市場調査レポート
商品コード
1470581
タイヤ補強材市場:材料別、タイヤタイプ別、タイプ別、用途別-2024~2030年の世界予測Tire Reinforcement Materials Market by Material (Aramid, Nylon, Polyester), Tire Type (Bias, Radial), Type, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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タイヤ補強材市場:材料別、タイヤタイプ別、タイプ別、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 即日から翌営業日
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タイヤ補強材市場規模は2023年に141億7,000万米ドルと推定され、2024年には148億8,000万米ドルに達し、CAGR 5.23%で2030年には202億6,000万米ドルに達すると予測されています。
ビーズやファブリックコードを含むタイヤ補強材は、高い耐久性、引張強度、剛性、ゴムとの接着性、圧縮弾性率を提供するために採用が増加しています。これらの材料は、その構造、コスト、化学組成、タイヤのプライ数に応じて使用されます。乗用車や商用車の販売急増による自動車産業の成長により、カーカス、ベルト、ビードワイヤーの製造にタイヤ補強材の採用が増加しています。さらに、自動車メーカーによる自動車のベルトへのレーヨンとスチールの使用増加が、市場の成長にさらにプラスとなっています。しかし、タイヤ製造用ゴムなどの原材料価格の変動が、タイヤ補強材の採用を妨げています。超高張力ビードワイヤーの出現と、自動車の燃費に関する各国の政府機関による厳しい規制が、タイヤ補強材市場の成長を拡大すると予想されます。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 141億7,000万米ドル |
予測年[2024年] | 148億8,000万米ドル |
予測年[2030年] | 202億6,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.23% |
材料:軽量で低燃費のタイヤを補強するアラミドへの高い嗜好性
アラミドは、卓越した強度対重量比で知られる高性能合成繊維で、軽量で低燃費のタイヤを補強するための人気材料となっています。耐摩耗性と耐熱性に優れているため、レースや高性能車などの高速用途に最適です。ナイロンもまた、引張強さと耐疲労性に優れ、比較的安価であるため、タイヤ補強に広く使われているポリマーです。ポリエステルは、手頃な価格でナイロンよりも優れた耐疲労性を持ち、日常的な走行条件に最適な優れた耐カット成長特性を持つため、乗用車用ラジアルタイヤ(PCR)に好まれています。レーヨンはゴムコンパウンドとの接着性に優れているため、正確なマテリアルハンドリングと優れたトラクションを必要とする高性能タイヤの補強材として望ましいです。スチールは、その卓越した強度、耐久性、耐摩耗性、耐パンク性、耐衝撃性により、大型トラック用タイヤの補強材として主流となっています。スチールコードで補強されたタイヤは、厳しい条件下で運転される商用車にとって重要な、優れた耐荷重性と放熱特性を記載しています。
タイヤタイプ:ラジアルタイヤは転がり抵抗が小さく、燃費が良く、摩耗寿命が長いです。
バイアスタイヤはクロスプライタイヤとも呼ばれ、タイヤの進行方向に対して約30~45度の角度で配置されたプライまたはコードの層で構成されています。この設計により、ラジアルタイヤよりも重い荷重や過酷な走行条件にも対応できる、丈夫で耐久性のあるタイヤ構造を実現しています。ラジアルタイヤは、プライやコードがタイヤの進行方向に対して垂直に配置され、さらにスチールなどでできた補強ベルトがトレッドの下に配置されています。この構造により、バイアスタイヤよりも路面との接地性と横方向の安定性に優れています。さらに、ラジアルタイヤは転がり抵抗が小さく、燃費が向上し、摩耗寿命が長く、乗り心地が優れています。
タイプ:タイヤの製造に不可欠な補強材として、タイヤコード生地のニーズが高まっています。
タイヤのビードワイヤーは、タイヤを補強し、タイヤ構造に必要不可欠な剛性と強度を提供する上で極めて重要です。ビードワイヤーは、タイヤがリムにしっかりと固定され、その形態を維持することを保証します。ビードワイヤーは、さまざまなサイズや種類のタイヤに適合し、取り付けが簡単でリサイクルしやすいことから使用されています。タイヤコードファブリックもまた、タイヤ製造に欠かせない補強材です。カーカスの構造強度を高めると同時に、さまざまな路面条件下での耐荷重能力の向上と耐久性の向上に貢献します。タイヤコードファブリックは、特定の性能要件、軽量化の懸念、またはリサイクル可能性や持続可能な材料の使用などの環境への配慮のために使用されます。
用途:耐熱性に優れ、高速走行にも耐えられることから、ナイロンの使用が増加しています。
ベルトプライは、ラジアルタイヤのトレッドとカーカスの間に配置される布またはスチールの層です。タイヤの安定性を向上させ、パンクに耐え、衝撃や不規則な摩耗による損傷を防ぐのに役立ちます。乗用車や小型トラックには、引っ張り強度と柔軟性が高いポリエステル繊維やレーヨン繊維が使われることが多いです。キャッププライは、高速安定性と耐熱性を高め、転がり抵抗を低減するために、高性能タイヤのベルトプライの上に追加層として使用されます。ナイロンは耐熱性に優れ、高速走行にも耐えられるため、キャッププライの材料として一般的に使用されています。カーカスとはタイヤのボディ・プライのことで、主にゴム・マトリックスに埋め込まれた布やスチールの補強材で構成されています。カーカスはタイヤを構造的に支え、さまざまな荷重や使用条件下でタイヤの形態を維持するのに役立ちます。ポリエステル、レーヨン、ナイロン、スチールが、メーカーが使用する一般的なカーカス補強材です。
地域別洞察
南北アメリカでは乗用車や商用車の普及が進み、高品質で耐久性の高いタイヤへの需要が高まっているため、タイヤ補強材市場が発展しています。アジア太平洋と欧州、中東、アフリカ地域では、自動車生産台数の増加により、高強度タイヤを製造するためのタイヤ補強材の使用が加速しています。欧州自動車工業会によると、2021年には世界で7,910万台の自動車が生産され、2020年比で1.3%増加しました。中国、日本、インド、米国におけるタイヤ補強材の存在は、タイヤメーカーがこれらの地域で製造事業を拡大する大きな可能性を生み出しています。さらに、新製品の発売による借入金利の低下、パーソナルモビリティセグメントでの持続的な勢いは、世界のタイヤ補強材市場の成長に有利な機会を生み出すと予想されます。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはタイヤ補強材市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、タイヤ補強材市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.タイヤ補強材市場の市場規模と予測は?
2.タイヤ補強材市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、用途は何か?
3.タイヤ補強材市場の技術動向と規制枠組みは?
4.タイヤ補強材市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.タイヤ補強材市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
TABLE 3
[195 Pages Report] The Tire Reinforcement Materials Market size was estimated at USD 14.17 billion in 2023 and expected to reach USD 14.88 billion in 2024, at a CAGR 5.23% to reach USD 20.26 billion by 2030.
Tire reinforcement materials, including beads and fabric cords, are increasingly adopted to offer high durability, tensile strength, stiffness, adhesion to rubber, and compression modulus. These materials are used depending on their construction, cost, chemical composition, and the number of plies in tires. Growth in the automotive industry, owing to the surge in sales of passenger and commercial vehicles, is increasing the adoption of tire reinforcement materials for manufacturing carcasses, belts, and bead wires. Moreover, the rise in the use of rayon and steel in the belts of cars by automobile manufacturers further benefits the market growth. However, volatile raw materials prices, such as rubber for tire manufacturing, impede the adoption of tire reinforcement materials. The emergence of super high tensile bead wires and stringent regulations provided by governing agencies across countries on the fuel economy of vehicles is expected to expand the growth of the tire reinforcement materials market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 14.17 billion |
Estimated Year [2024] | USD 14.88 billion |
Forecast Year [2030] | USD 20.26 billion |
CAGR (%) | 5.23% |
Material: High preference for aramid for its reinforcing lightweight, fuel-efficient tire
Aramid is a high-performance synthetic fiber known for its exceptional strength-to-weight ratio, making it a popular choice for reinforcing lightweight, fuel-efficient tires. Its resistance to abrasion and heat makes it ideal for high-speed applications such as racing and high-performance vehicles. Nylon is another widely used polymer in tire reinforcements due to its excellent tensile strength and fatigue resistance at a relatively low cost. Polyester is preferred for passenger car radial (PCR) tires due to its affordability, superior fatigue resistance compared to nylon, and good cut growth resistance properties ideal for everyday driving conditions. Rayon offers excellent adhesion to rubber compounds, making it a desirable reinforcement material in high-performance tires requiring precise handling and superior traction. Steel is the dominant material for reinforcing heavy-duty truck tires due to its exceptional strength, durability, and resistance to abrasion, puncture, and impact. Steel cord reinforced tires provide excellent load-carrying capacity and heat dissipation properties critical for commercial vehicles operating under demanding conditions.
Tire Type: Adoption of radial tires due to its lower rolling resistance, increased fuel efficiency, longer wear life properties
Bias tires, also known as cross-ply tires, are constructed with layers of plies or cords arranged at an angle of approximately 30-45 degrees to the tire's direction of travel. This design provides a strong, durable tire structure that can handle heavier loads and harsher driving conditions than radial tires. Radial tires have plies or cords arranged perpendicular to the direction of the tire of travel, with additional reinforcing belts made of steel or other materials placed underneath the tread. This construction results in better road contact and lateral stability than bias tires. Furthermore, radial tires exhibit lower rolling resistance, increased fuel efficiency, longer wear life, and superior ride comfort.
Type: Growing need for tire cord fabric as a essential reinforcement material used in manufacturing tires
Tire bead wire is crucial in reinforcing tires, providing essential rigidity and strength to the tire structure. The bead wire ensures that the tire remains securely attached to the rim and maintains its shape. The bead wires are used for their compatibility with various tire sizes and types and for ease of installation and recycling options. Tire cord fabric is another essential reinforcement material used in manufacturing tires. It provides structural strength to the carcass while contributing to increased load-carrying capacity and improved durability under various road conditions. The tire cord fabric is used for specific performance requirements, weight reduction concerns, or environmental considerations such as recyclability or use of sustainable materials.
Application: Increasing use of nylon due to its excellent heat-resistant properties and ability to withstand high-speed operations
Belt plies are layers of fabric or steel placed between the tread and carcass in radial tires. They help improve tire stability, resist punctures, and prevent damage caused by impacts or irregular wear. For passenger cars and light trucks, manufacturers often use polyester or rayon fibers due to their high tensile strength and flexibility. Cap plies are used as an additional layer over the belt plies in high-performance tires to enhance high-speed stability and heat resistance while reducing rolling resistance. Nylon is commonly used as a cap ply material because it has excellent heat-resistant properties and can withstand high-speed operations. Carcasses refer to the tire's body plies, which consist primarily of fabric or steel reinforcements embedded in the rubber matrix. They provide structural support to the tire and help maintain its shape under varying loads and operating conditions. Polyester, rayon, nylon, and steel are common carcass reinforcement materials used by manufacturers.
Regional Insights
The tire reinforcement materials market is evolving in the Americas due to the rising adoption of passenger and commercial vehicles and the growing demand for high-quality and durable tires in the region. The rising automotive production in the APAC and EMEA region is accelerating the use of tire reinforcement materials to produce high-strength tires. According to European Automobile Manufacturers Association, in 2021, 79.1 million motor vehicles were produced globally, an increase of 1.3% compared to 2020. The existence of tire reinforcement materials in China, Japan, India, and the U.S. creates significant potential for tire manufacturers to expand their manufacturing operations in these regions. Additionally, the new product launch decreased borrowing rates, and sustained momentum in the personal mobility area are expected to create lucrative opportunities for the growth of the tire reinforcement material market worldwide.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Tire Reinforcement Materials Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Tire Reinforcement Materials Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Tire Reinforcement Materials Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Aarti Steels Ltd., Bansal Wire Industries Ltd., Bridgestone Corporation, Century Enka Ltd., Coats Group PLC, Colmant Coated Fabrics, Cordenka GmbH & Co. KG, DuPont de Nemours, Inc, Formosa Taffeta Co., Ltd., Hanoi Industrial Textile JSC, Henan Hengxing Science & Technology Co., Ltd., Hyosung Advanced Materials, Indorama Ventures Public Company Limited, Jiangsu Taiji Industry New Materials Co., Ltd., Kolon Industries, Inc., Kordsa Technical Textile Co. Inc., Milliken & Company, NV Bekaert SA, Passaic Rubber Company, Rajratan Global Wire Limited, Saarstahl AG, Shakti Cords Pvt. Ltd., Shanghai Metal Corporation, SRF Limited, Suzhou kingdom textile technology Co., Ltd., Teijin Limited, TOKYO ROPE MFG. CO., LTD., Toray Industries, Inc., Toyobo Co., Ltd., and Zhejiang Hailide New Material Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Tire Reinforcement Materials Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Tire Reinforcement Materials Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Tire Reinforcement Materials Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Tire Reinforcement Materials Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Tire Reinforcement Materials Market?