます。また、喫煙などの不健康な生活習慣が唇の黒ずみやシワを増加させており、市場の成長を促進しています。

主な市場動向

オーガニックリップケア製品の人気上昇

オーガニックスキンケア製品の人気が高まっていることが、オーガニックリップケア製品に対する消費者の高い嗜好に影響を与えています。消費者は、合成化学物質や有害な化学物質を含む製品に比べ、天然成分や有機成分、クリーンラベルのリップケア製品を好んで使用しています。ライフスタイルの変化や現代人の喫煙率の増加が、オーガニックリップケア製品の需要を促進しています。消費者は、喫煙や他のさまざまな理由のために引き起こされる彼らの青白いと暗い唇に栄養を与え、修復するためにこれらの製品を好んでいます。これは、市場の主要な企業は、倫理的で持続可能な調達を言及すると一緒に、天然成分で製品を定式化するためにつながっています。同時に、消費者はますます環境に配慮するようになっています。さらに、天然製品とともに、職人の持続可能なパッケージへの好みは、市場で成長しています。例えば、2022年7月、ラストフォレストは、インドで新しい蜜蝋リップバームのシリーズを発表しました。このリップバームは100%オーガニックの蜜蝋から作られており、ミント、チョコレート、ストロベリーなど、さまざまなフレーバーがあります。この製品はガラス瓶に入れられ、職人技が光る段ボール製のギフトパッケージに入っています。

アジア太平洋地域は急成長中

リップケア製品の市場は、アジア太平洋地域で拡大しています。これは、消費者の外見に対する関心が高まっていることが要因です。美容製品に加え、パーソナルケア製品への支出が増加していることが、リップクリーム、リップスクラブ、リップオイル、スリーピングリップマスクなど、さまざまなリップケア製品の需要を促進しています。さらに、スキンケアおよびパーソナルケア業界における技術革新は、スリーピングマスクやスクラブのような高度なカテゴリの市場浸透を支えています。また、市場の多くの主要企業は、他の企業と共同で様々な製品を発売しており、顧客に非常に多様な製品を提供することにつながっています。また、需要の高まりにより、新規参入企業が増え、地域市場の競争は激化しています。これらの新規参入企業は、より幅広い消費者層にリーチするために、著名人の推薦やソーシャルメディアプラットフォームを通じたプロモーションに注力しています。例えば、2021年12月、インド映画界の女優であるNayantharaは、The Lip Balm Companyという会社のもと、リップバームシリーズを発売しました。この製品発売は、皮膚科医のレニタ・ラジャン博士とのコラボレーションによるものです。同社は、美容製品に関心を示す男性の数が増加していることから、性別にとらわれないリップバームの開発に注力しました。

競合情勢

世界のリップケア製品市場は、世界企業だけでなく地域企業も存在し、非常に競争が激しい市場です。これらの企業はすべて、市場でのリーチを強化し、顧客の注目を集めるために、製品革新、合併や買収、拡張、およびパートナーシップのようなさまざまな戦略に焦点を当てます。多くの企業は、異業種の企業と提携することで、市場で自社製品を販売しています。例えば、2022年8月、顧客直販型の美容・パーソナルケアブランドのピルグリムは、インドでプレミアムフローズンヨーグルトのマイフローランドと提携したことを発表しました。同社はこのキャンペーンの一環として、同社のスクワランリップケアシリーズのプロモーションを行っています。市場の主要な企業は、ロレアルSA、LVMH、エスティローダーカンパニーズ株式会社、ユニリーバPLC、およびBeiersdorf AG、とりわけ、研究市場のかなりのシェアを保持し、市場での提供品のポートフォリオと同様に、彼らの可視性を拡大し、それによって、市場の成長をエスカレートさせます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • リップバーム
    • リップスクラブ
    • リップマスク
    • その他
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • リーディング企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Unilever PLC
    • Beiersdorf AG
    • Revlon Inc.
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • LVMH
    • The Himalaya Drug Company
    • Natura & Co.
    • L'Occitane International SA
    • Bayer AG

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91845

The lip care products market is projected to register a CAGR of 4.75% during the forecast period, 2022-2027.

The increasing awareness of the customers relating to their physical appearance is driving the market for lip care products globally. Millennials are constantly focused on increasing their use of personal care products including lip care products, increasing the demand in the market. Alongside, their easy accessibility in different online, as well as offline distribution channels, is escalating the market demand further.

However, due to COVID-19, the demand for lip care products was affected temporarily in the market, owing to the shut down of offline retail channels and strict government restrictions on social gatherings in different parts of the world. Moreover, the trade restrictions in different places also affected the supply chain of lip care products. To gain consumer attention, different players in the market introduced new products with innovative formulations. For instance, in March 2020, Hello CBD, a CBD-infused personal care brand introduced two new vegan lip balms in the United States. The product is prepared from coconut oil and olive oil and is available in vanilla mint and strawberry flavors. The product is distributed exclusively by Ulta Beauty, a beauty salon company in the United States, through its online as well as offline stores, to widen the reach of the products to the customers.

Additionally, the rising lip care problems, such as chapping, darkening, wrinkles, and splitting, caused by various reasons like allergies, dehydration, sun damage, and vitamin and mineral deficiencies, are anticipated to propel the market demand for lip care products further. Unhealthy lifestyle habits like smoking are increasing darker and wrinkled lip concerns, thereby, driving the growth of the market.

Key Market Trends

Rising Popularity of Organic Lip Care Products

The rising popularity of organic skin care products is influencing the high consumer preference for organic lip care products. Consumers are preferring lip care products having natural, organic, and clean-label ingredients, in comparison to synthetic and hazardous chemical-containing products. The changing lifestyle and increased smoking among modern individuals are driving the demand for organic lip care products. Consumers are preferring these products to nourish and repair their pale and darker lips caused due to smoking and various other reasons. This has led the major players in the market to formulate products with natural ingredients, along with mentioning their ethical and sustainable sourcing. Alongside, consumers are becoming more and more environment-friendly. Moreover, the preference for artisanal sustainable packaging, along with natural products is growing in the market. For instance, in July 2022, Last Forest introduced its range of new beeswax lip balm in India. The lip balms are prepared from 100% organic beeswax and available in different flavors like mint, chocolate, and strawberry. The product is made available in glass jars and comes in artisanal cardboard gift packaging.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

The lip care products market is escalating in the Asia-Pacific region, owing to the increasing attention of the consumers towards their physical appearance. The increasing spending of customers on personal care products, along with beauty products is driving the demand for different lip care products like lip balm, lip scrub, lip oil, and sleeping lip mask, among others. Moreover, the innovation in the skin and personal care industry is supporting the market penetration of advanced categories like sleeping masks and scrubs. Many key players in the market are also launching various products, in collaboration with other companies, leading to offering huge variety to the customers. Alongside, the growing demand has led new players to enter the market, thereby, driving competition in the regional market. These new entrants are focusing on celebrity endorsement and promotions across social media platforms to reach a wider consumer base. For instance, in December 2021, Nayanthara, an actress in the Indian film industry, launched a range of lip balms under the company - The Lip Balm Company. This product launch was in collaboration with a dermatologist, Dr. Renita Rajan. The company focused on developing gender-neutral lip balms, owing to the rising number of men showing interest in beauty products.

Competitive Landscape

The global lip care products market is highly competitive with the presence of different global as well as regional players in the market. All these players focus on different strategies like product innovation, merger and acquisition, expansion, and partnership, to enhance their reach in the market and grab customers' attention. Many players are marketing their products in the market by partnering with companies from different industries. For instance, in August 2022, Pilgrim, a direct-to-customer beauty and personal care brand announced its partnership with MyFroyoLand, a premium frozen yogurt company, in India. The company promoted its Squalane lip care range as a part of this campaign. Major players in the market include L'Oreal SA, LVMH, The Estee Lauder Companies Inc., Unilever PLC, and Beiersdorf AG, among others, who hold a significant share of the market studied, expanding their visibility as well as a portfolio of offerings in the market, thereby, escalating the growth of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Lip Balms
    • 5.1.2 Lip Scrubs
    • 5.1.3 Lip Masks
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middel East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted By Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Beiersdorf AG
    • 6.3.4 Revlon Inc.
    • 6.3.5 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.6 LVMH
    • 6.3.7 The Himalaya Drug Company
    • 6.3.8 Natura & Co.
    • 6.3.9 L'Occitane International SA
    • 6.3.10 Bayer AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER