表紙:世界のデジタルチケット発券市場:2024-2029年
市場調査レポート
商品コード
1502732

世界のデジタルチケット発券市場:2024-2029年

Global Digital Ticketing Market Data: 2024-2029


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英文
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即日から翌営業日
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価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=197.36円
世界のデジタルチケット発券市場:2024-2029年
出版日: 2024年06月28日
発行: Juniper Research Ltd
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要
主要統計
2024年の総取引額: 1兆2,700億米ドル
2029年の総取引額: 2兆8,000億米ドル
2024-2029年の市場成長率: 122%
予測期間: 2024-2029年

当レポートは、世界のデジタルチケット発券の市場を調査し、デジタルチケット発券の普及動向、チケット発券の取引件数および取引額の推移・予測、セグメント・地域/国別の詳細分析など、包括的なデータを提供しています。

このデータセットには、170の表と79,000以上のデータポイントからなる予測データ一式へのアクセスと、成長の理由を分析した付属レポートが含まれています。

主な特徴

調査に含まれる指標は以下の通り:

  • チケット発券の利用者数・取引件数・取引額:デバイスタイプ別
    • モバイル
    • オンライン
    • ウェアラブル
  • チケット発券の利用者数・取引件数・取引額:チケット発券タイプ別
    • 航空
    • 鉄道
    • 地下鉄・バス
    • スポーツイベント
    • エンターテインメント・イベント

データ&インタラクティブ予測

Juniper Researchのインタラクティブ予測 (Excel) には、次の機能が含まれています:

  • 統計分析:データ期間中のすべての地域と国について、特定の指標を検索できます。グラフは簡単に修正でき、クリップボードへのエクスポートも可能です。
  • 国別データツール:このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。
  • 国別比較ツール:特定の国を選択して比較することができます。このツールには、グラフをエクスポートする機能が含まれています。
  • What-if分析:5つのインタラクティブシナリオにより、ユーザーは予測の前提条件と比較することができます。

サンプルビュー

市場動向・予測 (PDFレポート)

目次

第1章 イントロダクション・市場の状況

  • イントロダクション
  • 市場の分類
    • バス/地下鉄、鉄道、航空券
    • 音楽、エンターテイメント、スポーツチケット発券

第2章 調査手法・前提

第3章 デジタルチケット発券の予測:概要

  • ユーザー数
  • 取引総額:モバイル、オンライン、ウェアラブルチケット発券
  • 取引総額:モバイルおよびオンラインチケット発券

第4章 オンラインチケット発券

  • ユーザー数
  • 取引件数
  • 取引額

第5章 モバイルチケット発券

  • ユーザー数
  • 取引件数
  • 取引額

第6章 ウェアラブルチケット発券

  • ユーザー数
  • 取引件数
  • 取引額

第7章 NFCチケット発券

  • ユーザー数
  • 取引件数
  • 取引額

第8章 デジタル交通チケット発券

  • 取引額

第9章 デジタルイベントチケット発券

  • 取引額
目次
KEY STATISTICS
Total transaction value in 2024:$1.27tn
Total transaction value in 2029:$2.8tn
2024 to 2029 market growth:122%
Forecast period:2024-2029

Overview

As an established market within payments, we provide an exhaustive data coverage of the "Digital Ticketing" market, including the adoption rates of digital ticketing across different ticketing segments, as well as the use of wearable payments and chatbots. The data suite includes access to the full set of forecast data of 170 tables and over 79,000 datapoints, as well as an accompanying report analysing the reasons for growth.

Key Features

The metrics comprised in the research suite include:

  • Ticketing users, transaction volumes and values, by device type:
    • Mobile
    • Online
    • Wearables
  • Ticketing users, transaction volumes and values, by ticketing verticals:
    • Air
    • Rail
    • Metro & Bus
    • Sports Events
    • Entertainment Events

The forecast data also includes market sizing for ticketing transactions enabled by chatbots.

The data itself is accompanied by a Data & Forecasting report, which analyses the main drivers of growth across key forecast metrics, as well as explaining the fundamental methodology & assumptions involved. Taken together, the research is a vital tool for sizing the digital ticketing market.

Data & Interactive Forecast

Juniper Research Interactive Forecast Excel contains the following functionality:

  • Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics, displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
  • Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
  • Country Comparison Tool: Users can select and compare specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
  • What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions, via 5 interactive scenarios.

SAMPLE VIEW

Market Trends & Forecasts PDF Report

A comprehensive analysis of the current market landscape, alongside strategic recommendations and a walk-through of the forecasts.

Table of Contents

1. Introduction & Market Status

  • 1.1. Introduction
    • 1.1.1. Key Ticketing Segments
  • 1.2. Market Segmentation
    • 1.2.1. Bus/Metro, Rail, and Air Ticketing
      • Figure 1.1: Number of Journeys via Contactless, Bus versus Tube & Rail, Jan 2022 to March 2024, Transport for London Network
      • i. Account-based Ticketing
      • ii. Purchase & Use via Digital Wallets
        • Figure 1.2: Travel Cards on Apple Wallet
      • iii. MaaS
        • Figure 1.3: Visualisation Showing MaaS Integration Levels
    • 1.2.2. Music, Entertainment and Sports Ticketing
      • i. NFC Events Ticketing
      • ii. Conclusion

2. Methodology & Assumptions

  • 2.1. Methodology & Assumptions
    • 2.1.1. Base Forecast
    • 2.1.2. Assumptions
    • 2.1.3. Further Methodology
    • 2.1.4. Mobile Ticketing
    • 2.1.5. Online Ticketing
    • 2.1.6. Category Definitions
      • Figure 2.1: Mobile, Online & Wearable Ticketing Forecast Methodology

3. Digital Ticketing Forecast Summary

  • 3.1.1. Digital Ticketing Users
    • Figure & Table 3.4: Number of Digital Ticketing Unique Users (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 3.1.2. Total Digital Ticketing Transaction Volume - Mobile, Online and Wearable Ticketing
    • Figure & Table 3.4: Number of Digital Ticketing Transaction Volume (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 3.1.3. Total Digital Ticketing Transaction Value - Mobile and Online Ticketing
    • Figure & Table 5.5: Total Digital Ticketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029

4. Online Ticketing

  • 4.1.1. Online Ticketing Users
    • Figure & Table 4.3: Total Number of Unique Online Ticketing Users (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 4.1.2. Online Ticketing Volume
    • Figure & Table 4.3: Total Number of Online Ticketing Transaction Volume (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 4.1: Total Number of Online Ticketing Transaction Volume (m), Split by 5 Segments, 2024-2029
  • 4.1.3. Online Ticketing Value
    • Figure & Table 4.3: Total Online Ticketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 4.2: Total Online Ticketing Transaction Value, Split by Vertical ($m), 2024-2029

5. Mobile Ticketing

  • 5.1.1. Mobile Ticketing Users
    • Figure & Table 5.2: Total Unique Mobile Ticketing Users (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 5.1.2. Mobile Ticketing Volumes
    • Figure & Table 5.2: Total Number of Mobile Ticketing Transaction Volume, Across All Verticals (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 5.1: Total Mobile Ticketing Transaction Volume, Split by Vertical (m), 2024-2029
  • 5.1.3. Mobile Ticketing Values
    • Figure & Table 5.2: Total Mobile Ticketing Transaction Value, Across All Verticals ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 5.2: Total Mobile Ticketing Transaction Value, Split by Vertical ($m), 2024-2029

6. Wearable Ticketing

  • 6.1.1. Wearables Forecast
    • Figure & Table 6.1: Number of Smart Wearables Used to Purchase Tickets (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 6.1.2. Wearable Ticketing Transaction Volume
    • Figure & Table 6.2: Total Number of Wearable Tickets Purchased per annum (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 6.1.3. Total Wearable Ticketing Transaction Value
    • Figure & Table 6.3: Total Wearable Ticketing Transaction Value for Tickets Purchased ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029

7. NFC Ticketing

  • 7.1.1. NFC Ticketing Forecast
    • Figure & Table 7.1: Number of Unique Mobile Contactless Ticketing Users, Across All Verticals (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 7.1.2. Total NFC Ticketing Transaction Volume
    • Figure & Table 7.2: Total Number of Mobile Contactless Ticketing Transaction Volume (m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
  • 7.1.3. Total NFC Ticketing Transaction Value
    • Figure & Table 7.3: Total Mobile Contactless Ticketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029

8. Digital Transport Ticketing

  • 8.1.1. Digital Transport Ticketing Values
    • Figure & Table 8.1: Total Digital Transport Ticketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 8.1: Total Digital Transport Ticketing Transaction Value, Split by Vertical ($m), 2024-2029

9. Digital Events Ticketing

  • 9.1.1. Digital Events Ticketing Values
    • Figure & Table 9.1: Total Digital Events Ticketing Transaction Value ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029
    • Table 9.2: Total Digital Events Ticketing Transaction Value, Split by Vertical ($m), 2024-2029