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市場調査レポート
商品コード
1395000
パン粉市場- 製品別、調味料別、最終用途別、流通チャネル別& 2023-2032年予測Breadcrumbs Market - By Product (Fresh breadcrumbs, Dry breadcrumbs, Gluten free breadcrumbs, Panko breadcrumbs), By Seasoning (Unflavored, Flavored), By End-use Application, By Distribution Channel & Forecast, 2023 - 2032 |
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パン粉市場- 製品別、調味料別、最終用途別、流通チャネル別& 2023-2032年予測 |
出版日: 2023年10月06日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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パン粉市場規模は2023年から2032年にかけてCAGR 3.1%で拡大すると予測されます。
コンビニエンス食品や調理済み製品への需要の高まりにより、汎用性の高いコーティング剤や結着剤としてのパン粉への嗜好が高まっています。
エスニック料理やエキゾチック料理の人気の高まりは、いくつかの主要食品素材への関心の高まりにつながっています。さらに、健康志向の消費者の増加により、グルテンフリーや全粒粉パン粉への志向が高まっています。加えて、ファーストフードチェーンの急増と家庭料理の動向は、様々なレシピの主食としてのパン粉の需要を煽ると思われます。食品セクターの堅調な拡大や、食感を向上させる食材に対する消費者の嗜好の変化も、業界の成長を後押しすると思われます。
市場は製品、調味料、最終用途、流通チャネル、地域に分類されます。
製品別では、グルテンフリーのパン粉市場は2023年から2032年にかけて3.5%のCAGRを記録すると推定されます。これは、グルテン過敏症やセリアック病に対する意識の高まりにより、グルテンフリーの代替品に対する消費者の嗜好が高まっているためと考えられます。さらに、食事制限のある人やグルテンフリーの選択肢を好む人に対応するため、より健康的な食習慣への幅広いシフトが、今後数年間の製品需要に拍車をかけると思われます。
調味料に関しては、フレーバーセグメントのパン粉産業は2023-2032年に3.1%のCAGRを示すと予測されています。この成長は、食品調理において味覚プロファイルを向上させたいという消費者の需要が高いことと、多様でエキゾチックなフレーバーの人気が高まっていることに起因しています。消費者が味付けパン粉を試してみる割合が急増していることと、味付け済みのオプションを料理に取り入れる利便性が相まって、このセグメントの成長に拍車がかかると思われます。
地域的には、欧州のパン粉市場は2032年までCAGR 3.4%で拡大する予定です。これは豊かな料理の伝統と欧州料理での広範な使用によるものです。家庭料理の傾向の高まりとともに、便利な食品に対する高い需要が、様々なレシピにおけるパン粉の汎用性を促進しています。エスニック料理や各国料理の人気の高まりは、地域市場の拡大をさらに後押しすると思われます。
Breadcrumbs market size is projected to expand at 3.1% CAGR from 2023 to 2032. The growing demand for convenience foods and ready-to-cook products is increasing the preference for breadcrumbs as a versatile coating and binding agent.
The growing popularity of ethnic and exotic cuisines is leading to the higher interest in several key food ingredients. Moreover, the rise in the number of health-conscious consumers is steering the increasing inclination towards gluten-free and whole grain breadcrumb options. Additionally, the proliferation of fast-food chains and the growing trend of home cooking will fuel the demand for breadcrumbs as staple in various recipes. The robust expansion of the food sector and the evolving consumer preferences for texture-enhancing ingredients will also compliment the industry growth.
The market is segregated into product, seasoning, end-use application, distribution channel, and region.
Based on product, the gluten-free breadcrumbs market is estimated to record 3.5% CAGR from 2023 to2032. This can be ascribed to the increasing consumer preferences for gluten-free alternatives due to the rising awareness of gluten sensitivity and celiac diseases. Furthermore, the broader shift towards healthier eating habits for catering to individuals with dietary restrictions and preferences for gluten-free options will fuel the product demand in the coming years.
With respect to seasoning, the breadcrumbs industry from the flavored segment is projected to exhibit 3.1% CAGR during 2023-2032. The growth can be attributed to the high consumer demand for enhanced taste profiles in food preparations and the increasing popularity of diverse and exotic flavors. The surging rate of consumer experimentation with seasoned breadcrumbs coupled with the convenience of incorporating pre-seasoned options in cooking will add to the segment growth.
Regionally, the Europe breadcrumbs market is slated to expand at 3.4% CAGR through 2032, due to the rich culinary traditions and the widespread usage in European cuisines. The high demand for convenience foods along with the rising trend of home cooking is driving the versatility of breadcrumbs in various recipes. The rising popularity of ethnic and international cuisines will further boost the regional market expansion.