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市場調査レポート
商品コード
1462505

IDCの世界マーケティング分類法:2024年

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy, 2024

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 26 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.97円
IDCの世界マーケティング分類法:2024年
出版日: 2024年04月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCの調査は、予算管理とコスト管理のためのリファレンスガイドです。IDCのマーケティング分類法を使うことで、業界をリードするIDCのテクノロジーマーケティングベンチマークデータベースに対するベンチマーキングと相まって、経営幹部は、ブランド認知と目的を確立し、需要を喚起し、事業成長の機会を見出すというマーケティングの重要な役割をサポートするために、適切な優先順位に投資することができるようになる」と、IDCのCMO Advisory Services practiceのプログラムバイスプレジデントであるLaurie Buczekは言います。「IDCのマーケティング分類法は、IDCの技術マーケティングベンチマークプログラムの基礎であり、マーケティング支出、人員配置、プログラムへの投資に関する重要な経営上の疑問に対する答えを提供するものです。「主要業績評価指標(KPI)や他組織や他部門との比較に関する貴重な最新情報を提供し、計画立案、継続的な相互評価、マーケティングキャンペーンやプログラムを改善し最適化するための測定を支援します。

IDCの世界マーケティング分類法

2024年のマーケティング分類法の変更

  • マーケティングスタッフ:重要な更新
  • マーケティングプログラム:重要な更新

分類の概要

  • マーケティングスタッフの経費:何が含まれ、何が含まれないか?
  • スタッフの重点分野:企業(世界)、事業ユニット(製品ライン)、地域マーケティング
    • 企業(世界)マーケティングの焦点
    • 事業ユニットマーケティングの焦点
    • 地域マーケティングの焦点
  • マーケティングプログラム費用の概要

定義

  • マーケティングスタッフの分類法
    • 広告
    • ビジネス開発担当者
    • コーポレートコミュニケーション
    • キャンペーン管理
    • コンテンツマーケティング
    • クリエイティブブランドサービス
    • ダイレクトマーケティング
    • イベントマーケティング
    • エグゼクティブ
    • フィールドマーケティング・セールスイネーブルメント
    • 業界・オーディエンスマーケティング
    • 知能
      • 顧客インテリジェンス
      • 競合インテリジェンス
      • 市場インテリジェンス
      • すべてのインテリジェンスカテゴリから除外されるスタッフ属性
    • ロイヤリティ、アドボカシー、顧客マーケティング
    • マーケティング業務
    • マーケティングテクノロジー
    • パートナーマーケティング
    • 製品・ソリューションマーケティング
    • ソーシャルマーケティング
    • Webサイト
    • その他のマーケティングスタッフ
  • マーケティングプログラム分類法
    • 広告(デジタル・非デジタル)
      • 企業スポンサー
      • モバイル広告
      • オンライン(デスクトップ)広告
      • 家の外
      • 印刷
      • 検索(検索エンジンマーケティング)
      • 社交
      • テレビ・ラジオ
    • 企業ブランドアイデンティティ:開発、維持、ガバナンス
    • コンテンツマーケティング
      • デジタルコンテンツ
      • 印刷コンテンツ
      • 翻訳・ローカリゼーション
      • コンテンツシンジケーション
    • コーポレートコミュニケーション
      • アナリストリレーション
      • 広報活動
        • 代理店手数料と社内経費
      • 戦略・従業員ブランドコミュニケーション
    • ダイレクトマーケティング
      • ダイレクトメール(印刷)
      • eメールマーケティング
      • ビジネス開発、市場開拓、テレマーケティングサービス
      • SMS、テキストメッセージ、モバイルマーケティング
    • イベント
      • 会議・展示会
      • 顧客/見込み客イベント
      • 業界イベント
      • パートナーイベント
    • 知能
      • 顧客インテリジェンス・分析
      • 競合インテリジェンス・分析
      • 市場インテリジェンス・分析
    • ロイヤリティ、アドボカシー、顧客プログラム
    • 市場開拓基金と協同組合
    • マーケティングテクノロジー
      • コンテンツ制作・管理のためのソフトウェアとツール
      • データ管理・分析のためのソフトウェアとツール
      • 管理・運営のためのソフトウェアとツール
      • プロモーション、エンゲージメント、コンバージョンを管理のためのソフトウェアとツール
    • 販売とパートナー支援
      • 直接販売チャネル:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • 間接チャネルパートナー:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
      • アライアンスパートナーとインフルエンサー:販売とパートナーの支援、サポート、ツール、トレーニング
    • ソーシャルマーケティング
    • ウェブサイトとデジタルサービス
      • 企業ウェブサイト
      • モバイルウェブとアプリ
      • 検索エンジン最適化
    • その他のマーケティングプログラム

参考資料

  • 調査手法
  • 要約
目次
Product Code: US51748424

This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and improve decision-making processes based on standardized resource allocations."Using IDC's marketing taxonomy, coupled with benchmarking against IDC's industry-leading technology marketing benchmark database, will enable executives to invest in the right priorities to support marketing's important role of establishing the brand awareness and purpose, generating demand, and finding opportunities for business growth," says Laurie Buczek, program vice president of IDC's CMO Advisory Services practice. "Executives should use this taxonomy guide as a tool to optimize return on their activities and expenses across the marketing functions.""The IDC marketing taxonomy is the foundation for the IDC tech marketing benchmark program, which provides answers to critical management questions spanning marketing spending, staffing, and investment in programs," says MaryAnn Holder-Browne, research manager of IDC's CMO Advisory Services practice. "It provides valuable up-to-date information on key performance indicators (KPIs) and comparisons against other organizations and sectors, and it supports planning, ongoing peer evaluation, and measurements to improve planning and optimize marketing campaigns and programs."

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy

Marketing Taxonomy Changes for 2024

  • Marketing Staff: Significant Updates
  • Marketing Programs: Significant Updates

Taxonomy Overview

  • Marketing Staff Expense: What's In? What's Out?
  • Staff Focus: Corporate (Global), Business Unit (Product Line), and Regional Marketing
    • Corporate (Global) Marketing Focus
    • Business Unit Marketing Focus
    • Regional Marketing Focus
  • Marketing Program Expense Overview

Definitions

  • Marketing Staff Taxonomy
    • Advertising
    • Business Development Reps
    • Corporate Communications
    • Campaign Management
    • Content Marketing
    • Creative Brand Services
    • Direct Marketing
    • Event Marketing
    • Executives
    • Field Marketing and Sales Enablement
    • Industry and Audience Marketing
    • Intelligence
      • Customer Intelligence
      • Competitive Intelligence
      • Market Intelligence
      • Staff Attributes That Are Excluded from All Intelligence Categories
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Marketing
    • Marketing Operations
    • Marketing Technology
    • Partner Marketing
    • Product and Solution Marketing
    • Social Marketing
    • Website
    • Other Marketing Staff
  • Marketing Program Taxonomy
    • Advertising (Digital and Nondigital)
      • Corporate Sponsorship
      • Mobile Advertising
      • Online (Desktop) Advertising
      • Out of Home
      • Print
      • Search (Search Engine Marketing)
      • Social
      • Television and Radio
    • Corporate Brand Identity: Development, Maintenance, and Governance
    • Content Marketing
      • Digital Content
      • Print Content
      • Translation and Localization
      • Content Syndication
    • Corporate Communications
      • Analyst Relations
      • Public Relations
        • Agency Fees and In-House Expenses
      • Strategic and Employee Brand Communications
    • Direct Marketing
      • Direct Mail (Print)
      • Email Marketing
      • Business Development, Market Development, and Telemarketing Services
      • SMS, Text Messages, and Mobile Marketing
    • Events
      • Conferences and Trade Shows
      • Customer/Prospect Events
      • Industry Events
      • Partner Events
    • Intelligence
      • Customer Intelligence and Analytics
      • Competitive Intelligence and Analytics
      • Market Intelligence and Analytics
    • Loyalty, Advocacy, and Customer Programs
    • Market Development Funds and Co-Op
    • Marketing Technology
      • Software and Tools for Content Production and Management
      • Software and Tools for Data Management and Analytics
      • Software and Tools for Management and Administration
      • Software and Tools for Managing Promotions, Engagement, and Conversion
    • Sales and Partner Enablement
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      • Indirect Channel Partners: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
      • Alliance Partners and Influencers: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
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    • Website and Digital Services
      • Company Websites
      • Mobile Web and Apps
      • Search Engine Optimization
    • Other Marketing Programs

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