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市場調査レポート
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1321527

マンニトール市場-2023年から2028年までの予測

Mannitol Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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マンニトール市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

マンニトール市場の2021年の市場規模は2億940万米ドルと評価されています。

マンニトールは、溶解性と吸湿性が低い糖ポリオールまたは糖アルコールの一種で、甘味料としても医薬品としても使用されます。マンニトールは、天然では樹皮、新鮮なキノコ、褐藻、海藻、ほとんどの果物や野菜に含まれています。人工的に製造されたマンニトールは、一般的にデンプンやスクロースから得られるフルクトースを水素添加して製造されます。腸での吸収が悪いため、マンニトールは低カロリー甘味料です。眼圧を下げ、頭蓋内圧を上げることで緑内障の治療に使われます。注射または吸入により薬用投与されます。効果は通常15分以内に始まり、8時間まで持続します。

消費者の生活の質は、主に個人所得の増加によって大きく向上しました。消費者の健康意識が高まった結果、国民の食習慣は大きく変化しました。さらに、企業は多くの時間と資源を投入して、天然成分で構成された製品や、健康増進に特化した製品を開発しています。その結果、低カロリーの天然甘味料に対する需要の高まりが、予測期間を通じてマンニトールの世界市場の成長を促進しています。マンニトールは消費者の血糖値にほとんど影響を与えないため、糖尿病人口の増加も拡大の原動力となっています。

しかし、複雑な法律、制限、副作用の可能性、知識不足が市場の成長を抑制しています。

飲食品や製薬業界からのマンニトールに対する需要の高まりが、市場の成長を加速させています。

マンニトールは、様々な菓子類、特に無糖製品の甘味料として使用されています。マンニトールは溶解性が低く潜熱が高いため、ミントキャンディーやバブルガムの製造に広く使用されています。マンニトールは吸湿性が非常に低く、湿度が98%に達するまで空気中の水分を吸収しないため、ハードキャンディー、ドライフルーツ、チョコレートコーティング、チューインガムなどの被覆材として最適です。マンニトールの優れた風味とテクスチャーは、チュアブルタブレットの賦形剤として好まれています。

マンニトールはショ糖よりもグリセミック指数が低く、糖尿病患者向けの甘味料です。そのため、肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの患者数の増加と消費者の意識の向上が、マンニトールの積極的な拡大をもたらしています。IDFによると、糖尿病は2021年に5億3,700万人に影響を及ぼしています。予測によると、この数字は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加する見込みです。5億4,100万人が2型糖尿病を発症するリスクがあります。

また、マンニトールには治療用途もあります。眼圧を下げることにより緑内障の治療に使用され、また頭部外傷の場合には頭蓋内圧の上昇を抑えます。マンニトールは、欧州連合(EU)において、18歳以上の成人の嚢胞性線維症の治療薬として承認されています。また、尿量の減少を伴う腎不全の治療、眼圧の低下、特定の毒素の除去促進、体液貯留の治療も期待できます。したがって、緑内障のような疾患の有病率の上昇は、マンニトールの市場拡大にさらに貢献すると思われます。CDCのデータによると、緑内障は約300万人のアメリカ人を苦しめています。緑内障の最も一般的なタイプは開放隅角で、眼圧の上昇を引き起こします。

アジア太平洋地域は、予測期間中、世界のマンニトール市場で大きなシェアを占めると予測されています。

アジア太平洋地域は、マンニトール市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康志向の高まり、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間中に高成長を遂げるでしょう。マンニトールは中国やインドなどの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、食習慣の変化と低カロリー製品や飲料の需要の高まりにより拡大しています。マンニトールは血糖値に影響を与えないため、糖尿病患者にとって優れた選択肢となります。その結果、インドや中国などにおける糖尿病罹患率の増加が、この分野の需要を牽引しています。国際糖尿病連合によると、2021年にはインドの成人の8.3%、7,400万人以上が糖尿病に罹患しています。2045年には、この数字は1億2,480万人に増加すると予測されています。2021年には、中国の成人の13%、1億4,000万人以上が糖尿病に罹患しています。2045年には、この数字は1億7,440万人に増加すると予測されています。さらに、Shijiazhuang Huaxu Pharmaceutical Co., Ltd.、Singsino Group Ltd.、Shandong Lianmeng International Trade Co.などの主要市場プレイヤーの普及も、この地域におけるマンニトールの成長に拍車をかけています。アジア太平洋地域の主要市場は、インド、中国、日本、韓国、タイ、台湾、インドネシアです。

市場動向:

  • 2022年11月、大手医薬品・栄養補助食品賦形剤メーカーのRoquette社は、直接打錠用の2つの次世代マンニトールソリューションを発表した:Pearlitol CR-HとPearlitol 200 GTです。どちらの賦形剤も、製薬業界特有の製剤上の問題に対応するために特別に開発されたもので、メーカーによる直接打錠技術の最適化を支援し、放出制御錠剤や極小錠剤などの革新的な応用分野へと拡大しています。
  • 2020年3月、SPIファーマはMannogem XL Opal、Mannogem XL Ruby、Mannogem Emerald、Mannogem OnyxをMannogem マンニトール製品のポートフォリオに追加し、患者に優しい経口投与剤形として多数使用することを発表しました。SPIファーマの新しいコンペンディアル「マンニトール」グレードは、口腔内崩壊錠やチュアブルなどの患者に優しい剤形の製剤化に適しており、錠剤サイズを小さくし、崩壊時間を短縮することで、患者のコンプライアンスを向上させます。また、含量均一性、低原薬圧縮性、優れた有機性など、複雑な製剤の課題を解決するための選択肢を増やします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のマンニトール市場:形態別

  • イントロダクション
  • 粉末
  • 顆粒

第6章 世界のマンニトール市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品
  • 医薬品
  • 産業用
  • その他

第7章 世界のマンニトール市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Roquette Freres Company
  • Cargill, Incorporated.
  • Ingredion Incorporated
  • SPI Pharma
  • Singsino Group Ltd.,
  • Merck Millipore Corporation
  • Bright Moon Seaweed
目次
Product Code: KSI061615253

The mannitol market was valued at US$209.4 million in 2021.

Mannitol is a type of sugar polyol or sugar alcohol with low solubility and hygroscopicity and is used as both a sweetener and a drug. Mannitol is naturally found in tree bark, fresh mushrooms, brown algae, seaweed, and most fruits and vegetables. Artificially mannitol is generally manufactured by hydrogenating fructose, which is derived from starch or sucrose. Since the intestines absorb it poorly, mannitol is a low-calorie sweetener. It is used to treat glaucoma by lowering ocular pressure and increasing intracranial pressure. It is administered medically by injection or inhalation. The effects usually start within 15 minutes and extend to 8 hours.

The consumer's quality of life has greatly improved, owing mostly to increased personal income. As a result of rising health consciousness among consumers, the population's eating habits have shifted substantially. Furthermore, firms are investing a lot of time and resources in developing products composed of natural ingredients and specialized goods that improve health. As a result, rising demand for low-calorie natural sweeteners is propelling the growth of the global market for mannitol throughout the projected period. The growing diabetic population is also driving expansion since mannitol has little to no effect on the consumer's blood sugar level.

However, complex laws, restrictions, possible side effects, and a lack of knowledge are restraining the market growth.

The growing demand for mannitol from the food & beverage and pharmaceutical industries is accelerating the market growth.

Mannitol is used as a sweetener in various confectionary goods, especially sugar-free products. Due to low solubility and high latent heat, mannitol is extensively used to produce mint candies and bubble gums. It has a very low hygroscopicity, meaning that it does not absorb water from the air until the humidity level reaches 98 percent, which makes it an excellent covering for hard candies, dried fruits, chocolate coatings, and chewing gums. Mannitol's excellent flavor and texture make it a preferred excipient for chewable tablets.

Mannitol has a lower glycemic index than sucrose and is a sweetener for diabetic patients. Therefore an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of mannitol. Diabetes has affected 537 million people in 2021, according to the IDF. According to forecasts, this figure is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. 541 million people are at risk of developing type 2 diabetes.

Mannitol also has therapeutic applications associated with it. It is used to treat glaucoma by lowering ocular pressure and also reduces increased intracranial pressure in case of head trauma. Mannitol is approved in the European Union for treating cystic fibrosis in adults aged 18 and up. It may also treat renal failure with reduced urine production, lower eye pressure, promote the removal of certain toxins, and treat fluid buildup. Therefore, the rising prevalence of diseases such as glaucoma will even further contribute to the market expansion of mannitol. According to CDC data, Glaucoma affects around 3 million Americans. The most common type of glaucoma is open-angle, which causes increasing ocular pressure.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the global mannitol market during the forecast period.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in mannitol. This region will witness high growth during the forecast period due to the rising health copiousness among consumers, increased urbanization, and rising disposable income. Mannitol is in high demand in rising markets such as China and India. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. Mannitol does not affect blood sugar levels, making them an excellent choice for diabetic individuals. As a result, increased diabetes incidence in countries such as India and China is driving demand in this area. According to the International Diabetes Federation, 8.3 percent of Indian adults, or more than 74 million people, have been affected by diabetes in 2021. By 2045, this figure is predicted to rise to 124.8 million. Diabetes affected 13 percent of Chinese adults, or more than 140 million individuals, in 2021. By 2045, this figure is predicted to rise to 174.4 million. In addition, the prevalence of key market players such as Shijiazhuang Huaxu Pharmaceutical Co., Ltd., Singsino Group Ltd., and Shandong Lianmeng International Trade Co are also spurring the growth of mannitol in this region. Prime markets in the Asia Pacific region are India, China, Japan, South Korea, Thailand, Taiwan, and Indonesia.

Market Developments:

  • In November 2022, Roquette, a major pharmaceutical and nutraceutical excipients manufacturer, introduced two next-generation mannitol solutions for direct compression: Pearlitol CR-H and Pearlitol 200 GT. Both excipients were created specifically to address unique drug formulation issues in the pharmaceutical industry, assisting manufacturers in optimizing direct compression techniques and expanding into innovative application areas such as controlled-release tablets and tiny tabs.
  • In March 2020, SPI Pharma announced the addition of Mannogem XL Opal, Mannogem XL Ruby, Mannogem Emerald, and Mannogem Onyx to its portfolio of Mannogem Mannitol products for usage in numerous patient-friendly oral dose forms. SPI Pharma's new compendial mannitol grades are suited for the formulation of patient-friendly dosage forms such as orally-disintegrating tablets and chewable, with smaller tablet sizes and faster disintegration times, improving patient compliance. They increase the number of choices for resolving challenges with complex formulations, such as content consistency, low API compressibility, and better organoleptic.

Market Segmentation:

By Form

  • Powder
  • Granules

By Application

  • Food
  • Pharmaceuticals
  • Industrial
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL MANNITOL MARKET, BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Powder
  • 5.3. Granules

6. GLOBAL MANNITOL MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
  • 6.3. Pharmaceuticals
  • 6.4. Industrial
  • 6.5. Others

7. GLOBAL MANNITOL MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Roquette Freres Company
  • 9.2. Cargill, Incorporated.
  • 9.3. Ingredion Incorporated
  • 9.4. SPI Pharma
  • 9.5. Singsino Group Ltd.,
  • 9.6. Merck Millipore Corporation
  • 9.7. Bright Moon Seaweed