市場調査レポート
商品コード
1401384
ゲームおよびパズルの世界市場規模調査&予測、ライセンシング別、タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Games and Puzzles Market Size Study & Forecast, by Licensing (Licensed, Non-Licensed), by Type (Games, Puzzles), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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ゲームおよびパズルの世界市場規模調査&予測、ライセンシング別、タイプ別、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年11月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ゲームおよびパズルの世界市場は、2022年に約150億9,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には17.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ゲームおよびパズル市場は、娯楽、教育、問題解決能力の向上を提供する能力により、長年にわたり安定した成長を遂げています。この成長は、世界的に従来の手法からのデジタル変革が加速していることに起因しています。しかし、開発コストの高さが市場参入の障壁となっています。
ゲームおよびパズル市場は、人々の健康全般への関心の高まりが牽引しています。パズルを解くことで、問題解決能力やIQの向上など、さまざまなスキルを身につけることができます。ミシガン大学の研究によると、定期的にパズルを解いたりゲームをしたりすることで、脳の新しい結合が促進され、短期記憶が向上することが示されています。1日たった25分パズルを解いた人でも、IQスコアが4ポイント上昇しました。この市場を牽引しているのは、消費者の環境問題に対する意識と関心の高まりであり、環境に優しく社会的責任のある製品を求める傾向が強まっています。さらに、オフィスでのチーム結束を高める活動としてボードゲームやパズルが使われることも、ボードゲームやパズルの需要にプラスに働いています。子どもたちの初等教育への就学率の上昇も、教育目的でのこれらの製品の利用増加につながっており、市場成長の機会を生み出しています。2020年の世界銀行機関の報告によると、世界の初等教育への就学率は102%増加し、オーストラリアは2020年に99%増加、中国は2021年に104%増加、インドは2021年に102%増加しています。しかし、市場は膨大な数のゲームやパズルで飽和状態にあり、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
ゲームおよびパズルの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカです。北米は2022年に市場を独占しました。米国のゲームおよびパズル産業は引き続き有利なセグメントであり、主にこの地域の人気市場プレイヤーの存在によるものです。アジア太平洋地域は予測期間中に大きな成長が見込まれます。2023年3月に発表されたAP通信の記事によると、中国では封鎖後の工場活動が活発化しています。生産活動は増加し、輸出や新規受注の指標も上昇しています。中国物流購買連合会もCOVID前の水準まで回復しており、市場の成長を示しています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Games and Puzzles Market is valued at approximately USD 15.09 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.3% over the forecast period 2023-2030. The Games and Puzzles market has experienced steady growth over the years due to its ability to provide entertainment, education, and improve problem-solving skills. This growth can be attributed to the accelerated digital transformation from traditional methods globally. However, high development costs act as a barrier to enter this market.
The Games and puzzles Market is driven by increasing people's concern for their overall health. By solving puzzles one is able to learn many different skills such as problem solving skills, improved IQ. According to a study by the University of Michigan, it is shown that regularly solving and playing puzzle games promotes the creation of new brain connections, which improves short-term memory. Even those who solve puzzles for just 25 minutes a day saw a four-point increase in IQ scores. The market is driven by increasing awareness and concern for environmental issues among consumers, a growing trend towards eco-friendly and socially responsible products. Additionally, their use in offices for team bonding activities positively affects the demand for board games and puzzles. The increasing enrollment of children in primary education has also led to a rise in the utilization of these products for educational purposes, creating an opportunity for market growth. According to the World Bank Organization report in 2020, the global school enrollment in primary education was increased by 102%, and countries such as Australia has increased by 99% in 2020, China has increased by 104% in 2021, India has increased by 102% in 2021. However, the market is saturated with a vast number of games and puzzles, which impedes market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Games and Puzzles Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022, as the U.S. games and puzzles industry continues to be a lucrative segment, largely due to the presence of popular market players in the region. Asia Pacific is expected to experience significant growth over the forecast period. According to an Associated Press article published in March 2023, China has seen an increase in factory activity following the lockdown. Production activity has increased, with indicators for export and new orders rising. The China Federation of Logistics & Purchasing has also recovered to pre-COVID levels, indicating market growth.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: