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市場調査レポート
商品コード
1462551

ハッチバック市場規模:ハッチバック別、燃料別、スタイル別、成長見通し、地域別展望・予測、2024~2032年

Hatchback Market Size - By Hatchback (Subcompact, Compact, Full-size Hatchbacks), By Fuel (Petrol, Diesel, Hybrid, Electric), By Style (Sports, Luxury, Economy), Growth Prospects, Regional Outlook & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 240 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハッチバック市場規模:ハッチバック別、燃料別、スタイル別、成長見通し、地域別展望・予測、2024~2032年
出版日: 2024年02月23日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ハッチバックの世界市場規模は、2024年から2032年にかけてCAGR 8%超を記録します。

消費者の嗜好がより小型で多用途な車へと進化するにつれ、ハッチバックは都市部での通勤や実用的な家族の移動手段として人気の選択肢となっています。

例えば、2024年3月、インドのハッチバック市場で圧倒的な強さを誇るマルチ・スズキは、セレリオの2024年バージョンの発表を準備していると発表しました。このアップデートは、セレリオの定評ある手頃な価格を維持する一方で、現代的な機能とおそらく最先端の燃費効率を導入することを意図しています。

大手メーカーはこの動向に対応し、先進装備、燃費の向上、安全技術の強化を備えた新モデルを発表しています。加えて、ハイブリッドや電気パワートレインなどの革新的な技術がハッチバック・セグメントを再構築し、環境意識の高い消費者に対応しています。新製品が発売され、技術が進歩するたびに、ハッチバックの魅力は増大し続け、市場での需要と競合の増加を促しています。このダイナミックな状況は、消費者にもメーカーにもエキサイティングな機会を約束します。

サブコンパクトセグメントは、2024年から2032年にかけて大きなCAGRを記録すると思われます。サブコンパクトハッチバックは、実用性、燃費効率、手頃な価格の完璧な融合を提供し、都市部の通勤者や小家族に人気のある選択肢となっています。コンパクトなサイズと多目的なインテリアを持つサブコンパクトハッチバックは、狭い街路や駐車スペースの移動に優れています。さらに、技術とデザインの進歩により、これらの車はこれまで以上に魅力的なものとなり、混雑した都市環境での信頼性が高く経済的な移動手段を求める多様な消費者を引き付けています。

ディーゼル・セグメントのハッチバック市場シェアは、2024年から2032年にかけて急激な成長率を示すと思われます。ディーゼル・ハッチバックは、燃費の良さとトルクが支持され、長距離運転や牽引に適しています。電動化やよりクリーンな燃料へのシフトにもかかわらず、ディーゼル・ハッチバックは、燃費と高燃費を優先する消費者にとって実用的な選択肢であり続け、特にディーゼル燃料価格がガソリンよりも比較的安い地域では、その傾向が顕著です。

欧州ハッチバック市場は、2032年まで市場シェアを独占します。都市景観が密集し、燃費効率と実用性が重視される欧州では、ハッチバックが絶大な人気を誇っています。

欧州の消費者は、ハッチバックモデルの多用途性、コンパクトなサイズ、手頃な価格を高く評価しており、街乗りや小家族に好まれる選択肢となっています。加えて、厳しい排ガス規制がメーカー各社に環境に優しいハッチバックの開発を促し、欧州市場でのハッチバックの魅力をさらに高めています。例えば、MGモーターは2024年2月、欧州市場向けに特別に設計されたMG3ハイブリッド・ハッチバックを発表しました。これまで英国市場専用だったMG3が、欧州全土で販売されるのはこれが初めてです。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • 流通業者
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 価格の上昇と価値の増大
      • 燃費向上と持続可能性
      • ハッチバックを好む消費者の嗜好の変化
      • 技術の進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 他の自動車セグメントとの高い競合
      • 認識とイメージの固定観念
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:ハッチバック別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • サブコンパクト
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • ハイブリッド
    • 電気
  • コンパクト
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • ハイブリッド
    • 電気
  • フルサイズ
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • ハイブリッド
    • 電気

第6章 市場推計・予測:燃料別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ガソリン
  • ディーゼル
  • ハイブリッド
  • 電気

第7章 市場推計・予測:スタイル別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • スポーツ
  • ラグジュアリー
  • エコノミー

第8章 市場推計・予測:地域別、2018-2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第9章 企業プロファイル

  • Chevrolet(part of General Motors)
  • Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  • Ford Motor Company
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Hyundai Motor Company
  • Kia Corporation
  • Mazda Motor Corporation
  • Mini-BMW AG
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • MG Motor
  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • Renault Group
  • SEAT, S.A.
  • Skoda Auto a.s.
  • Stellantis N.V.
  • Subaru Corporation
  • Suzuki Motor Corporation
  • Tata Motors Limited
  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
目次
Product Code: 8247

Global Hatchback Market size will witness over 8% CAGR between 2024 and 2032, fueled by the introduction of new products and innovations from leading automotive companies. As consumer preferences evolve towards smaller, more versatile vehicles, hatchbacks have emerged as popular choices for urban commuting and practical family transportation.

For instance, in March 2024, Maruti Suzuki, the dominant player in the Indian hatchback market, announced that it is preparing to unveil the 2024 version of the Celerio. This update intends to uphold the Celerio's renowned affordability while introducing modern features and possibly leading-edge fuel efficiency.

Leading manufacturers are responding to this trend by launching new models equipped with advanced features, improved fuel efficiency, and enhanced safety technologies. In addition, innovations such as hybrid and electric powertrains are reshaping the hatchback segment, catering to environmentally conscious consumers. With each new product launch and technological advancement, the appeal of hatchbacks continues to grow, driving increased demand and competition in the market. This dynamic landscape promises exciting opportunities for both consumers and manufacturers alike.

The overall Hatchback Industry is classified based on the hatchback, fuel, style, and region.

The subcompact segment will register a significant CAGR from 2024 to 2032. Subcompact hatchbacks offer a perfect blend of practicality, fuel efficiency, and affordability, making them a popular choice for urban commuters and small families. With their compact size and versatile interiors, subcompact hatchbacks excel in navigating tight city streets and parking spaces. Additionally, advancements in technology and design have made these vehicles more appealing than ever, attracting a diverse range of consumers seeking a reliable and economical mode of transportation in crowded urban environments.

The hatchback market share from the diesel segment will witness an exponential growth rate from 2024-2032. Diesel hatchbacks are favored for their fuel efficiency and torque, making them suitable for long-distance driving and towing. Despite the shift towards electrification and cleaner fuels, diesel hatchbacks remain a practical choice for consumers who prioritize fuel economy and high mileage, particularly in regions where diesel fuel prices are comparatively lower than gasoline.

Europe hatchback market will dominate the market share through 2032. With its dense urban landscapes and emphasis on fuel efficiency and practicality, hatchbacks are immensely popular across the continent.

European consumers appreciate the versatility, compact size, and affordability of hatchback models, making them the preferred choice for city driving and small families. Additionally, stringent emission regulations have prompted manufacturers to develop more eco-friendly hatchback options, further bolstering their appeal in the European market. For instance, in February 2024, MG Motor introduced the MG3 hybrid hatchback, specifically designed for the European market. This marked the first time the MG3 will be available across all European countries, having been previously exclusive to the UK market.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Distributors
    • 3.2.5 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising affordability and increased value
      • 3.8.1.2 Better fuel efficiency and sustainability
      • 3.8.1.3 Evolving consumer preferences in favor of Hatchbacks
      • 3.8.1.4 Advancements in technology
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High competition from other car segments
      • 3.8.2.2 Perception and image stereotypes
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Hatchback, 2018-2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Subcompact
    • 5.2.1 Petrol
    • 5.2.2 Diesel
    • 5.2.3 Hybrid
    • 5.2.4 Electric
  • 5.3 Compact
    • 5.3.1 Petrol
    • 5.3.2 Diesel
    • 5.3.3 Hybrid
    • 5.3.4 Electric
  • 5.4 Full-size
    • 5.4.1 Petrol
    • 5.4.2 Diesel
    • 5.4.3 Hybrid
    • 5.4.4 Electric

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2018-2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Petrol
  • 6.3 Diesel
  • 6.4 Hybrid
  • 6.5 Electric

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Style, 2018-2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Sports
  • 7.3 Luxury
  • 7.4 Economy

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Russia
    • 8.3.7 Nordics
    • 8.3.8 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 ANZ
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Chevrolet (part of General Motors)
  • 9.2 Fiat Chrysler Automobiles N.V.
  • 9.3 Ford Motor Company
  • 9.4 Honda Motor Co., Ltd.
  • 9.5 Hyundai Motor Company
  • 9.6 Kia Corporation
  • 9.7 Mazda Motor Corporation
  • 9.8 Mini - BMW AG
  • 9.9 Mitsubishi Motors Corporation
  • 9.10 MG Motor
  • 9.11 Nissan Motor Co., Ltd.
  • 9.12 Renault Group
  • 9.13 SEAT, S.A.
  • 9.14 Skoda Auto a.s.
  • 9.15 Stellantis N.V.
  • 9.16 Subaru Corporation
  • 9.17 Suzuki Motor Corporation
  • 9.18 Tata Motors Limited
  • 9.19 Toyota Motor Corporation
  • 9.20 Volkswagen AG