市場調査レポート
商品コード
1258099
マルチタッチセンシングの世界市場規模調査&予測、製品別(スマートフォン、タブレット、PC&ラップトップ、キオスク、その他)、用途別(パーソナル、エンタープライズ)、地域別分析、2022-2029年Global Multi-Touch Sensing Market Size study & Forecast, by Product (Smartphones, Tablets, PCs & Laptops, Kiosks, Others), By Application (Personal, Enterprise) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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マルチタッチセンシングの世界市場規模調査&予測、製品別(スマートフォン、タブレット、PC&ラップトップ、キオスク、その他)、用途別(パーソナル、エンタープライズ)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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マルチタッチセンシング技術により、ユーザーは複数の指を同時に使ってデジタル機器と対話することができ、ピンチトゥズーム、スワイプ、回転などのさまざまなジェスチャーを実行することが可能になります。
市場の需要は、主にタッチベースのユーザーインターフェースの人気の高まり、エレクトロニクス産業における先端技術の需要の増加、モバイル機器やノートパソコンの台数の増加などの要因によってもたらされます。
また、ハイテクデジタル製品に対する意識の高まりや、自動車技術、ウェアラブル、スマートフォン、健康機器に対する需要の増加が、市場成長の主要な促進要因として作用しています。エリクソンによると、今後5年間で、東南アジアとオセアニアのスマートフォン契約数は8億5,000万から11億4,000万に増加すると予想されています。同様に、コンシューマー・テクノロジー協会(CTA)によると、米国のコンシューマー・テクノロジー産業は、5,050億米ドル以上の小売売上高を生み出すとされています。この試算は、2021年の2020年比9.6%増という顕著な売上増から、2.8%増を反映しています。スマートフォン、パーソナルヘルスガジェット、自動車技術、ストリーミングサービスに対する高い需要が、この上昇の重要な 促進要因になると予測されています。さらに、マルチタッチセンシング製品の技術開拓が進み、高精度センサーの需要が高まっていることが、今後数年間の市場成長にとって有利な機会をもたらしています。しかし、マルチタッチセンシング製品の開拓に必要な部品のコストが高いことが、2022年から2029年の予測期間における市場成長を制限しています。
マルチタッチセンシングの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、タッチベースのユーザーインターフェースの高い採用率により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域も予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。先進技術への需要の高まりや、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加などの要因が、予測期間中の市場成長を急拡大させています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Multi-Touch Sensing Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13% over the forecast period 2022-2029. Multi-touch sensing technology allows users to interact with digital devices using multiple fingers simultaneously, enabling them to perform a range of gestures such as pinch-to-zoom, swipe, and rotate. The market demand is primarily driven by factors such as the growing popularity of touch-based user interfaces, increasing demand for advanced technologies in the electronics industry and rise in number of mobile devices and laptops.
In addition, the growing awareness of high-tech digital products and the rise in demand for automotive tech, wearables, smartphones, and health devices are acting as major driving factors for market growth. According to Ericsson, it is anticipated that in the next five years, smartphone subscriptions will increase to 1140 million from 850 million in Southeast Asia and Oceania. Similarly, according to the Consumer Technology Association (CTA), the US consumer technology industry will generate more than USD 505 billion in retail sales revenue. The estimate reflects a 2.8% rise in sales from 2021's remarkable 9.6% increase over 2020. High demand for smartphones, personal health gadgets, automotive technology, and streaming services is projected to be important drivers of this rise. Furthermore, the increasing developments in technologies of multi-touch sensing products and growing demand for high-accuracy sensors are presenting lucrative opportunities for market growth over the forthcoming years. However, the high cost of components required for the development of multi-touch sensing products is restricting the market growth over the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Multi-Touch Sensing Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue due to the high adoption rate of touch-based user interfaces. Whereas, Asia Pacific is also expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as the growing demand for advanced technologies and the increasing number of smartphone and tablet users are burgeoning the market growth in the forecasting years.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.