|
市場調査レポート
商品コード
1261522
ペット用鎮静剤の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートペットタイプ別、流通チャネル別、タイプ別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Pet Calming Products Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Pet Type, By Distribution Channel, By Type, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
ペット用鎮静剤の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートペットタイプ別、流通チャネル別、タイプ別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 即納可能
|
ペット用鎮静剤市場規模は、2028年には206億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ペットはいくつかの異なる理由で不安になることがあります。犬の不安は、通常、恐怖、孤独、高齢化によって引き起こされます。大きな音、見知らぬ人や動物、帽子や傘などの視覚的な合図、新しい場所や見知らぬ場所、獣医に行くときや車に乗るときなどの特定の状況、草や木の床などの表面はすべて、恐怖に基づく不安を引き起こします。特定のペットがこれらのものに短時間反応することはありますが、すでに神経質になっている犬にはより大きな影響を与えるかもしれません。
分離不安症に悩む犬もいると言われています。分離不安症の犬は、一人になったり、家族から離れたりすると、安らぎを得ることができません。その不安は、家の中でおしっこや排泄をする、家具や調度品を壊す、吠えるなどの好ましくない行動として現れることが多いです。
COVID-19影響度分析
COVID-19の時、発生はほぼすべてのビジネスに大きな影響を与えました。パンデミックによって世界中の経済が悪影響を受け、動物用医薬品の生産事業の大半が中断されました。COVID-19は、継続的な予防接種や定期的な健康診断などの獣医学的活動を減少させました。獣医師の検診や可用性が低下し、ペットの不安を専門的に診断することができなくなったことと、これらのペット用鎮静剤の生産が最小限にとどまったことが相まって、パンデミックの初期段階における市場の成長を低下させました。
市場成長の要因
ペットの養子縁組が増加し、ペットの福祉にかける費用が増加
猫や犬は、人間の伴侶として最も多く飼われている動物の一つであり、人間との関係は、しばしば双方に精神衛生上の利点をもたらすとされています。COVID-19の蔓延を受け、在宅勤務などの社会的距離を置く施策が世界的に強化されています。また、失業率の上昇と相まって、一般の人々の1日の平均在宅時間が大幅に増加し、動物保護施設からの犬や猫の引き取り手が増加しています。このことが、市場の成長を後押ししています。
オーガニック製品、プレミアム製品の使用
ここ数十年、ペットの「人間化」が進み、消費者がペットのヘルスケアに費やす金額も増加しています。このようなペット飼育の増加は、小売チェーン、ペット用食品・サービス、ペットケアサービスなどを含むペットケアエコシステムを活性化させる要因となっています。また、ペットを家族の一員と考え、愛犬が必要とするものを基準に商品を選ぶ人が増えています。このように、オーガニックで高品質なペットケア製品の使用により、ペット用鎮静剤の市場は急増すると予想されます。
市場抑制要因
特に遠隔地では、専門の獣医師が不足しています。
中小の畜産業では、獣医療を受けるための資金が不足していることが多く、需要が減少し、動物病院が利益を確保することが難しくなっています。獣医療サービスの需要が低いということは、地方の獣医師にとって、業務量的に生計を立てることが難しい、あるいは不可能であることを示しています。そのため、獣医師は、このような産業における企業の買収や新規開拓を躊躇してしまいます。特に遠隔地では、前述の要因から獣医師が不足しており、不安などの問題に対する適切な診断や治療ができないため、市場の成長が制限されるでしょう。
ペットタイプの展望
ペットの種類に基づき、ペット用鎮静剤市場は犬、猫、その他に区分されます。これは、犬が世界で最も一般的なペットであり、3世帯に1世帯が飼っているためです。ペットの不安に関するより優れた知識、ペットの飼育数の増加、ライフスタイルの変化、自然療法への欲求などが相まって、犬用のペット用鎮静剤の需要が高まっています。個人がより活動的になり、忙しくなったため、仕事、休暇、社会的活動に犬を連れて行くことが多くなり、これが犬の不安発作を増加させる原因となり、これらの製品の需要が高くなるため、このセグメントの成長を加速しています。
タイプ別展望
製品タイプ別に、ペット用鎮静剤市場は、フード&サプリメント、スナック&トリート、ジェル&軟膏、スプレー&ミスト、その他に分けられます。2021年のペット用鎮静剤市場では、スナック&トリーツ部門が最も高い収益シェアを占めています。これは、これらのアイテムがペットに投与するのが簡単で、普段の食事に追加することができるためです。これらは、報酬としてペットに与えたり、ストレスの多い状況でペットを落ち着かせる手段として、特別な器具や訓練なしに与えることができます。また、ペットを癒すスナックやおやつには、ハーブ、ビタミン、ミネラルなど、リラックス効果のある天然物質が含まれているものもあります。
流通チャネルの展望
流通チャネル別に見ると、ペット用鎮静剤市場はオフラインとオンラインに分類されます。2021年のペット用鎮静剤市場では、オンラインセグメントが突出した収益シェアを獲得しています。これは、インターネット小売業者が、いつでも、どこからでも簡単に買い物をすることができるためです。これは、遠隔地に住んでいたり、忙しくて営業時間内に実店舗を訪れることができない消費者にとって、特に便利なものです。また、多くのオンラインショップが有利な割引やオファーを提供しているため、多くの人がこの流通チャネルに魅了されています。
地域別展望
地域別に、ペット用鎮静剤市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年のペット用鎮静剤市場において最も高い収益シェアを記録しました。これは、ペットの飼育率の増加により、そのような製品への需要が高まっていることに起因しています。また、この地域のペットの飼い主は、グルーミング、保険、搭乗、トレーニングなど、獣医師以外のサービスに巨額の資金を費やしています。都市化の進展、過酷なスケジュール、ペット用鎮静剤に関する知識や教育の向上は、この地域の市場成長を促進する大きな要因となっています。
List of Figures
The Global Pet Calming Products Market size is expected to reach $20.6 billion by 2028, rising at a market growth of 5.6% CAGR during the forecast period.
Awareness that dogs, like people, may feel stress, anxiety, and behavioral disorders has increased the number of pet owners seeking remedies to assist their pets in managing these conditions. In turn, this increases the need for pet-calming products. Lifestyle changes, the humanization of pets, the influence of the pandemic on human-animal relationships, and the efficacy of the products are all significant market drivers.
Pets get anxious, just like people do. Even though it's not fun, anxiety is a normal and healthy feeling. All dog breeds can get nervous, but each dog may feel it differently. Even though all dogs sometimes worry, a dog with too much worry could develop an anxiety disorder if it isn't treated. If one doesn't deal with a dog's anxiety, it can lead to behavioral and other problems.
Pets can be anxious for several different reasons. Anxiety in dogs is usually caused by fear, being alone, or getting older. Loud noises, strange people or animals, visual cues like hats or umbrellas, new or strange places, specific situations like going to the vet or riding in a car, and surfaces like grass and wood floors can all cause fear-based anxiety. Although certain pets may react briefly to these things, they may have a bigger effect on already nervous dogs.
It is believed that some dogs suffer from separation anxiety. Dogs suffering from separation anxiety cannot find solace when left alone or separated from their family. This anxiousness frequently shows as unwanted behaviors, such as peeing and defecating in the home, trashing furniture and furnishings, and barking.
COVID-19 Impact Analysis
During the COVID-19, the outbreak impacted nearly every business significantly. The economy around the world was negatively impacted by the pandemic, which interrupted the majority of veterinary medicine production businesses. COVID-19 has reduced veterinary activities such as continuous immunization and routine health checks. The reduced checkups and availability of veterinaries and the professional diagnosis of anxiety in pets, combined with the minimal production of these pet calming products, declined the market growth in the initial phase of the pandemic.
Market Growth Factors
Rising number of pet adoption with increased spending on their welfare
Cats and dogs are among the most prevalent domesticated animals for human companionship, and their relationships with humans often confer mental health advantages on both parties. In response to the spread of COVID-19, social distancing measures such as the working-from-home policy have been strengthened globally. Coupled with a rise in unemployment, the average number of hours spent at home per day by the general population has grown significantly, which has given a rise in dog and cat adoptions from animal shelters. Hence, this is boosting the market growth.
The usage of organic and premium products
In recent decades, as the "humanization" of pets has expanded, so has the amount spent by consumers on their pets' healthcare. This rise in pet ownership gives the pet-care ecosystem, which involves retail chains, food and services for pets, and pet care services, the boost it needs. Also, more and more people think of their pets as a member of the family and choose products based on what their dogs need. Thus, with the usage of organic and high-quality pet care products, the market for pet calming products is expected to surge.
Market Restraining Factors
Lack of professional veterinarians especially in remote areas
Small and medium-sized livestock enterprises frequently lack the financial resources to pay for veterinary treatment, which reduces demand and makes it difficult for veterinary clinics to stay profitable. The low demand for veterinary services shows that it is difficult or impossible for rural veterinarians to earn a living owing to the volume of business. Thus, professionals hesitate to purchase or develop new enterprises in these industries. The scarcity of veterinarians from the aforementioned factors prominently in remote regions, will limit the market's growth as there will be no proper diagnosis or treatment for issues like anxiety.
Pet Type Outlook
Based on pet type, the pet calming products market is segmented into dog, cat and others. This is because dogs are the most common pet in the world, with one in three families having one. The combination of more excellent knowledge of pet anxiety, increasing pet ownership, lifestyle changes, and a desire for natural therapies has increased the demand for pet calming solutions for dogs. Since individuals have become more active and busy, they are increasingly bringing their dogs to work, vacations, and social activities, which can be the cause for increased anxiety attacks in dogs and high demand for these products, thereby surging the segment's growth.
Type Outlook
On the basis of Type, the pet calming products market is divided into food & supplements, snacks & treats, gel & ointment, spray & mist and others. The snacks & treats segment held the highest revenue share in the pet calming market in 2021. This is because these items are simple to administer to pets and may be added to their usual diet. These may be given to pets as a reward or a means to calm them down in stressful situations without specific equipment or training. In addition, several pet-soothing snacks and treats contain natural substances with relaxing characteristics, such as herbs, vitamins, and minerals.
Distribution Channel Outlook
By distribution channel, the pet calming products market is classified into offline and online. The online segment garnered a prominent revenue share in the pet calming market in 2021. This is because internet retailers provide ease of shopping at any time and from any location. This is particularly useful for consumers who reside in remote places or are too busy to visit physical establishments during business hours. Also, many online stores provide lucrative discounts and offers, which attracts many people to this distribution channel.
Regional Outlook
Region-wise, the pet calming products market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region registered the highest revenue share in the pet calming market in 2021. This is owing to the increasing pet ownership rates, which have raised demands for such products. In addition, pet owners in this region are spending a huge sum of money on non-veterinary services, like grooming, insurance, boarding, and training. Increasing urbanization, demanding schedules, and increased knowledge and education regarding calming pet solutions are significant drivers boosting the market growth in this region.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Virbac, Zoetis, Inc., Ceva Sante Animale, NOW Foods, Inc., PetHonesty (Vestar Capital Partners), Nestle Purina Petcare Company (Nestle S.A), PetIQ, Inc., Swedencare (Garmon Corporation) and Health & Happiness (H&H) Group International Holdings Ltd. (Zesty Paws)
Market Segments covered in the Report:
By Pet Type
By Distribution Channel
By Type
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research