市場調査レポート
商品コード
1417863
メタバースインタラクティブ体験市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Metaverse Interactive Experience Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
メタバースインタラクティブ体験市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年01月29日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
|
メタバースインタラクティブ体験の動向と予測
世界のメタバースインタラクティブ体験市場は、2024年から2030年までのCAGRが33.6%で、2030年までに推定4億4,000万米ドルに達すると予測されます。この市場の主な促進要因は、デジタル技術の急速な開拓と、没入型かつ相互接続型の仮想世界への関心の高まりです。世界のメタバースインタラクティブ体験市場の将来は、ゲーム、ソーシャルコンタクト、ショッピングの各市場における機会によって有望視されています。
メタバースインタラクティブ体験市場の洞察
Lucintelの予測では、ホログラフィはより手頃な価格で簡単に利用できるため、予測期間中に高い成長が見込まれます。
この市場の中では、バーチャルコンサート、会議、パーティーのような没入型ソーシャルイベントが増加しているため、ソーシャルコンタクトが最大セグメントであり続けると思われます。
北米は、ゲーム産業やエンターテインメント産業が著しく成長しており、ARとVRハードウェアの導入が増加していることから、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。
Q1.市場規模は?
A1.世界のメタバースインタラクティブ体験市場は、2030年までに推定4億4,000万米ドルに達すると予想されています。
Q2.市場の成長予測は?
A2.世界のメタバースインタラクティブ体験市場は、2024年から2030年にかけて33.6%のCAGRで成長すると予測されます。
Q3.市場の成長に影響を与える主な促進要因は?
A3.この市場の主な促進要因は、デジタル技術の急速な開拓と、没入型・相互接続型の仮想世界への関心の高まりです。
Q4.市場の主要セグメントは?
A4.メタバースインタラクティブ体験市場の将来性は、ゲームとソーシャルコンタクト、ショッピングの各市場における機会によって有望視されます。
Q5.市場の主要企業は?
A5.主なメタバースインタラクティブ体験企業は以下の通り。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは?
A6.Lucintelは、ホログラフィはより手頃な価格で簡単に利用できるため、予測期間中に高い成長が見込まれると予測しています。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?
A7.北米は、ゲームおよびエンターテイメント産業が著しく成長しており、ARとVRハードウェアの採用が増加していることから、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。
Q8.レポートのカスタマイズは可能?
A8.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。
Metaverse Interactive Experience Trends and Forecast
The future of the global metaverse interactive experience market looks promising with opportunities in the game, social contact, and shopping markets. The global metaverse interactive experience market is expected to reach an estimated $0.44 billion by 2030 with a CAGR of 33.6% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rapid development of digital technology and increasing interest in immersive and interconnected virtual worlds.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
Metaverse Interactive Experience by Segment
The study includes a forecast for the global metaverse interactive experience by type, application, and region.
List of Metaverse Interactive Experience Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies metaverse interactive experience companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the metaverse interactive experience companies profiled in this report include-
Metaverse Interactive Experience Market Insights
Lucintel forecasts that holography is expected to witness the higher growth over the forecast period as it more affordable and easily accessible.
Within this market, social contact will remain the largest segment due to rising number of immersive social events like virtual concerts, conferences, and parties.
North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to significantly growing gaming and entertainment industries and increasing adoption of AR and VR hardware in the region.
Features of the Global Metaverse Interactive Experience Market
Market Size Estimates: Metaverse interactive experience market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Metaverse interactive experience market size by type, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Metaverse interactive experience market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, applications, and regions for the metaverse interactive experience market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the metaverse interactive experience market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the metaverse interactive experience market size?
Answer: The global metaverse interactive experience market is expected to reach an estimated $0.44 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for metaverse interactive experience market?
Answer: The global metaverse interactive experience market is expected to grow with a CAGR of 33.6% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the metaverse interactive experience market?
Answer: The major drivers for this market are rapid development of digital technology and increasing interest in immersive and interconnected virtual worlds.
Q4. What are the major segments for metaverse interactive experience market?
Answer: The future of the metaverse interactive experience market looks promising with opportunities in the game, social contact, and shopping markets.
Q5. Who are the key metaverse interactive experience market companies?
Answer: Some of the key metaverse interactive experience companies are as follows.
Q6. Which metaverse interactive experience market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that holography is expected to witness the higher growth over the forecast period as it more affordable and easily accessible.
Q7. In metaverse interactive experience market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to significantly growing gaming and entertainment industries and increasing adoption of AR and VR hardware in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.