市場調査レポート
商品コード
1434342
プロバイオティクス市場:機能、供給源、形態、流通、用途別-2023-2030年の世界予測Probiotics Market by Function (Bone Health, Gut Health, Immunity), Source (Bacteria, Yeast), Form, Distribution, Application - Global Forecast 2023-2030 |
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プロバイオティクス市場:機能、供給源、形態、流通、用途別-2023-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月10日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
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プロバイオティクス市場規模は2022年に576億5,000万米ドルと推計され、2023年には633億2,000万米ドルに達し、CAGR 10.39%で2030年には1,271億5,000万米ドルに達すると予測されます。
世界のプロバイオティクス市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2022] | 576億5,000万米ドル |
予測年[2023] | 633億2,000万米ドル |
予測年 [2030] | 1,271億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 10.39% |
プロバイオティクスは、健康に役立つことを意図して摂取される生きた微生物です。これらのプロバイオティクス微生物は、人体内の微生物集団のバランスを維持する上で不可欠な役割を果たしており、個人の健康と幸福に貢献しています。予防ヘルスケアに対する意識の高まりは、プロバイオティクスを強化した栄養製品に対する消費者の嗜好に影響を与える重要な要因のひとつです。さらに、消化器疾患や免疫力の低下といった加齢に伴う健康問題の解決策を求める老人人口の増加が、プロバイオティクス・サプリメントの消費を拡大しています。しかし、高いコストや製品回収に関する問題は、プロバイオティクス製品の消費に悪影響を与える可能性があります。さらに、個別化栄養学や精密医療におけるプロバイオティクスの新たな応用が、プロバイオティクス市場の成長に大きな可能性をもたらすと期待されています。
地域別インサイト
プロバイオティクスの健康効果に対する消費者の意識の高まりと肥満や糖尿病などの生活習慣病の蔓延が、南北アメリカでのプロバイオティクス消費の増加をもたらしています。乳製品や栄養補助食品などの分野でプロバイオティクスを強化した機能性食品の需要が増加していることが、南北アメリカのプロバイオティクス市場の成長を促しています。急速な都市化、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、慢性疾患の増加、消費者の予防医療への関心の高まりが、APAC地域におけるプロバイオティクスの消費を拡大しています。腸の健康と微生物叢管理に対する消費者の意識の高まりと、プロバイオティクス製品の表示に関する厳格な規制は、消費者の透明性と信頼の向上につながり、EMEA地域でのプロバイオティクスの消費拡大につながった。さらに、革新的な製剤を生み出すための研究開発が活発化していることも、世界中の個人によるプロバイオティクスの採用と消費を後押しすると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはプロバイオティクス市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、プロバイオティクス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-プロバイオティクス市場の市場規模および予測は?
2-プロバイオティクス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-プロバイオティクス市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-プロバイオティクス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-プロバイオティクス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[182 Pages Report] The Probiotics Market size was estimated at USD 57.65 billion in 2022 and expected to reach USD 63.32 billion in 2023, at a CAGR 10.39% to reach USD 127.15 billion by 2030.
Global Probiotics Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2022] | USD 57.65 billion |
Estimated Year [2023] | USD 63.32 billion |
Forecast Year [2030] | USD 127.15 billion |
CAGR (%) | 10.39% |
Probiotics are live microorganisms that are consumed as they are intended to have health benefits. These probiotic microbes play an essential role in maintaining the balance of microbial populations within the human body and contribute to the health and well-being of individuals. Increased awareness about preventive healthcare is one significant factor influencing consumers' preference for nutritional products fortified with probiotics. Furthermore, the growing geriatric population seeking solutions to age-related health issues such as digestive disorders and weak immunity systems is expanding the consumption of probiotic supplements. However, high costs and issues related to product recalls may adversely impact the consumption of probiotic products. Moreover, emerging applications of probiotics in personalized nutrition and precision medicine are expected to create significant potential for the growth of the probiotics market worldwide.
Regional Insights
Growing consumer awareness of probiotics' health benefits coupled with the prevalence of lifestyle-related disorders such as obesity and diabetes are resulting in increased consumption of probiotics in the Americas. Increasing demand for functional foods enriched with probiotics in sectors such as dairy products and dietary supplements is encouraging the growth of the probiotics market in the Americas. Rapid urbanization, rising disposable incomes, lifestyle changes, an increase in chronic disease, and burgeoning interest in preventive healthcare among consumers are expanding the consumption of pro-biotics in the APAC region. Heightened consumer awareness of gut health and microbiota management and stringent regulations regarding probiotic product claims, which have led to increased transparency and trust among consumers, has resulted in increased consumption of probiotics in the EMEA region. Additionally, the rise in research & development for creating innovative formulations is anticipated to boost the adoption and consumption of probiotics by individuals worldwide.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Probiotics Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Probiotics Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Probiotics Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Alltech, Inc., Archer Daniels Midland Company, Arla Foods, Inc., Asahi Group Holdings, Ltd., Bio Armor Developpement S.A.R.L., BioCC LLC, BioGaia AB, Chr. Hansen Holding A/S, DuPont de Nemours, Inc., Evonik Industries AG, Greentech, Kerry Group PLC, Lallemand Inc., Land O'lakes, Inc., Lesaffre & CIE, Lifeway Foods, Inc., MITUSHI BIOPHARMA, Morinaga Milk Industry Co., Ltd., Mother Dairy Fruit & Vegetable Pvt. Ltd., Nestle S.A., Novozymes A/S, Probi AB, Probiotical SpA, Provita Eurotech Limited, Reckitt Benckiser Group plc, Roelmi HPC, Royal DSM N.V., Sabinsa Corporation, Schouw & Co., Synbio Tech Inc., and Yakult Honsha Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Probiotics Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Probiotics Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Probiotics Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Probiotics Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Probiotics Market?